כ-850 סטודנטים חדשים מרחבי העולם
יחלו את לימודיהם בביה"ס הבינלאומי ע"ש רפאל רקנאטי במרכז הבינתחומי
הרצליה...
עליה של עשרות אחוזים בקרב סטודנטים המגיעים
מדרום
אפריקה, וממדינות דרום אמריקה, בהן:
פנמה וברזיל.
מאת:רותה דנינו
כ- 6,700 סטודנטים ילמדו במגוון מסלולי לימוד ובתכניות
החדשות בשנת הלימודים תשע"ז
המרכז הבינתחומי
הרצליה יפתח את שעריו לשנת הלימודים תשע"ז ביום ראשון הקרוב, 30 באוקטובר 2016, לכ-2,400 סטודנטים
חדשים שייקחו חלק בשבוע ההיכרות בבינתחומי. שבוע ההיכרות
נועד לסייע לסטודנטים בשנת לימודיהם הראשונה להשתלב בהצלחה במרכז הבינתחומי ובעולם
האקדמיה.
בשבוע ההיכרות יעניקו סטודנטים מן המניין כלים
מעשיים לסטודנטים החדשים, בהם: הכרת
מקצועות הלימוד השונים ואופן הלימוד; מיומנויות למידה יעילה; הצגת כלל השירותים
הניתנים לסטודנטים בקמפוס.
במהלך שבוע ההיכרות ייפגשו הסטודנטים עם דיקני
בתי-הספר, חברי הסגל ובעלי תפקידים בבינתחומי ויכירו את מבני הקמפוס השונים.
בנוסף, ישתתפו הסטודנטים, בהתאם לפעילויות בתי הספר השונים, בסדנאות העשרה,
בסיורים לימודיים ובפעילויות חברתיות וכן ייטלו חלק בפעילויות התנדבותיות למען
הקהילה.
ביום ראשון, ה- 6 בנובמבר
2016, יחלו את לימודיהם בבינתחומי כלל הסטודנטים המונים כ-6,700 סטודנטים לתארים ראשון ושני ב- 10 בתי הספר השונים בקמפוס. מבין הסטודנטים שמתחילים
ללמוד השנה, ישנם כ- 850 סטודנטים מרחבי העולם שיצטרפו ל- 1,000 סטודנטים שכבר
לומדים בביה"ס הבינלאומי ע"ש רפאל רקנאטי.
ביה"ס הבינלאומי ע"ש רפאל רקנאטי בבינתחומי מציע לסטודנטים
מישראל ומהעולם תארים מלאים ומגוונים הנלמדים בשפה האנגלית. בביה"ס לומדים
כיום סטודנטים מלמעלה מ-80 מדינות שונות ברחבי העולם, המהווים כרבע מאוכלוסיית
הקמפוס. על פי נתוני המרכז הבינתחומי כ-70% מהסטודנטים עושים עלייה עד תום לימודי התואר ונשארים לגור בישראל ולהקים בה את ביתם. רבים מהם משרתים בצה"ל ואלו השבים לארץ מוצאם משמשים "שגרירי הסברה" לא רשמיים של מדינת ישראל. השנה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הסטודנטים המגיעים מפנמה – עליה של
140%, דרום אפריקה – עליה של 70% וברזיל – עליה של 60%.
בבתי הספר השונים
בבינתחומי מוצעות השנה מספר תכניות חדשות ומיוחדות המאפשרות לסטודנטים להתנסות בעבודה מעשית לרבות מחקר, ניתוח סיטואציות,
ניהול וקבלת החלטות, זאת כהכנה להשתלבותם העתידית בעמדות מפתח במגזרים הציבורי,
הפרטי והשלישי.
הבינתחומי הרצליה משיק
השנה את תכנית הדגל IDCBeyond. תכנית הלימודים הייחודית IDCBeyond תכלול הכשרה רב תחומית בתחומי טכנולוגיה, ביו-רפואה, גלובליזציה
וקיימות, שלאחריה יתבצעו תהליך פיתוח רעיונות (ideation
process) והקמה של מיזמים משני עולם
בסיוע מנטורים בולטים מהאקדמיה ומהתעשייה במשך חצי שנה. מדובר בתכנית לימודים מלאה
בת שנה אקדמית אחת, המיועדת לקבוצה מצומצמת של בעלי השכלה אקדמית, המתאפיינים
בחשיבה ייחודית ופורצת דרך, שהיזמות בוערת בעצמותיהם, ומגיעים מרקע מגוון דוגמת
מדעים ורפואה, הנדסה, מדעי המחשב, מנהל עסקים, עיצוב, אדריכלות ועוד - מהארץ
ומחו"ל. עו"ד נאוה סברסקי סופר, יזמית ומומחית בינלאומית
לטכנולוגיה וחדשנות, מונתה ע"י פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד
הבינתחומי הרצליה, לעמוד בראש התכנית.
בבית ספר טיומקין
לכלכלה בבינתחומי ייפתח השנה לראשונה תואר ראשון בכלכלה עם חטיבה ביזמות
טכנולוגית. התכנית החדשנית נוצרה בכדי להעניק לסטודנטים עלים טכנולוגיים
וכלכליים לעבודה במגזרים העסקי והציבורי. מטרת התכנית לפתח לסטודנטים את כישורי
טכנולוגיות המידע ותעניק מגוון כלים חדשניים במסגרת טכנולוגית, כמו גם ידע וניסיון
בעולם היזמות. משך התכנית שלוש שנים והיא מעניקה תואר חד-חוגי בכלכלה.
בבית ספר רדזינר למשפטים תיפתח השנה תכנית תואר
ראשון במשפטים עם מסלול ישיר לתואר שני במנהל עסקים (MBA). תכנית הלימודים
במשפטים תכלול התמחות במשפט מסחרי שבמסגרתה ילמדו הסטודנטים קורסים ייעודים כגון
פרקטיקום במשפט עסקי, קורס ברגולציה ונגזרות פיננסיות, קורס בסוגיות מתקדמות בדיני
חברות, סדנא במשא ומתן בינלאומי עסקי ועוד. התואר השני במנהל עסקים נלמד בשפה
האנגלית ומתמקד בחדשנות ויזמות בדגש על האתגרים הייחודיים וההתמודדות בניהול חברות
צומחות.
במקביל, תיפתח תכנית תואר
ראשון במשפטים עם מסלול ישיר לתואר שני בממשל (MA). תכנית הלימודים
במשפטים כוללת התמחות במשפט ציבורי וזכויות אדם ובמהלכה ילמדו הסטודנטים קורסים
ייעודיים. התואר השני בממשל כולל בחירה מתוך 2 התמחויות: דיפלומטיה ויישוב סכסוכים
וטרור ובטחון המולדת.
בית ספר אריסון למנהל עסקים בשיתוף מכון גזית-גלוב
לחקר נדל"ן בבינתחומי משיק התמחות בנדל"ן בתואר השני במנהל עסקים (MBA). ההתמחות בנדל"ן
מיועדת לקבוצה נבחרת של בעלי ניסיון מקצועי בתחום הנדל"ן, ביניהם מנהלים,
יזמים, רואי חשבון, עורכי דין, אנליסטים, מנהלי תיקים בגופים מוסדיים, מקבלי
החלטות בסקטור הציבורי, אדריכלים, מתכננים ועוד. ההתמחות החדשנית מתמקדת באתגרי
המאה ה- 21 בייזום, בפיתוח ובניהול נדל"ן בישראל ובשווקי הנדל"ן
הגלובליים.
בנוסף, משיק בית ספר אריסון למנהל עסקים את לתכנית
הלימודים לתואר שני במנהל עסקים - One Year MBA, תואר MBA בשנה
אחת המתמקד בהענקת כלים לניהול חברות צומחות וחדשניות. התכנית כוללת השתלבות באקסלרטורים, התמחויות בחברות והשתלבות בפרויקטים
מעשיים בהנחיית מרצים ומנהלים מהתעשייה לצד פיתוח הזדמנויות לקידום הקריירה
המקצועית.
בסדנה חדשנית שתיפתח
השנה בבית ספר סמי עופר לתקשורת בבינתחומי בשיתוף הסטארט אפ הישראלי Byond, תחת השם "VR
TV" ילמדו הסטודנטים כיצד לחשוב בפורמט החדש של טכנולוגיית המציאות המדומה,
לכתוב, לצלם, לערוך ולעצב עבורו, להפיק פורמטים, פלטפורמות ורעיונות חדשניים
לטכנולוגיית המציאות המדומה, על ידי שימוש בפלטפורמות וכלים ייחודיים ותוך
התמודדות עם קשת האתגרים החדשים שמציבה הטכנולוגיה ליוצרי התוכן. עם תחילת הסדנה,
הסטודנטים ילמדו להכיר את עולם המציאות המדומה לצד רקע טכני והכרות עם הפלטפורמות
השונות. בפן הפרקטי של הסדנה, יתנסו הסטודנטים ביצירת פורמטים, תהליכי הפקה
ופרה-פרודקשן, הצגה וניתוח, ועוד.
המרכז הבינתחומי
הרצליה
נוסד
בשנת
1994 על
ידי
נשיאו,
פרופ' אוריאל רייכמן, כדי להכשיר את מנהיגות העתיד של מדינת ישראל ברמה הגבוהה
ביותר
באמצעות מודל ייחודי של מצוינות במחקר ובהוראה, לצד דגש על אחריות חברתית ומעורבות בקהילה. בדומה לאוניברסיטאות העילית (Ivy League) בארה"ב, בחר הבינתחומי שלא לקבל מימון ממערכת התקצוב הממשלתית של ההשכלה הגבוהה, זאת כחלק מתפיסת עולם המבקשת שלא לקחת דבר מהמדינה ויחד עם זאת לתרום לה ככל האפשר. המרכז מנוהל כחברה לתועלת הציבור והוצאותיו ממומנות במלואן על ידי שכר לימוד ותרומות. בכך מתאפשרת למרכז הבינתחומי חירות אקדמית ומנהלית מוחלטות, לצד עמידה בסטנדרטים האקדמיים הגבוהים ביותר.
המרכז הבינתחומי
מחויב
בתפיסת
עולמו
והלכה
למעשה
לערכי
היסוד
של
חברה
חופשית
וסובלנית, ובראשם חירות האדם לממש עצמו בכל תחום של חיי המחשבה והמעשה, לצד האחריות לתרום לחברה– לאורם של ערכי "החירות והאחריות", מחנך הבינתחומי את הסטודנטים.
במשך שנות קיומו, ללא כל תמיכה ציבורית,
הצליח
המרכז
הבינתחומי להיות חלוץ בתחומים רבים ולהוביל מהפכה במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, שאת עקבותיה ניתן לראות כיום במוסדות אקדמיים אחרים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה