יום שבת, 17 בפברואר 2018

עלייה של 136% בקניות מתנות אונליין ממחקר מקיף של מאסטרקארד בימים שלפני יום האהבה וביום עצמו. מאת:רותה דנינו


מחקר מקיף של מאסטרקארד ליום האהבה 

נערך במשך 3 שנים ביותר מ- 200 

מדינות מצביע על:
 


רוב הקניות מבוצעות כשלושה
 ימים לפני יום האהבה

המתנות המועדפות: מסעדות ובתי מלון

מהווים 67% מכלל ההוצאות בעסקאות

 כרטיסי אשראי בימי וולנטיין דיי

בשלושת השנים האחרונות

בשנים האחרונות עולם הקניות עובר תהפוכות ומגמות שונות הקשורות לחוויית הקניות. אם בעבר שיטת הקנייה הנפוצה הייתה פיזית, כיום רוב הצרכנים עושים זאת דרך הזירה הדיגיטלית בקניות אונליין. גם הוולנטיינ'ס דיי, יום האהבה, אינו שונה, והוא מציג מגמה זהה של שימוש הולך וגובר באמצעים דיגיטליים המשפיעים על חווית הקנייה והריגוש שמאחוריה.
גידול בקניות אונליין ביום האהבה
אירופה
211%
אמריקה
109%
אסיה
30%
מזרח תיכון
129%

חברת מאסטרקארד ערכה מחקר עולמי ייעודי ליום האהבה ((LoveIndex זו השנה השלישית  (2015-2017) בימים שלפני יום האהבה ובמהלכו ביותר מ-200 מדינות בעולם, לרבות ישראל. במסגרת המחקר נבדקו מגמות הצרכנים בעת בחירת מתנה לבן או בת הזוג.

נוסף להיקף וכמות ההוצאות נבחנו גם מגמות הקנייה הקשורות ליום האהבה. על פי מדד האהבה השנתי של מאסטרקארד דרך הבילוי המועדפת הינה חוויה קולינרית, כ-75% מסך העסקאות ביום האהבה בשנת 2017 נעשו במסעדות. את המקום השני, תופסים בתי המלון עם כ-27% מסך כל ההוצאות של יום האהבה. ובמקום השלישי, נסיעות וטיסות (באוויר או ברכבת) עם 22% מסך ההוצאה בתקופה הרומנטית ביותר של השנה.

"מדד האהבה" מצא כי אנשים מחפשים אושר הנובע מזיכרונות בלתי נשכחים הניתנים לתיעוד ופרסום במדיה החברתית, ומעדיפים אותם על פני רכישת מוצרים מוחשיים הנשכחים לאחר זמן. אסיה מובילה בהוצאות רגשיות עם גידול של 22%. האירופאים נמצאים במקום השני עם גידול של 19% ואילו האמריקאים מציגים עלייה קלה של 4% בלבד.
גידול ב"הוצאות רגשיות"
אירופה
19%
אמריקה
4%
אסיה
22%
מזרח תיכון
6%

לפי מדד האהבה, טכנולוגית תשלום ללא מגע (Contactless) צוברת תנופה עם עליה של 311% בערך העסקאות שבוצעו בטכנולוגיה זו וגידול של 203% במספר העסקאות מאז 2015. הסכום שצרכנים הוציאו בטכנולוגיה ללא מגע עלה בכל הקטגוריות כאשר הגידול הגבוה ביותר נרשם בנסיעות במטוסים וברכבות (1064%), תכשיטים (453%) ופרחים (446%). ארצות הברית מציגה נסיקה של 663% בביצוע עסקאות תשלום ללא מגע, האירופאים עם עלייה של 272% ואילו האסייתיים עם גידול של 43%.

בחלוקה לקטגוריות נמצא כי האירופאים שומרים על מסורת הרומנטיקה ומציגים גידול של 29% בהוצאות על פרחים, מגמה אשר לא פסחה על אזור המזרח התיכון המציג גידול של 96% ביחס לשנת 2015. לעומת זאת, נראה כי האמריקאים מאבדים מהמסורת ומציגים ירידה של 11% בהוצאות על פרחים.


כמו כן, המחקר בדק האם אנו מחושבים או ספונטניים כאשר מדובר באהבה? הנתונים רומזים שבכל הקשור לקניית מתנות, הרוב מחכים לרגע האחרון. כשליש מהרכישות (30%) נעשות ב-11 בפברואר וקצת יותר מרבע (27%) מכל העסקאות (מה-11 עד ה-14 בפברואר) נעשו ביום האהבה עצמו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה