יום שלישי, 25 באוקטובר 2016

הטכנולוגיות המהפכניות בעולם לשנת 2016:

FreeStyle Libre ו- Absorb של חברת Abbott נבחרו לרשימת המוצרים המשפיעים ביותר בקטגוריית הבריאות על פי המגזין המוביל בעולם בתחום החדשנות הטכנולוגית- Popular Science 

מאת:רותה דנינו
בכל שנה, המגזין הפופולארי בעולם החדשנות הטכנולוגית, Popular Science, סוקר אלפי מוצרים חדשים ומכריז על 100 המוצרים המשפיעים והמהפכניים ביותר של השנה, זאת על בסיס עשר קטגוריות שונות. השנה נכנסו לרשימה 2 מוצרים של חברת אבוט - FreeStyle Libre טכנולוגיה המאפשרת לחולי סכרת לנטר רמות סוכר ללא צורך בדקירות ו- Absorb הסטנט המתכלה הראשון בעולם שנבחרו כשניים מתוך רשימת מאה החדשניות המשפיעות ביותר לשנת 2016 בקטגוריית הבריאות וזאת בשל השפעתם על חולים הסובלים מסכרת וממחלות לב. שתי הטכנולוגיות הינן זמינות ומשווקת למטופלים בישראל כמו כן ישראל היא המדינה הראשונה בה הוקם מודל ייחודי וראשון מסוגו בעולם של מכירה והדרכה במרכז ייעודי בת"א של FreeStyle Libre.
המוצרים הנוספים שזכו בקטגוריית הבריאות: Dengvaxia מבית Sanofi Pasteur: חיסון נגד קדחת דנגי, שתל פרובופין מבית Braeburn Pharmaceuticals: תחזוקת אופיואיד קלה, IMLYGIC מבית Amgen: וירוס נוגד סרטן, Thermo מבית Withings: מדחום ידידותי יותר, STAR מבית המרכז הלאומי הרפואי לילדים (Children’s National Medical Center): הרובוט המנתח המיומן ביותר, "עור שני" מבית Olivo Lab: מדבקה לטיפוח העור, Nima: גלאי כיס לגלוטן, בדיקה מהירה לנוכחות נגיף זיקה מבית MIT: בדיקת זיקה זולה, ספריי לאף Kovanaze מבית St. Renatus: רפואת שיניים ללא מחטים, DripAssist מבית Shift Labs: בקרה תוך-ורידית (IV) פשוטה יותר
מערכת ה-FreeStyle Libre מאפשרת למדוד סוכר באופן מדויק וללא צורך בדקירות ובכיולים ומהווה פריצת דרך משמעותית עבור סוכרתיים מסוג 1 ו-2. הבשורה משמעותית במיוחד לסוכרתיים הנוטלים אינסולין, שרבים מהם הינם ילדים. המערכת תשפר באופן משמעותי את איכות חייהם ויכולתם לנהל את המחלה, ומאושרת לשימוש החל מגיל 4.
המערכת מבוססת על טכנולוגיית FLASH (Flash Glucose Monitoring), כאשר חיישן הממוקם על הזרוע מאפשר סריקה באמצעות קורא אלקטרוני, המציג את רמת הסוכר העדכנית, ובנוסף חץ מגמה (המזהה צפי לירידה או עלייה של רמות הסוכר) ומידע על רמות הסוכר ב- 8 השעות החולפות.  ריכוז הנתונים מהמערכת מאפשר לנתח באופן רציף ומעמיק את דפוס השינויים ברמות הסוכר של המטופל לאורך זמן. מידע זה מספק תובנות משמעותיות לצוות הרפואי בנוגע למצב הסוכרת ומסייע במתן המלצות טיפוליות.
"אחד המרכיבים המרכזיים בתהליך הפיתוח של המוצר Freestyle Libre היה שמירה על המטופל במרכזם של כל שלבי הפיתוח והאישוש, כי כל דבר עוצב מתוך מחשבה על המטופל," אמר מארק טאוב (Marc Taub), מנהל בכיר למחקר ופיתוח בנושא סוכרת בחברת אבוט.
המוצר השני שנבחר לרשימה הוא ה- Absorb, התומך המתכלה הראשון בעולם שהגיע לאחרונה גם לישראל ומהווה פריצת דרך טכנולוגית בתחום מחלות הלב. ה- Absorb פועל על ידי שיחזור זרימת הדם בלב בדומה לסטנט מתכתי, אך הוא מתמוסס בתוך הגוף עם הזמן, בהותירו אחריו כלי דם גמיש יותר, אשר ביכולתו להמשיך בתפקוד ובתנועה טבעיים יותר מפני שהוא חופשי מהסטנט המתכתי הקבוע. Absorb עשוי מחומר בשם polylactide, חומר המתמוסס באופן טבעי, אשר שימושו נפוץ בשתלים רפואיים כגון תפרים מסיסים. המכשיר נקרא תומך  (scaffold) כדי להדגיש שמדובר במבנה זמני, בניגוד לסטנט המתכתי, שהינו שתל קבוע.
פיליס קאמפ (Phyllis Camp) היא המטופלת הראשונה בעולם שהתנסתה במוצר Absorb לאחר שעברה התקף לב בשנת 2010, אשר הותיר אותה עם שני סטנטים מתכתיים בעורקיה. כאשר סיפרה לרופא שלה בשנת 2012 שהיא שוב חווה כאבים בחזה, נמצא כי יש לה חסימה נוספת. הפעם, עמדה בפניה אפשרות שלא תכלול השתלת חפץ מתכתי זר לגופה. ושלוש שנים לאחר שהמוצר Absorb יעשה את עבודתו, הוא ייעלם. "לא היו לי כאבי חזה נוספים," סיפרה קאמפ. "אני עובדת בגינת הפרחים שלי, אני הולכת לעבודה, אני מבורכת בכך שיש באפשרותי לחיות את החיים שאני חיה."

"המוצר Absorb הינו דוגמא נהדרת לתשוקותינו לסייע לאנשים לחיות חיים בריאים יותר. זהו כבוד גדול להיות חלק מהמהפכה הזו בטיפול במחלות לב," צ'אק סימונטון (Chuck Simonton), סמנכ"ל לענייני רפואה בחטיבת אבוט וסקולאר (Abbott Vascular), החטיבה לענייני כלי דם.
צילום יחצ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה