יום שישי, 10 במרץ 2017


מחקר מקיף של Mastercard לכבוד יום האישה הבינלאומי, מציג באילו מדינות נשים יכולות לשגשג ולפרוח, איפה כדאי להן לפתוח עסק והאם ישראל על המפה?

ישראל נמצאת במקום ה- 14 בהצלחה 
של עסקים שבבעלות נשים
ניו זילנד, קנדה וארה"ב מובילות את הרשימה.

מאת:רותה דנינו
מחקר מקיף בקרב נשים יזמיות שנערך על ידי Mastercard לכבוד יום האישה הבינלאומי, בחן מה מניע את הנשים להצלחה בעסקים, מה הגורמים שיכולים לעזור להן להתקדם ובאילו שווקים יש את התנאים האופטימליים להצלחה נשית.
הממצאים מראים כי מלבד האומץ הנדרש מנשים לפתיחת עסק והובלתו, נדרשים גם סביבה תומכת ותנאים שונים כגון: גישה לשירותים פיננסים והקלות בעשיית עסקים. כל אלו יוצרים קרקע פורייה ויכולת צמיחה בקרב יזמיות. לעומת זאת, הטיות תרבותיות וצמצום אפשרויות קידום מונעות מנשים להשתלב בשוק היזמות ולהתקדם בו.
על פי המחקר, המדינות שבהן יש את התנאים האופטימליים להצלחת עסקים המובלים על ידי נשים הינן: ניו זילנד, קנדה ובמקום ה- 3 ארה"ב. במדינות אלו קיימת תמיכה רחבה וקהילות עסקיות מקצועיות וחזקות התומכות בעסקים קטנים ובינוניים, לרבות מדיניות של הקלות לעשיית עסקים בקרב נשים.
לפי המדדים, ישראל נמצאת במקום ה-14 (מתוך 54 מדינות) שבהן יש את התנאים האופטימליים להצלחת עסקים. את המקומות האחרונים ברשימה תופסות מדינות כגון: הודו, ערב הסעודית ומצרים, לרוב מדובר במדינות שבהן קיימת הטיה תרבותית כנגד נשים.
בנוסף, נמצא במדד כי ישראל, קנדה ושוודיה אשר הינן כלכלות מפותחות עם הכנסה גבוהה לנפש, נמצאות מתחת לרמה הממוצעת של אחוז בעלות של נשים על עסקים.
ההזדמנויות הגבוהות ביותר לקידום במקום העבודה נרשמו בפיליפינים, תאילנד, בוצוואנה, קנדה וקולומביה.
נתון מעניין נוסף שמעלה המחקר, מראה כי אוגנדה היא המדינה המובילה בעולם באחוז העסקים בבעלות נשים, עם 34.8% מכלל העסקים בניהול של נשים. במקום השני נמצאת בוסניה עם 34.6%, במקום השלישי ניו זילנד עם 34.4% ואת העשירייה הראשונה סוגרת ארה"ב עם 30.7%.
"המחקר מראה כי נשים מסוגלות לזהות את מלוא הפוטנציאל שלהן, להשיג את מטרותיהן, ובסופו של דבר להאיץ את ההכלה הפיננסית במדינות בהן הן נמצאות. יש לנו הזדמנות קסומה להשפיע, לעזור ולהוביל להעצמת נשים ומנהיגות, "אמרה אן קיירנס, נשיאת שווקים בינלאומיים ב-Mastercard.

המחקר בחן 78.6% מכוח העבודה הנשי בקרב 54 שווקים ברחבי העולם – אסיה, המזרח התיכון, אפריקה, צפון אמריקה, אמריקה הלטינית ואירופה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה