יום שבת, 12 בנובמבר 2016

תערוכה חדשה!
"פתוח סגור פתוח" -  ליזה זברסקי!
Opened Closed Opened- Liza Zabarsky
פתיחה חמישי 17.11.16- נעילה 7.12.16   גלריה טובה אוסמן, בן יהודה 100 תל אביב. 
"גם לתפילת יחיד צריכים שניים: תמיד אחד שמתנועע והשני שלא נע הוא האלוהים".
 יהודה עמיחי.

מאת:רותה דנינו
"פתוח סגור פתוח" תערוכת ציורים חדשה של האמנית ליזה זברסקי, המציגה ציורי מים לצד ציורי שמן. דימוייה החזותיים משיקים לשירה ולתפילה. כתמי הצבע והקווים משקפים תנועת נפש ויוצרים קומפוזיציה אינסופית. עבודותיה של זברסקי מתאפיינות בכתב יד אישי מאוד, צורת ביטוי שחוזרת על עצמה והופכת להיות אמירה, הבאה לידי ביטוי בסצנות דרמטיות, מלאות בפרטים ורבדים ועמוסה במטעני נפש בעלי אופי מיתי ומטאפיזי.

"פתוח סגור פתוח - זה שמו של ספר שירים של יהודה עמיחי, אליו נחשפתי לפני כמה חודשים, ומאז הספר הזה לא עוזב אותי. אני הולכת יד ביד עם שירה לאורך רוב שנות יצירתי. "שירתי האילמת" הולכת ומשתנה: אם בעבר היא הייתה גדושה במטאפורות וסמלים, ושיקפה מעוף וחיפוש מטורף, אז עכשיו נחתתי על פני האדמה.
זוהי תערוכת "הנחיתה" שלי" מציינת ליזה זברסקי
ליזה ילידת 1980, עלתה ארצה מאוקראינה בשנת 1990. בציוריה ניכרת ההשפעה האירופית הקלאסית, אך בעיקר היא יוצרת ממאגרי נפשה . היא החלה את לימודי הציור בגיל 15 תחת הדרכתו של הצייר בוריס קרוונוב, למדה תקשורת חזותית  בבית הספר לאמנות "מנשר" ופילוסופיה. ליזה הציגה במספר תערוכות, והוציאה לאור נובלה פנטסטית "להעיר את שומר המגדלור", המשלבת בין השפה המילולית והחזותית.
צילום יחצ



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה