יום שבת, 15 באוקטובר 2016

אוסטרליה תארח משלחת של סטארטאפים ישראליים נבחרים בתחום הטכנולוגיה המסייעת לרגל אירועי שבוע הסטארטאפ של סידני
מאת:רותה דנינו
המשלחת בהובלתו של ארגון PresenTense תיפגש עם גורמי ממשל, משקיעים ושותפים עסקיים פוטנציאליים וזאת גם לאור העובדה שבאוסטרליה החלו להטיל מס מיוחד שמיועד לתמיכה באנשים בעלי מוגבלויות
אחרי שנכנס לתוקף במדינה חוק 'מס ביטוח לאומי בתחום המוגבלויות' (NDIS) שמשאביו יושקעו בפתרונות עבור אנשים בעלי מוגבלויות ומשפחותיהם, וכחלק ממהפכה כוללת שהיא מנסה להוביל בתחום – מבקשת כעת הממשלה האוסטרלית ללמוד יותר על האפשרויות הקיימות, גם מיזמים ישראליים. רק השנה אירח ארגון PresenTense את לשכת המסחר ישראל-אוסטרליה(AICC) ואת ראש ממשלת ניו סאות' ויילס (New South Wales) מייק באירד, וכבר באוקטובר הקרוב תתארח משלחת של חברות סטארטאפ ישראליות מתחום הטכנולוגיה המסייעת (Assistive Technology Companies) בסידני. זאת בעקבות התרשמותם העמוקה של האוסטרליים מהפעילות שמתקיימת בישראל בחסות ארגון PresenTense הפועל להנגשת היזמות לכלל האוכלוסיות, ובמקרה זה, בפרט בתחום היזמות החברתית לטובת אנשים בעלי מוגבלויות.
המשלחת הישראלית תתארח במסגרת שבוע הסטארטאפ של סידני "Spark Festival Sydney" וכנס Asia Pacific" Impact Investment Summit", ב-24-28 באוקטובר, במהלכם ייפגשו היזמים עם גורמים ממשלתיים, חברות מובילות וארגונים שונים בתחום המוגבלויות. במסגרת המשלחת, יפגשו החברות הישראליות עם משקיעים אוסטרליים ויציגו בפניהם את הטכנולוגיות והפיתוחים החדשניים אליהם הגיעו כאן בישראל. בין היתר היזמים הישראליים יפגשו עם NAB - הבנק הגדול ביותר באוסטרליה, Remarkable - אקסלרטור אוסטרלי לטכנולוגיה עבור אנשים בעלי מוגבלויות, "טבע" אוסטרליה ו- Celestino, חברת נדל"ן המתמחה בהקמת פארקי מדע ותעשייה. מי שיעמוד בראש המשלחת הקרובה הוא מנכ"ל PresenTense גיא שפיגלמן, בעצמו יליד אוסטרליה שעלה לישראל לפני 22 שנים, אשר ייתן את יריית הפתיחה עם סדנה בהנחייתו לנושא טכנולוגיה מסייעת עבור אוכלוסייה מתבגרת ועבור אנשים בעלי מוגבלויות ובנוכחות שרי הממשלה הנוגעים לתחום החדשנות.
בין החברות שייקחו חלק במשלחת: PARATREK - מיזם תיירותי שפותח במסגרת מאיץ היזמות A3I לפתרונות בתחום הטכנולוגיה המסייעת, שמפעיל ארגון PresenTense בשיתוף עם בית איזי-שפירא המאפשר לאנשים בכיסאות גלגלים ולאנשים עם מוגבלויות שונות בתנועה לטייל בתוואי שטח קשים, לעשות טרקים, לטפס על מצוקים ועוד, באמצעות כיסא גלגלים ייחודי.   Sesame Enable- המאפשר שליטה מלאה במכלול הפונקציות בסמארטפון באמצעות תנועות ראש, NiNiSpeech - מערכת המאפשרת לאנשים עם הפרעות דיבור להשתלט על הדיבור שלהם תוך שימוש בטכנולוגיות ייחודיות, ו- yooocan – אתר מסחר הראשון בעולם לאנשים עם מוגבלויות ומשפחותיהם.  
מנכ"ל ארגון ""PresenTense 
גיא שפיגלמן: 
"מטרתנו במשלחת היא לארוז את כל העוצמה של הסטארטאפ ניישן הישראלית ואת כל הניסיון שלנו כארגון אשר מפעיל מאיץ יזמות בתחום הטכנולוגיה המסייעת שהצמיח מתוכו עשרות מיזמים פורצי דרך, ולהפנות אותה לטובת מדינה שמעוניינת לפעול למען שיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות. האוסטרלים, שבימים אלה מקדמים תכנית לאומית לשיפור איכות חייהם של בעלי מוגבלויות, זיהו את היצירתיות והפתרונות החדשניים שמגיעים מכיוונה של ישראל וצמאים כעת לשיתוף פעולה חוצה יבשות. המשלחת הקרובה הנה משלחת ראשונה מסוגה בתחום הטכנולוגיה המסייעת שיוצאת מישראל, אולם מהווה בשורה לתעשייה גדולה שלא תטיב רק עם קהל היעד של הטכנולוגיה בישראל ובעולם, אלא גם תעשייה שלמה שתפתח סביבה אלפי מקומות עבודה ומעגלי פרנסה נוספים. יתר על כן, אנו מאמינים שאנו בונים כאן גשר להעמקת היחסים גם בעתיד ושיש כאן הזדמנות נדירה עבור יזמים ישראליים לייצר שיתוף פעולה עמוק עם אוסטרליה, כמדינה בעלת תכניות ממשלתיות מתקדמות ותקציבים ייעודיים לעניין זה".
ראש ממשלת מדינת ניו סאות' ויילס, בתחומה יושבת סידני, מייק באירד: 
"כמדינת הסטארט-אפ של אוסטרליה, ניו סאות' ויילס, מקדמת בברכה את המשלחת הישראלית בראשות ארגון פרזנטנס, 
ואת ההזמנות להציג בפניהם את מאגר הכישרונות העשיר שיש לנו כאן באוסטרליה. מוקדם יותר השנה הפכתי לראש הממשלה הראשון של ניו סאות' ויילס שמבקר במהלך תפקידו בישראל, ושמחתי לייסד שותפות פורמלית בין העסקים והאוניברסיטאות שלנו לבין ישראל, דבר שיגביר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות. ישראל אכן נאמנה לתואר 'אומת סטארט-אפ' ושיתוף הפעולה בין השווקים שלנו ימשיך להניע חדשנות."
שגריר אוסטרליה בישראל דייב שארמה: 
"המשלחת לאוסטרליה מוכיחה שלשיתוף הפעולה הטכנולוגי ההולך וגדל בין ישראל ואוסטרליה יש פוטנציאל חברתי ולא רק כלכלי. שימוש בטכנולוגיה וחדשנות לשיפור איכות חייהם של אנשים בעלי מוגבלויות הוא אחד מהענפים המבטיחים ביותר שצמחו מתעשיית ההיי טק, כאשר ארגון פרזנטנס מתווה דרך בתחום. אני מקווה שהמשלחת הנוכחית תבסס פלטפורמה לשותפות משגשגת ומשמעותית".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה