יום שני, 17 באוקטובר 2016

טונה סטארקיסט מציעה: כל מה
שלא ידעתם על חלבונים.

מאת:רותה דנינו
טעות נפוצה של ספורטאים, במיוחד אלה העוסקים בפיתוח גוף, היא העמסת כמות גדולה מדי של חלבונים באמצעות תזונה לא נכונה ותוספי מזון. רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת תזונה לחברת טונה סטארקיסט,  מסבירה איך כדאי לצרוך חלבונים לאחר אימון בצורה נכונה.
רוב המזונות שכלולים בתפריט היומי של כל אחד מאיתנו מכילים כמות כלשהי של חלבון. מזונות הנחשבים לעשירים בחלבון הם 
בשר, דגים, מוצרי חלב, מוצרי סויה וקטניות. דגים הם אחד 
המקורות הטובים והמומלצים לאספקת חלבונים לגופינו - באמצעות אכילת 2 מנות דג בשבוע ניתן לספק לגוף כמות נאה של חלבון מן החי, הנחשב לבעל ערך ביולוגי גבוה.
כמות החלבון היומית המומלצת ביום עבור גברים ונשים מגיל 25 ומעלה היא 0.8 גרם חלבון לכל ק"ג ממשקל הגוף. החלבון אמור להוות 20%-10% מכמות הקלוריות ביום. כך, למשל, אדם השוקל 100 ק”ג ואינו עוסק בפעילות גופנית צריך לאכול 80 גרם חלבונים ליום.
טעות נפוצה של ספורטאים, במיוחד אלה העוסקים בפיתוח גוף, היא העמסת כמות גדולה מדי של חלבונים באמצעות תזונה לא נכונה ותוספי מזון.  בתחום בניית השרירים אין קיצורי דרך ואין פטנטים של 'מהיום למחר'. כדי לראות תוצאות צריך להתאים את התזונה לסוג האימון ולשנות את הרגלי האכילה. השילוב הנכון בין אימון גופני לתזונה מתאימה הוא שילוב מנצח: חיסרון של אחד מהשניים ימנע את התוצאות הרצויות ואף עלול לגרום לבעיות בריאותיות.

אז למה מומלץ לאכול דגים ?
הדגים מהווים חלבון מלא וקל לעיכול החשוב לבניית שרירים, ומכילים ברזל. הברזל מהווה מינרל חיוני להעברת החמצן לשרירים, עוזר בהתאוששות לאחר האימון, מגביר את הריכוז  ותורם למצב הרוח. בנוסף, הדגים מכילים ויטמינים ומינרלים כמו אבץ, אשלגן, מגנזיום, יוד (חשוב לתפקוד בלוטת המגן), זרחן, ויטמיני B, ויטמין A ואומגה 3 המהווה רכיב חיוני לשיפור בריאות כלי הדם וחיזוק מערכת החיסון.
השרירים בנויים מחלבונים ולכן - בשר, גבינה וביצים משתלבים בצורה אדוקה ומוקפדת מאוד בתפריט של ספורטאים רבים. עם זאת,. הדגים מומלצים לספורטאים כיון שהמכילים כמות גבוהה יחסית של חלבונים, מגיעים במגוון מרקמים וטעמים והם פתרון נהדר למי שמנסה להוריד את השומנים.
לא חייבים לאכול את הדג רק בצורתו השלמה או כסטייק פילה- ניתן ליהנות מיתרונות הדגים גם על ידי אכילת דגים בקופסאות כגון טונה או סרדינים ושילובם בתפריט המזון היומיומי. מכיוון שטונה אינה דורשת הכנה מראש, היא זמינה ומתאימה לכל מצב: לשילוב, כמנה חלבונית בארוחה חמה, עם ירקות, חביתות, פשטידות ועוד. הטונה בקופסא מתאימה כמנה ראשונה או כתוספת לסלט, כארוחת ביניים מזינה בזמן דיאטה, בתוך כריך או כתוספת לקרקרים.
רותי אבירי היא דיאטנית קלינית ויועצת תזונה ל"טונה סטארקיסט",
מוצרי טונה סטארקסיט אינם מכילים חומרים משמרים, ונמכרים ברשתות השיווק ובחנויות הפרטיות בכל רחבי הארץ.
לאתר החברה ולמתכונים נוספים: http://www.starkist.co.il/
צילום: ניר עצמון.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה