יום שני, 17 באוקטובר 2016

ההתמכרות לפייסבוק היא הדבר 
הכי טוב שקרה לי!
מאת:רותה דנינו
בספר הסטטוסים הראשון, "בורא פרי האייפון" יופיעו מדורים בנושאים שונים ומגוונים, פסגת יצירותיו הפייסבוקאיות של צור(בובו) גלסנר בשנים 2012-2015 הכוללים התאמת העולם הסלולרי להלכה היהודית, ספרות, פילוסופיה, עולם הדייטינג וצדק חברתי בצורה משעשעת או כדברי המחבר "מפנה תכולות מקררים".
הספר "בורא פרי האייפון" הוא מסמך משעשע של אדם שהתמכר לפייסבוק והקדיש לו מספר שנים מחייו. עם הזמן צבר העמוד שלו אלפי חברים ועוקבים והוא ממשיך לשעשע את קהלו אינספור פעמים ביום.

צור גלסנר, יוצר ואושיית פייסבוק, כותב בהומור על הסוגיות המורכבות ועל התהיות המעסיקות את מרביתנו בזירה הווירטואלית כמו גם בחיים. כך, למשל, אמרות סוררות פרי המקלדת מבטאות בשנינות את המובן מאליו:
"האדם צריך חיים רוחניים כדי לשרוד את החיים הגשמיים",
"האם תאהבי את עצמך על אף שנאתך העצמית?"
או בנימה אקזיסטנציאליסטית: "בכל פעם אני מתפלא איך כוחות החיים מצליחים לגבור על כוחם החזק של השיממון ושל השעמום".
לדברי המשוררת מרלין וניג " חיי האדם המודרני מלאים סתירות ונדמה כי הוא ניצב לפני שינוי של מהות האנושות. מתוך אובססיית הקיום נאבק האדם על מקומו ונראה שהפייסבוק הפך ליקום מקביל המאפשר לו לפתח זהות חדשה, להתנסות ואף לבעוט בכל מה שידע על עצמו עד כה. אסופה מסקרנת ומקורית זו מעודדת אותנו לבחון תהליכים וירטואליים של הנפש ומושגים כמו שוטטות, תאווה ובדיון."
"בורא פרי האייפון" מאת צור גלסנר. עורך יואב איתמר. 110 עמודים. מחיר ספר אלקטרוני: 25 ש"ח . הוצאת חבר לעט. גרפיקה: גדי גילה.

להשיג ב אינדיבוק בקישור:
צור גלסנר צילום לימור נחמיאס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה