יום שלישי, 21 במרץ 2017

ויקטורי בשנת שיא נוספת:
החברה מדווחת עלייה של 42.7% להכנסות לשיא 
של 1.4 מיליארד שקל בשנת 2016, הרווח הנקי 
השנתי עלה ב-77% לשיא של 28.9 מיליון שקל
תזרים שיא של 67.3 מיליון שקל
· החברה פתחה 11 סניפים חדשים במהלך 2016, בהמשך לרכישתם מרשת מגה. נכון למועד פרסום הדוחות הכספיים, מונה רשת ויקטורי 46 סניפים בפריסה ארצית המשתרעים של שטחי מכירה של כ-51 אלף מ"ר. ברבעון הראשון של 2017 נפתחו 4 סניפים וסניף נוסף יפתח ברבעון השני של 2017.
· איתנות פיננסית: קופת מזומנים בהיקף של 64.8 מילין שקל המיועדת לניצול הזדמנויות לצמיחה
· החברה חילקה דיבידנד של כ-10.7 מיליון שקל ב-2016, והכריזה על דיבידנד בהיקף של 5.5 מיליון שקל שישולם באפריל 2017
· במהלך הרבעון הרביעי שופצו 5 סניפים לטובת קהל לקוחות החברה והיו סגורים למשך מספר ימים. שדרוג הסניפים השפיע לשלילה על מכירות החברה ופדיון בחנויות זהות.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "2016 הינה שנת שיא נוספת לחברה, לאחר פתיחה מואצת של סניפים, המהווה חלק מתוכנית הצמיחה שלנו ותוצאותיה בולטות על אף השפעת עיתוי חגי תשרי ושדרוג סניפים במהלך הרבעון הרביעי. לצד העלייה המשמעותית בהכנסות אנו מדווחים על שיפור ברווחיות המבטא את המיצוב של החברה מול הספקים והשיפור בתנאי 
הסחר של הקבוצה.
"למרות עלויות הקמה גבוהות של הסניפים החדשים, אנו ממשיכים בשיפור היעילות התפעולית, תוך הבאת שיעורי הרווחיות של הסניפים החדשים לשיעורי הרווחיות של הסניפים הותיקים. ככל שתתקדם השנה, התרומה של הסניפים שנפתחו ב- 2016 תלך ותגבר ותחזק את התוצאות הפיננסיות של הקבוצה.
"אנו מדווחים על תזרים מזומנים שוטף של למעלה 
מ- 67 מיליון שקל וקופת מזומנים של כ- 65 מיליון
 שקל המעידים על האיתנות הפיננסית של הקבוצה ומאפשרים לנו את המשך מימוש אסטרטגיית צמיחה מהירה ורכישת סניפים.
"עם תחילת 2017 השקנו אתר אינטרנט עצמאי 
שיאיץ את המכירות באינטרנט, כך שבמבט קדימה אנו מעריכים כי המכירות באמצעותו יהוו כ-7% מהמכירות, כבר במהלך השנה הקרובה. נכון לסוף השנה הפעלנו 46 סניפים וכבר ברבעון הראשון של 2017 פתחנו 4 סניפים חדשים באזורים בהם לא פעלנו בעבר. סניפים אלו, לצד סניף נוסף שיפתח ברבעון השני של 2017 מספקים רוח גבית לצמיחת החברה גם בשנה הקרובה.
"אנו ממשיכים לפעול להתרחבות באזורים חדשים, ומאמינים כי התרומה הגוברת של הסניפים החדשים, תזרימי מזומנים הולכים וגדלים וחלוקת דיבידנדים נוספים יובילו ליצירת ערך לבעלי המניות של החברה"

יבנה, 21 במרץ, 2017 – ויקטורי רשת סופרמרקטים (ת"א: וקטר), הפועלת בשיווק קמעונאי בתחום המזון הפועלת בשיטת הדיסקאונט, מדווחת על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2016.

דגשים פיננסיים לשנת 2016
· הכנסות – צמיחה של 42.7% לסך של כ- 1.4 
מיליארד שקל
· רווח גולמי – צמיחה של 48.5% לסך של 335.2
 מיליון שקל, שיעור הרווח הגולמי עלה ל- 24%
· רווח תפעולי – צמיחה של 61.4% לסך של 40.8 
מיליון שקל, שיעור הרווח התפעולי עלה ל- 2.9%
· רווח נקי – צמיחה של 77% לסך של 28.9 מיליון 
שקל, שיעור הרווח הנקי עלה ל- 2.1%
· תזרים מזומנים בסך 67.3 מיליון שקל
· חלוקת דיבידנד בסך 10.7 מיליון שקל

דגשים פיננסים לרבעון רביעי של 2016
· הכנסות – צמיחה של 32.5% לסך של 345.1 
מיליון שקל
· רווח גולמי – צמיחה של 38.2% לסך של 82.8 
מיליון שקל, שיעור הרווח הגולמי עלה ל- 24%
· רווח תפעולי – צמיחה של 68.2% לסך של 12.8 
מיליון שקל, שיעור הרווח התפעולי עלה ל- 3.7%
· רווח נקי – צמיחה של 245% לסך של 9.2 מיליון 
שקל, שיעור הרווח הנקי עלה ל- 2.7%

הכנסות החברה בשנת 2016 הסתכמו בכ- 1.4 מיליארד שקל, בהשוואה לכ- 980 מיליון שקל בשנת 2015, גידול של כ-42.7%. הגידול במכירות נובע מפתיחת הסניפים הנוספים.
הפדיון למ"ר מכירה נטו במהלך שנת 2016 עמד על 32.3 אלפי ש"ח למ"ר, בהשוואה לפדיון של 34.2 אלפי ש"ח למ"ר מכירה נטו בשנת 2015. הירידה בפדיון למ"ר נובעת מירידה בחנויות זהות ופדיון נמוך יותר למ"ר בסניפים שנפתחו עקב השטחים הממוצעים הגדולים של סניפים אלו.
הפדיון למ"ר מכירה נטו בחנויות זהות בשנת 2016 עמדו על 33.2 אלפי ש"ח למ"ר, בהשוואה לפדיון של 34.2 אלפי ש"ח למ"ר מכירה נטו בשנת 2015, ירידה של 2.9% אשר נובעת בעיקר מהירידה ברבעון האחרון אשר עיקרה שינוי בתמהיל סל הקניה של הצרכן ומעבר לקניית מוצרים זולים יותר אשר מצד אחד מקטין את סל הקניה ומצד שני מגדיל את המרווח הגולמי.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2016 הסתכמו בכ- 345.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-260.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-32.5%. הגידול במכירות נובע מפתיחת הסניפים החדשים.
הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2016 קטן בכ-8.9%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעת חגי תשרי הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2016 קטנו בכ-2.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הירידה בפדיון בחנויות זהות הושפעה מכך שמספר סניפים עברו שיפוץ ושדרוג במהלך חודש דצמבר 2016 והיו סגורים מספר ימים.

הרווח הגולמי בשנת 2016 הסתכם בכ- 335.2 מיליון שקל, צמיחה של 48.5%, בהשוואה לכ-225.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
שיעור הרווח הגולמי בשנת 2016 הסתכם בכ-24%, בהשוואה ל- 23% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בשיעור הרווחיות הגולמית, נבע בעיקרו משיפור תנאי הסחר מול הספקים עקב צמיחתה הניכרת של החברה ורכישת סניפי "מגה" וכן כתוצאה מאיחוד מחסני החברה למחסן מרכזי אחד והתחלת החברה לייבא 
באופן עצמאי מוצרי בשר ודגים.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2016 הסתכם בכ-82.8 מיליון שקל, צמיחה של 38.2%, בהשוואה לרווח גולמי של כ- 59.9 מיליון שקל בתקופה 
המקבילה אשתקד.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2016 הסתכם בכ-24%, בהשוואה ל- 23% בתקופה 
המקבילה אשתקד.

הרווח מפעולות רגילות לאחר הוצאות (הכנסות) אחרות בשנת 2016 הסתכם לכ- 40.9 מיליון שקל, צמיחה של 61.4%, בהשוואה ל- 25.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול ברווח נבע מגידול ניכר במכירות וברווח הגולמי של החברה. הרווח כלל הכנסות אחרות של 3.6 מיליון שקל, רובן מרווח הון ממכירת המבנה בגן יבנה.
שיעור הרווח התפעולי בשנת 2016 עלה ל- 2.9% מהכנסות, בהשוואה ל- 2.6% מהכנסות החברה
 בשנת 2015.
הרווח מפעולות רגילות לאחר הוצאות (הכנסות) אחרות ברבעון הרביעי של שנת 2016 הסתכם לכ- 12.8 מיליון שקל, צמיחה של 68.2%, בהשוואה ל- 7.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח כלל הכנסה של 3.4 מיליון שקל, בעיקר מרווח הון ממכירה מבנה בגן יבנה.
שיעור הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2016  עלה ל- 3.7% מהכנסות, בהשוואה ל- 2.9% מהכנסות החברה בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח לתקופה בשנת 2016 הסתכם לכ-28.9 מיליון שקל, צמיחה של 77% בהשוואה ל- 16.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה נבעה מגידול ניכר במכירות וברווח הגולמי, מרווח הון בגין מכירת הנכס בגן יבנה וכן מקיטון בשיעור המיסים על ההכנסה בעיקר עקב הפחתת מס החברות.
שיעור הרווח הנקי בשנת 2016 עלה ל- 2.1% מהכנסות, בהשוואה ל- 1.7% מהכנסות החברה בשנת 2015.
הרווח הנקי לתקופה ברבעון הרביעי של שנת 2016 הסתכם בכ- 9.2 מיליון שקל, צמיחה של 245%, בהשוואה ל- 3.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה נבעה מגידול במכירות, מגידול ברווח הגולמי, מרווח הון ממכירת מבנה המשרדים הישן בגן יבנה וכן מהקטנת שיעור המס.
שיעור הרווח הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2016 עלה ל- 2.7% מהכנסות, בהשוואה ל- 1.4% מהכנסות החברה בשנת 2015.

תזרים מזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת לשנת 2016 הסתכם ל 67.3 מיליון שקל, בהשוואה ל- 11.5 מיליון שקל אשתקד.
דיבידנד - בשנת 2016 חילקה החברה דיבידנד בהיקף של כ-10.7 מיליון שקל, והכריזה עם מועד פרסום הדוח על דיבידנד נוסף של 5.5 מיליון שקל שישולם בחודש אפריל 2017.
ההון העצמי הסתכם ב-179.1 מיליון שקל בשנת 2016, בהשוואה ל-162.4 מיליון שקל בשנת 2015.

אודות ויקטורי

ויקטורי רשת סופרמרקטים בע"מ פועלת כקבוצה בתחום השיווק הקמעונאי והסיטונאי בתחום המזון בישראל, באמצעות חברות בת הפועלות בשיטת הדיסקאונט – מחירים זולים לצרכן הפרטי. ויקטורי מפעילה היום 46 סופרמרקטים (לא כולל הסניף האינטרנטי) באתרים מוחכרים, ובאתרים בבעלותה, בפריסה ארצית. סניפי הסופרמרקט מציעים מגוון רחב של מוצרים, וכן לחברה מותג פרטי בשם 'המותג', המונה כיום כ-1,025 פריטים. בעלי השליטה בחברה הם מר חיים רביד, המכהן כסמנכ"ל כספים, מר אייל רביד, המכהן כמנכ"ל החברה ומר אברהם רביד, המכהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי. צביקה ברנשטיין - רו"ח ועו"ד, מכהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה. ויקטורי מעסיקה היום כ-2,500 עובדים. משרדי ההנהלה של החברה נמצאים ביבנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה