יום חמישי, 24 בנובמבר 2016

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מציג תערוכה חדשה
על הקווים / SNAP TO GRID
עבודות וידאו של האמן רונן שהרבני 
פתיחה- 20.12.16
אוצרת – מרי שק.

מאת:רותה דנינו
התערוכה "על הקווים "Snap To Grid / של האמן רונן שהרבני מתייחסת בשמה לפקודת מחשב, שהשימוש בה נועד לעשות סדר באייקונים הדיגיטאליים על צג המחשב.

 פעולת ה-"Snap To Grid" מסייעת לערוך סדר במרחב האשלייתי במחשב, אבל באותה נשימה דורסת את המרחבים שאינם מוגדרים. עבודות הווידאו בתערוכה משתפות פעולה עם הגריד אך גם מנסות לערער את ההגדרות, ליצור חוסר סדר ומתוכו לברוא גריד חדש ולבחון את הגריד הישן.

באחת העבודות בתערוכה, "בתי תפילין", מוקרנים דימויי וידאו לתוך שתי קופסאות דמויות תפילין ומרמזים על חילוף תפקידים: אם במציאות יש להניח את קופסת בית התפילין על המצח, בתערוכה היא מונחת על הרצפה, והצופה נדרש להפוך בדמיונו את ריטואל התפילה. החוויה הרוחנית והתפילה הקשורות לתפילין, מתורגמות לעבודת וידאו מרהיבה. שכפולי הדימויים המרצדים בתוך קופסת התפילין המוגדלת, יוצרים אין סוף אפשרויות התבוננות, כמו הקשרים האינסופיים בין המאמינים לאלוהים או בין הצופים לאמן.

מרי שק, אוצרת התערוכה, מלווה את האמן מזה כמה שנים ואף אצרה את תערוכתו "בו זמנית" ב-2010. בין התערוכות שאצרה בעבר: 'נדודי שינה' במוזיאון פתח תקווה לאמנות ותערוכת יחיד לאמן הצרפתי הידוע, כריסטיאן בולטנסקי  במוזיאון נחום גוטמן לאמנות. שק מגישה פינה שבועית על אמנות בטלוויזיה הבינלאומית  I24news.

על האמן
 רונן שהרבני, אמן רב תחומי, למד בניו יורק, חי ופועל כיום בישראל.
התערוכה אשר תוצג במוזיאון נחום גוטמן לאמנות מכילה עבודות וידאו חדשות שישתלבו בארכיטקטורה הייחודית של חללי המוזיאון.
המוזיקה בתערוכה מקורית ונכתבה על ידי המוזיקאי אבי בללי, והיא פרי שיתוף פעולה בין השניים בשנים האחרונות.

בשנים האחרונות, שהרבני החל למדל מבנים ארכיטקטונים בעולמות וירטואליים, על בסיס צילומים שצילם בסביבות ירושלים. תחילתו של התהליך, במפגש מהוסס עם נופים של כפרים צפופים הנראים מרחוק כגוף אחד אורגני ואסתטי, מנצנץ ומרשים. מתוך התבוננות בפנורמה היפהפייה, הרגיש האמן צורך להתקרב ולהתרחק, לבנות ולפרק את הכפרים בניסיון ליצור מציאויות חדשות.

״...הסימולציה המלאכותית, הממוחשבת, מנתקת אותי רגשית מהסביבה, מהתרבות ומההישרדות היום יומית, ומאפשרת לי ׳לשחק׳ בנוף כבקוביות משחק״, אומר שהרבני, שעושה שימוש בטכנולוגיות חדישות בצילום ובעריכה, ומזמין את הצופה להיכנס ולצאת מתוך העולמות הווירטואליים שהוא יוצר. העבודות מתעתעות בצופה ומציפות את השאלה, האם אנו צופים במבנים גדולים ממרחק רב, או שמא לפנינו קוביות קטנות וקרובות הקוראות אותנו למשחק. האמן מעוניין להיות מופתע בעצמו במה שנגלה לו במקרה או לא במקרה מעל המסך, ומעוניין שנשאל שאלות ספקניות בדבר המציאות העכשווית. 
מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21 נווה צדק ת"א    |    טלפון:  03-5161970
עמוד הפייסבוק: 
 אתר הבית של המוזיאון:
שעות פתיחה:
יום ראשון סגור
ב'-ה':  10:00 - 16:00
ו':       10:00 - 14:00
שבת:  10:00 - 15:00
צילום: רונן שהרבני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה