יום חמישי, 10 בנובמבר 2016

קניון רמת אביב שמח להציג בחודש נובמבר 2 תערוכות:

ארבע עונות בחיי אדם כארבע עונות בטבע- ברוך אלרון. צילום יחצ       
 תערוכה של הצייר הסוריאליסטי ברוך אלרון לרגל עשור לפטירתו- יוצגו יצירותיו העוסקות במושג הזמן ובארבע עונות השנה כמחזור חיי אדם
      תערוכתה של האמנית סיסי דגן- "מעברים"  העוסקת בזמניות ובמעברים בזמן ובמקום
בגלריית "החלונות המוזיאליים" בקניון רמת אביב
אוצרת התערוכה : איילת אמוראי-בירן.

ארבע עונות בחיי אדם כארבע עונות בטבע- ברוך אלרון. צילום יחצ 
מאת:רותה דנינו
סיסי דגן - ציירת ואומנית רב תחומית, חיה ויוצרת כיום בהרצליה ובסטודיו בגבעת חן.
בוגרת מכון אבני והמדרשה לאומנות ברמת השרון. עבדה כמעצבת גרפית במשרדי פרסום, חברות הייטק ומוסדות חינוך במשך שנים רבות. 

סיסי דגן - מעברים. צילום יחצ
ב-2003 נסעה לקנדה, השתלמה בלימודי ציור ב -"Sheridan Collage" ותוך זמן קצר מצאה עצמה כמעצבת גרפית בכירה בארגון נשים בינלאומי.  
עם שובה לישראל ב - 2009, שבה לאהבתה הישנה – הציור, נבחרה כאמנית מצטיינת מטעם משרד הקליטה וזכתה במלגה ובמענק כספי להשכרת סטודיו ורכישת ציוד מקצועי. בהמשך, הצטרפה לארגון אמני הרצליה ולאיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל. כחברה פעילה בגלריה העירונית של אומני הרצליה, השתתפה במספר רב של תערוכות ובנוסף הציגה בתערוכות קבוצתיות בתל אביב וברעננה.
סיסי דגן - מעברים. צילום יחצ
ב-2013 הציגה לראשונה תערוכת יחיד בשם "בתים ומעברים" בגלריה העירונית בהרצליה.
יוצרת בסגנון ריאליסטי, פיגורטיבי ומופשט במגוון רחב של טכניקות, בצבעי אקריליק, טוש ואקוורל.

סיסי דגן - מעברים. צילום יחצ
על התערוכתה סיסי דגן!
סיסי דגן על תערוכתה: "כמי שחוותה מעברים רבים בחייה הן בארץ והן מחוצה לה, בחרתי להתמקד בתערוכה זו במעברים בין מקומות ובתים הן כקורת גג עם דלתות, חלונות ותריסים והן כביטוי של כמיהה לביטחון, שייכות ויציבות כמו גם חיבור לסביבה המשתנה ללא הרף. כל אלו נולדו מתוך הצורך בחיפוש אחר זהות ושורשים ויצרו תהליכי חיבור לבית הפנימי, זה המצוי בתוך הנפש...
בעודי משוטטת בין סמטאות שכוחות אל ומבנים נטושים אני מנסה ליצור מפגש אינטימי ומסקרן בין ישן לחדש, בין עבר להווה ולתהות על הסיפור שמאחורי כל בית וסמטה. החיפוש, כמו גם החיטוט הפנימי הבלתי פוסק, מעוררים בי געגוע לישן ולמוכר אך מנגד מאפשרים לי להרפות מן העבר ולהמשיך הלאה אל הבלתי נודע. בית נטוש, מדרגות, ותריסים מוגפים... כל אלה עוררו בי סקרנות ויצרו פנטסיה בלתי פתורה. ניסיתי לעצור לרגע, לשמר זיכרון ילדות ישן הנמוג עם הזמן ומותיר צלקות על הקירות המתקלפים. בציורי ניסיתי להחיותו, 
ארבע עונות בחיי אדם כארבע עונות 
בטבע - ברוך אלרון. צילום יחצ
להעניק לו צורה חדשה ולכבד זיכרונות נשכחים שלא ישובו עוד... 
בחוויה האישית, התחברתי שלא במקרה ליום הולדתי העברי החל בתשעה באב – יום המסמל חורבן בית. חוויה זו ליוותה אותי לא פעם בחיי ומתבטאת בתהליכים של חורבן ובניה מחדש. מתוך חקירה וצורך להתמקד בתהליכים טבעיים ולנוכח פגעי הזמן המעצימים את תחושת הארעיות, בחרתי שלא להיכנע לתכתיבי הגורל. בחרתי ליצור מציאות חדשה של בניה, צמיחה והתחדשות מתמדת המלווים את חיי ומאפשרים לי לעשות בהם סדר, לארגנם מחדש ולהתחבר לבית שבתוכי."

ארבע עונות בחיי אדם כארבע עונות בטבע- ברוך אלרון. צילום יחצ
ברוך אלרון

ברוך אלרון – נולד בשנת 1934 בבוקרשט, רומניה. בשנת 190 סיים לימודי תואר שני באמנות, באקדמיה על שם נקולאה גריגורסקו, בבוקרשט. עלה ארצה בשנת 1963, התגורר בשנותיו האחרונות בתל אביב. היה נשוי ואב לשני בנים. היה חבר אגודת הציירים והפסלים בישראל וכיהן כיו"ר באגודה בין השנים 1985-1992. לימד ציור במוזיאון הרצליה ובאוניברסיטה העממית ובבית הלוחם בתל אביב. 

סיסי דגן - מעברים. צילום יחצ 
תערוכות יחיד של אלרון ותערוכות קבוצתיות רבות בהן השתתף, קצרו הצלחה במקומות רבים בישראל ובעולם, כגון במוזאון הלאומי בבוסטון, במוזיאון Deutsches Klingenmuseum  -בסולינגן,  במוזיאון  Mittelrhein Museum בקובלנץ  , במוזיאון לאמנות  צעירה  Moya בוינה , במוזיאון הלאומי בזאגרב  - קרואטיה , במוזיאון הרצליה  וכן בגלריות חשובות ברחבי אירופה , ארה"ב ואפריקה . 

סיסי דגן - מעברים. צילום יחצ
תמונותיו  מקשטות אוספים פרטיים של אספנים בארץ וברחבי תבל. אחד הנושאים הדומיננטיים ביצירותיו של אלרון, הינו  "הזמן " ,  "חלוף הזמן "  וסימני  הזמן על בני האנוש , הזמן  האוזל,  ההורס, המכלה , אך האמן  גם משבח את מעשי  הזמן .  בתערוכה  זאת מוצגות "ארבע עונות בחיי אדם ,  כארבע עונות בטבע", סדרה המהווה תמצית  הפילוסופיה  של אלרון, בקשר  לנושא מורכב זה .

התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בתל אביב, גלריית "החלונות המוזיאליים", על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"סופרפארם", איינשטיין 40 רמת אביב.
בין התאריכים 9.11.16 – 5.12.16
אירוע פתיחה ייערך ביום חמישי 17.11.16 בשעה 18:00 ובמסגרתו ייערך שיח גליה על יצירתו של ברוך אלרון והתערוכה "מעברים" של סיסי דגן. מרצה: אוצרת התערוכה, איילת אמוראי-בירן.
על החלונות המוזיאליים של קניון רמת אביב :
על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, ממוקמים 16 חלונות ראווה גדולים, ובהם מוצגת כל חודש תערוכת אמנות חדשה, של מיטב אמני ישראל. בחלל הייחודי הזה מציגים צלמים, ציירים, פסלים ומעצבים. הקהל העובר במהלך 24 שעות היממה מתחלף מאנשים הצועדים/רצים בשעות הבוקר, הורים המביאים את ילדיהם לגן, אימהות עם עגלות התינוקות, תלמידי בתי הספר החוזרים מלימודיהם, וכולם למעשה נחשפים לתערוכות מדהימות ואמנות איכותית ללא תשלום וללא מאמץ.
הויטרינות השקועות בקיר וסגורות בזכוכית מהוות מעין מסגרת גדולה של תמונה והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מיקצב אחיד אשר ביניהם ניתן לראות את הויטרינות ולצפות באמנות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה