יום שבת, 17 בפברואר 2018

היערכות לחופשת סקי - ריכזנו רשימת 10 פריטי חובה, על מנת שיוכלו ליהנות מחופשת סקי בטוחה, מהנה ובטוחה. מאת:רותה דנינו

10 פריטי MUST לחופשת סקי מושלמת!

אז איך נערכים נכון לקראת גלישה

בטוחה ונעימה ולא ברשת?


עונת הסקי כבר בעיצומה. גם המכורים לשלג הלבן וגם החובבנים, מתחילים לתכנן, לבדוק, לחפש אחר הדיל המושלם וכמובן להיערך עם ציוד נדרש ומתאים, יותר מבכל חופשה אחרת.

עשרות אלפי ישראלים עומדים לצאת לחופשות סקי באתרי הסקי ברחבי העולם (לא כולל את הגולשים באתר החרמון, בתקווה שהשלג עוד ייערם), כפי שנהוג בשנים האחרונות. כדי ליהנות מחופשת סקי מושלמת, נדרשת היערכות מיוחדת והצטיידות בציוד ייחודי ומתאים. עבור כל אותם גולשים, ריכזנו רשימת 10 פריטי חובה, על מנת שיוכלו ליהנות מחופשת סקי בטוחה, מהנה ונעימה:

1.    ביגוד סקי - בניגוד לציוד סקי (מגלשיים, מקלות וכו'), שבעיקר בחופשת הסקי הראשונה מומלץ לשכור באתרי הסקי, את ביגוד הסקי כדאי לרכוש כבר בארץ, כדי שיתאים בדיוק לכם. נעליים – הינם פריט הציוד הראשון שאנו ממליצים לקנות. אחר כך המעיל. ישנם מעילים בגזרה ארוכה וקצרה. מעבר להעדפה האישית והאופנתית, מעילים ארוכים מגנים טוב יותר מחדירת רוח ושלג. מעילים קצרים מקנים חופש תנועה טוב יותר וכדאי לשלב עם מכנסי סרבל, בחפיפה עם שולי המעיל באזור המותניים. כדאי לשים לב לצווארון מוגבה המספק הגנה מלאה לצוואר ורצוי גם כובע להגנה משלג ורוח. שני אלה שימושיים במיוחד בזמן השימוש ברכבלים הפתוחים.

2.גרבי סקי - זוג גרביים ארוכים יותר מהרגיל המגיעים עד הברכיים. רצוי שיהיו בעלי ריפוד בכל אזורי הלחץ כך שיתאימו לפעילות מאומצת לאורך זמן. בנוסף, יש לבחור בגרביים השומרים על טמפרטורת כף הרגל, מחממים ואשר יאפשרו נידוף של הזיעה.

3.מכנסי סקי - חשוב שהמכנסיים יהיו אטומים למים ורוח ובעלי בד נושם המרחיק לחות ומשלב בידוד, עמידות מקסימלית ונוחות בזמן לבישה ומגע. כמו כן, על המכנסיים להיות תפורים כראוי עם רוכסנים מחופים, כדי שמים לא יחדרו בזמן שכיבה על השלג, לאחר נפילה אלגנטית או סתם בזמן מנוחה.

4.ביגוד תרמי - השכבה התחתונה (הראשונה) שאנו לובשים, תפקידה לנדף את הזיעה מהגוף, על מנת למנוע ממנו להתקרר יתר על המידה. ביגוד תרמי חשוב שיהיה דק, ללא תוספות מחממות ורצוי שיהיה נעים למגע, היות והוא השכבה שבאה במגע עם הגוף. נכון שחשוב לבחור מעיל מחמם ומבודד, אבל חשוב עוד יותר להשקיע בביגוד תרמי איכותי כבסיס שיחמם את הגוף ובפריטים קלים ומנדפי זיעה שאפשר ללבוש בשכבות.

5.כפפות - אסור לשכוח כפפות שיגנו עלינו מהקור חודר העצמות. הכפפות הבסיסיות ביותר יגנו מהקור, אך ככל שנעלה בהשקעה הכלכלית נוכל למצוא כפפות אשר מגנות על שורש כף היד, מנדפות זיעה, אטומות לכניסת מים וגם כאלו המותאמות לשימוש עם מסכי מגע לסלפי בשלג.

6.אקססוריז - כדאי להצטייד באביזרים נוספים חשובים לא פחות, כגון כובעים, מחממי אוזניים ומחממי צוואר. איבוד החום דרך אזור הצוואר והראש הינו גבוה יותר. כובעי פליז מעניקים בידוד טוב. מגן צוואר שגם מונע כניסת רוח וקור אל תוך המעיל ומנדף את הזיעה, וכן מגן אוזניים החוסם את הקור ודוחה מים ושלג, עשויים פליז, מסייעים לגוף להישאר יבש וחם.

7.מקדם הגנה -בחופשת סקי נחשפים לשמש במידה רבה יותר מאשר בשפת הים, בגלל הימצאותו של חובב הסקי בגובה רב. מחקרים מצביעים על כך שככל שישנה עלייה בגובה של כל 1,000 רגל כך ישנה עלייה של 8% בקרני ה- UV. בנוסף, חשוב לזכור כי משטח השלג משמש למעשה כרפלקטור (משקף) ענק של קרינת השמש ולמעשה מגדיל החשיפה לשמש, בכך שהוא מקרין חזרה חלק ניכר מקרני ה-UV. לכן, מומלץ להשתמש בקרם בעל מקדם הגנה גבוה וגם בשפתון לשפתיים יבשות וסדוקות, המעניק הגנה רחבת טווח מפני קרני השמש.

8.עזרה ראשונה - מומלץ להכין תיק תרופות לחופשה, כי אין לדעת כיצד הגוף שלכם יגיב במזג אוויר קר כל כך. הצטיידו במשחות לכוויות קור, תחבושת אלסטית ופלסטרים, שקיות חימום, משככי כאבים, כדורים להתקררות, ועוד. עזרה ראשונה - מומלץ להכין תיק תרופות לחופשה, כי אין לדעת כיצד הגוף שלכם יגיב במזג אוויר קר כל כך. הצטיידו במשחות לכוויות קור, תחבושת אלסטית ופלסטרים, שקיות חימום, משככי כאבים, כדורים להתקררות, ועוד. את כאבי הראש, השרירים והגב, התוקפים לעתים בעקבות המאמץ הפיזי, ניתן להעביר במהירות, על ידי שימוש במשכך כאבים שהוא גם נוגד דלקת, כדוגמת אדוויל, הפעיל לאורך זמן. כך יהיה ניתן להמשיך בחופשה המתוכננת ללא כאבים.

9. משקפי/ות סקי - בזמן הגלישה חשוב לשמור על העיניים וניתן לעשות זאת על ידי רכישת משקפי שמש טובות או מקצועיות. מסכות סקי נועדו להגן על העיניים והפנים מרוח ושלג וגם מקרינת UV מסוכנת. המסכות מעניקות זווית ושטח ראיה גדול יותר משל משקפיים, ללא שטחים מתים.

10. סוללות נוספות - בתנאי קור קשים, סוללות המצלמה/ פלאפון עובדות שעות נוספות ולכן עדיף להביא סוללות נוספות או מטען נייד. כמו כן, לעיתים קרובות הקור גורם למכשירים טכנולוגיים לקרטע ולכן עדיף לשמור אותם במקום חם ויבש (מזל שיש כיסים)

אז כל שנותר הוא להתחיל לארוז, מבלי לשכוח את הפריט הכי חשוב והוא החיוך! וזיכרו, פעילות ספורטיבית טובה לגוף ולנפש והחיוך הוא הבונוס.

 צילום יח"צ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה