יום ראשון, 11 בפברואר 2018

תערוכה חדשה בגלריית האמנים ליום ראשית הפריחה ויום המשפחה בקניון רמת אביב. מאת:רותה דנינו

קניון רמת אביב גאה להציג:

סימפוניה אביבית: תצוגה חדשה בגלריית

האמנים בקניון לרגל ראשית הפריחה..

ולקראת יום המשפחה.
האמנים המציגים: עדן טוטמן, גינת לירן,
דבורה אורטס ויצחק בקרמן!!!!

אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן

התערוכה מציגה מבחר יצירות בשמן על בד 

ופיסול ברשת, עיסת נייר וטכניקה מעורבת 

בנושאים של יחסים במשפחה ובהקבלה 

לעונות השנה ולראשית האביב והפריחה

עדן טוטמן: "בזכות הציור הצלחתי לסיים את הבגרות בהצטיינות למרות קשיי הקשב והריכוז שהיו לי". עדן, בת 19, מגני תקווה, משרתת בצה"ל ולמדה אומנות וקולנוע. "מאז שאני זוכרת את עצמי האומנות והציור היו חלק בלתי נפרד מחיי ומהאישיות שלי. תמיד בערה בי תשוקה ליצור ואהבה אין סופית לאומנות. האומנות הייתה מקום מפלט עבורי, בעזרת האומנות והתמיכה המשפחתית הצלחתי להתמודד עם תקופות קשות בחיי, בעקבות זה רוב היצירות שלי מייצגות ומבטאות חוויות רגשיות. 

ההתחלה המשמעותית הייתה בתקופת הילדות המוקדמת כאשר התמודדתי עם בעיות חברתיות וקשיי קשב וריכוז. הציור היווה עבורי מקום של מפלט. האומנות עזרה לי לבטא את הכאב והקושי שלא יכולתי לבטא במילים. המשפחה שלי היוו ועדיין מהווים מקור התמיכה והאהבה העיקרי. כילדה עם בעיות קשב חמורות הייתי בטוחה שלא תהייה לי תעודת בגרות. לעומת זאת גיליתי שכאשר אני מציירת אני יכולה להיות מרוכזת שעות.... הציור אפשר לי לשפר את רמת הריכוז בלמודים להשלים בגרות ואף לסיים את המבחנים בהצטיינות. הציורים המוצגים בגלריה בקניון רמת אביב, הם ציורים שצוירו בצבעי שמן על בד בסגנון ריאליסטי ומדויק שמתחיל ברישום ואחר עובר לעבודה בצבע. בשנה האחרונה התחילה לצייר יותר סוריאליסטי ומופשט והיא מנסה לקחת את האומנות ולהביע אותה בצורות שונות ובסגנונות שונים ובעיקר שואפת לפתח סגנון ייחודי משל עצמה.

גינת לירן: גינת לירן מציגה בתערוכה פסלים וציורים העוסקים בעיקר בנושא המשפחה. פסל האשה עם
המזוודה ובה צילומי הוריה, סבא וסבתא, משפחה שכבר איננה אך הזכרון שלה איתה. בציורי הדיוקנאות ובצילומים אשר לוקחת איתה הדמות שנודדת במזוודה, דמות הזוג עם הילד, אולי סבא וסבתא ונכד, אולי דוד ודודה, פיית הפרחים עם הילדה מייצגת את תקופת הפריחה של הנשיות והאמנית כיוצרת וכאם, דיוקנאות של האמנית, הוריה, ילדיה , לאורך תקופות שונות במעגל החיים.

לירן, נולדה ויוצרת בישראל, כיום בהוד השרון. בוגרת החוג לאמנות יצירה באוניברסיטת חיפה , חברה באגודת הצירים והפסלים בחיפה והצפון. הציגה בתערוכות רבות ברחבי הארץ וייצגה את העיר חיפה בבייאנלה לאמנות במיינץ, גרמניה2001 , זוכת פרס שטרוק לפיסול 2008. "ילדותי עברה עלי בכפר הדר (כעת חלק מהעיר הוד השרון), בעת ההיא מקום של פרדסים, חולות, יללות תנים בלילות, תחושה של סוף העולם. אבי היה חקלאי וכדרכם של איכרים מילא את ביתנו בגרוטאות, בחפצים שאולי יהיו ברבות הימים ברי שימוש. אבי הלך לעולמו לפני שנים רבות אך החפצים נשארו במקומם. לפני שנים אחדות, מצאתי את עצמי נוברת באותם הגרוטאות ומתחילה ליצור מהם פסלים. כסאות ישנים, מגירות, רשתות של לולים, מזוודה ישנה, כל אלו הפכו למרכיב דומיננטי ביצירתי. התחלתי ליצור דמויות מחלקי גרוטאות כאשר אני מוסיפה להם ידיים ופנים המפוסלים בחומר, גבס, עיסת נייר ואקריליק. 

חלק מהדמויות עוסקות בנושא נשים מתבגרות, המעבר מבגרות לזקנה והיחסים בין הדורות. אני עוסקת בעיקר במצבים קיומיים של נשים ובמחזור החיים. עבודותיי עוסקת בשאלות קיומיות: נעורים מול זקנה, קורבנות מול נתינה, זהות, נדודים, מהי חירות, מהו חינוך נכון ועוד.

דבורה אורטס: תערוכתה של דבורה אורטס עוסקת בביטוי עצמי וחקירה מתמדת של מעגליות החיים.
על הבד נוצרו דו שיח בין הצבע והצורה וביחד הם מתהווים למשמעות חדשה. משיכות המכחול הספונטאניות, מקבלות תנועה וחיים משלהם, אשר יוצרים סוג של ריקוד עם הצבעים העזים.

לצד הזרימה ישנה חזרה על צורות עגולות, מזמינות ומכילות, שבחלקן מזכירות רחם. ציוריה של דבורה אורטס מאופיינים בצבעוניות רבה ומלאי רגש, זורמים מבד הציור החוצה אל הצופה וחוזרים פנימה. או כפי שדבורה מסבירה את ציוריה "רוב עבודותיי הינם ציורים מופשטים, מצוירים בצבעי אקוורל, שמן ואקריליק, תוך כדי שימוש בטכניקות מעורבות. עבודותיי משקפות את הרבגוניות הרבה, בצבעים
 עזים מלאי אנרגיה ואהבה. אני מציירת מהדמיון מהבטן, ללא סקיצות." אורטס נולדה בשנת 1948 באיסטנבול שבטורקיה, במאי 1949 עלתה לארץ עם הוריה, בהיותה בת 5 חודשים. היא גדלה בהרצליה. 

נקודת המפנה והחזרה לציור, הייתה לאחר שילדיה בגרו ועזבו את הבית. היא המשיכה ללמודי ציור מקצועיים אצל לבן שמש ואלינה יצחקי, במסגרתם למדה ציור מודרני וקלאסי. במרץ 2010 הצטרפה דבורה לאגודת האומנים באשדוד ויחד איתם השתתפה בתערוכות רבות, תערוכות שהוצגו באשכול הפיס, המרכז לאומנות " מונרט" ובגלריה דואט בקניון לב אשדוד, ובבית אריה קלנג אשדוד, בגלריה "דואט" בקניון לב אשדוד ועוד.

יצחק בקרמן: יצחק בקרמן חי ויוצר כיום בישראל, יליד 1950, קולומביה. דור שני לניצולי שואה חי רב
שנות חייו בארה"ב, בניו יורק, בוסטון ובמיאמי. נושא השואה ובני המשפחה שנספו מופיע בתקופות אחדות ביצירותיו. צייר כבר כילד בצבעי מים, טמפרה ושמן. זכה בעיר קאלי בפרס ראשון בפסטיבל לאמנות, שם גם למד ציור קיר ושמן בקונסרבטוריון לאמנות יפה. הוא מצייר נופים, דיוקנאות בפחם, שמן, מים ואקריליק. בתערוכה מוצגות עבודות מסדרות שונות, נופי הלילה, המבטאים את הלכי רוחו מעצב גדול ועד שמחה וצבעוניות עשירה. ב2009 הוא הגשים את חלומו ועלה לישראל, לראשון לציון, וכיום הוא מתגורר "בבית הורים ביחד" בבני ברק ומצייר שם בטכניקות  מגוונות.


התערוכה תתקיים בקניון רמת 

אביב בתל אביב,

גלריית האמנים,  על הקיר 

החיצוני של קניון רמת

 אביב, בין "ארקפה" ל"גרנד קפה", 

איינשטיין 40 רמת אביב.

בין התאריכים 4.2-4.3

אירוע חגיגי בתערוכה ומפגש עם האמנים

יתקיים ביום רביעי, 14.2 בשעה 19.30

הכניסה חופשית!

אודות גלריית האמנים של קניון רמת אביב :

על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, ממוקמים 16 חלונות ראווה גדולים, ובהם מוצגת כל חודש תערוכת אמנות חדשה, של מיטב אמני ישראל. בחלל הייחודי הזה מציגים צלמים, ציירים, פסלים ומעצבים. הקהל העובר במהלך 24 שעות היממה מתחלף מאנשים הצועדים/רצים בשעות הבוקר, הורים המביאים את ילדיהם לגן, אימהות עם עגלות התינוקות, תלמידי בתי הספר החוזרים מלימודיהם, וכולם למעשה נחשפים לתערוכות מדהימות ואמנות איכותית ללא תשלום וללא מאמץ.


הוויטרינות השקועות בקיר וסגורות בזכוכית מהוות מעין מסגרת גדולה של תמונה והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מקצב אחיד אשר ביניהם ניתן לראות את הוויטרינות ולצפות באמנות.
צילום יח"צ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה