יום חמישי, 1 בפברואר 2018

חומוס נחמן האגדי מזכרון עכשיו בשרונה מרקט. מאת:רותה דנינו,



"חומוס נחמן" מזכרון יעקב
 מגיע לשרונה מרקט
מסעדת "חומוס נחמן" שכבשה את זיכרון יעקב מגיעה 
לעיר הגדולה ומשיקה סניף ב"שרונה מרקט" 
שיציע גם את מנת הדגל – שאוויש

המרדף אחר מנת החומוס הטובה ביותר נהייתה למסורת במשפחת רביב, רונן ואביו נהגו יחד באינסוף מסעות ברחבי הארץ בעקבות אותה מנה. מכל המנות אותן טעמו יחד, הטעם של מנת החומוס שהכין אביו נחמן במטבח המשפחתי היא שנחרטה בזיכרונו של רונן, בעלים ושף "חומוס נחמן": "תמונת הילדות שחקוקה בזיכרוני היא המראה של אבי, עומד במטבח ומכין לי חומוס. הזיכרון והאהבה לטעם הפשוט והממכר הם שגרמו לי לפתוח את 'חומוס נחמן' שמתרחבת בימים אלו מאותה חצר נוסטלגית של בית אבי ל'שרונה מרקט'."

רונן פתח  לפני כשנה את "חומוס נחמן" תחילה בזיכרון יעקב, והשמועה על החומוס האגדי, לצד מנות רחוב כגון פריקסה ושוואיש, התפשטה אט-אט לכל רחבי הארץ שהגיעו לפקוד את המקום, וכעת גם תושבי תל-אביב והמרכז יוכלו ליהנות מהמתכון הסודי לחומוס של אבא נחמן, במסעדה החדשה ב"שרונה מרקט" שממוקמת בכניסה הצפונית של המרקט בסמוך למרקדו.

תפריט המסעדה במרקט מציע מגוון מנות, וביניהן מנות הדגל של "חומוס נחמן", כדוגמת מנות חומוס ופלאפל, מסבחה, מאפה שאוויש במילויים שונים, פיתה חורשט סבזי, סלטים, קינוחים ועוד.  בנוסף, "חומוס נחמן" בשרונה מרקט יגיש מדי יום מנות ספיישל, לדוגמה מנסף אורז בשר וכרובית.

כל המנות בתפריט 

מוצעות גם בטייק-אוואי.

בין המנות הבולטות בתפריט:

v     חומוס קומפלט חציל, מטבוחה וביצה המתכון הסודי של נחמן מוגש עם חציל, סלט מטבוחה וביצה קשה (35 ש"ח).

v     מסבחה חומוס, גרגירי חומוס וטחינה, מומלץ לקחת מנה פיקנטית (28 ש"ח).

v    שאוויש כרובית וטחינה מאפה מבצק דק וקריספי, במילוי של כרובית וטחינה
    (29 ש"ח).

v    פיתה מעורב עוף ועגל מעורב ירושלמי המשלב בשר עוף ועגל שנחים בפיתה   חמה וטרייה  (29 ש"ח).

v     שאוויש שורט ריב מאפה מבצק דק וקריספי, במילוי של שורט ריב מפורק עם      חציל, טחינה וגרגרים (45 ש"ח).
"חומוס נחמן" בשרונה מרקט


רחוב קלמן מגן 3 תל-אביב, 

טלפון: 03-6524447

אודות שרונה מרקט
שרונה מרקט הוקם במטרה לשמש הלב הפועם של הקולינריה הישראלית. בשטח שמתפרס על כ- 8,700 מ"ר ועם כ-90 חנויות, דוכנים ומסעדות בכל הקטגוריות, שרונה מרקט הינו השוק הקולינרי המקורה הגדול והייחודי בישראל. הפרויקט הוקם על ידי חברת גינדי החזקות על פארק גני שרונה שבמרכז תל אביב.

שרונה מרקט שואב את השראתו מהשווקים המובילים בעולם כשוק בורו (Borough Market) בלונדון, שוק צ'לסי בניו יורק (Chelsea Market), לה בוקריה של ברצלונה (La Boqueria) ורשת השווקים של איטאלי ברחבי הגלובוס (Eataly).


בתוך החנויות, מאחורי הדלפקים ובמטבחי המסעדות של המרקט ניתן למצוא אנשי אוכל, מוצרים ומנות שכבר הפכו מזמן למיתולוגיות מקומיות: הראמן של השף ישראל אהרוני, המנות הייחודיות והאהובות של השף שגב משה, ההמבורגר של המיט-בר, הגבינות של באשר פרומז'רי מירושלים והחלבה של ממלכת החלבה.
צילום- סופגי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה