יום שישי, 10 במרץ 2017

חלמתם פעם לגור על סירה? יאכטה בלב ים

לעזוב את הכל

להתרחק מהמרוץ המטורף של

 החיים בישראל

להפליג לעבר החלומות שלכם?


  לרובנו זה נשאר רק בגדר חלום ועבור פנינה 

רונקין זה סיפור חייה. 

ספרה החדש של פנינה 

רונקין  "לא מקומית" בהוצאת מדיה 10


מאת:רותה דנינ
פנינה רונקין עוסקת בכתיבה כבר למעלה מ-30 שנה ,עוד מהיותה ילדה קטנה. לפני כשנה החליטה להשלים את הסיפורים שכתבה ואיגדה אותם בספר שנקרא "לא מקומית" . ספר המספר 18 סיפורים שונים הקשורים כולם למסע מופלא שאליו יצאה פנינה יחד עם בן זוגה לחיים. המסע התרחש כולו במשך 7 שנים בלב הים על יאכטה.
בגיל 48 התמזל מזלה של פנינה והיא הכירה את אהבת חייה כשהחלה פרק ב' בחייה או יותר מדוייק פרק ג' ( לאחר 2 גירושים) . השניים הכירו על יאכטה, עדי היה אלמן ופנינה שהיתה גרושה הסתובבה עם הרגשה שחסר לה משהו בחיים. לפתע הגיעה ההצעה לצאת למסע משותף על היאכטה ולגור בים לאורך חופי הים התיכון, את החיבור ביניהם עשה אחיה ,דני רונקין, שהיה יאכטונר בעצמו ושמע שעדי מחפש בת זוג למסע. השניים תיאמו ביניהם פגישה ומאז לא נפרדו. המסע אליו יצאו נמשך כ-7 שנים של חוויות, מפגשים מעניינים, ארוחות עם אנשים שרק הכירו ועוד. "אני זוכרת איך אהבתי את החיים הפשוטים על היאכטה, הקרבה הפיזית לעדי, האינטימיות, מעט בגדים בלי נעליים הסתפקות במועט, שרק טבע מסביב " מספרת פנינה .  
אחרי ההפלגה הארוכה החליטו השניים, פנינה ועדי, להעביר את החורפים שהלכו והפכו לקשים יותר דווקא בישראל, השניים קנו דירה קטנה ליד הים ועגנו את היאכטה במרינה בת"א וכל קיץ חזרו להפליג (כך המשיכו עד לפני 3 שנים שכבר התבגרו והנושא התפעולי הפך לקשה מדיי). פנינה ביקרה באיטליה, צרפת, יוון, ספרד, טורקיה והכל בעזרתה של יאכטה מעץ, שעדי בנה במו ידיו, וקראו לה FELISA.
הספר "לא מקומית" , ספרה השני של פנינה, שרואה אור בימים אלו, מציג תמהיל סיפורים המשלבים מציאות וחלומות, של דמיון והזיות בהשראת סיפור חייה הייחודי. הספר מתאר זיכרונות וחוויות ילדות המשולבות גם בחיים המאוחרים יותר של פנינה. על אביה שנפטר בגיל 57 בלבד, שהיה נגר רהיטים אשר בנה את נמל ת"א וביחד עם מהנדס אוניות בולגרי שהכיר בארץ, חברו השניים והחלו לבנות סירות ולהקים מספנות בשדות ים ובהרצליה.
על אמה של פנינה שהיתה אישה לא קלה, אשר לא ידעה להביע אהבה והביאה לעולם 4 ילדים (פנינה הבת הבכורה) אל תוך נישואים לא טובים. על הגברים שהכירה פנינה, הנישואים למורת רוחם של הוריה, האימהות בגיל צעיר ,  הגירושים הראשונים והשניים ועל ההתאהבות בעדי שנמשכת עד היום.
פנינה כותבת ויוצרת במגירה כבר מגיל 12, אמה של פנינה שעמה היו לה יחסים מורכבים, נפטרה בשיבה טובה בגיל 95 ורק לאחר מותה החליטה פנינה להוציא את הספר לאור. סיפור הפרידה והיחסים המורכבים מתוארים בפרק שהוקדש לכך בספר.
כיום בגילאי 70 ו-80 פלוס פנינה ובן זוגה עדי ,טסים מידי שנה למשך כל תקופת הקיץ לאירופה (פאריס, ליסבון, ורונה, בילבאו בספרד והשנה לטורינו), לדירות שכורות מלאות השראה, שם פנינה ממשיכה עם מלאכת הכתיבה, תוך כדי יצירת חוויות חדשות.
זהו ספר נוסף מהספרייה של "מדיה 10"-הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד.

ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת ספרים וסטימצקי או ישירות מאתר החברה  http://www.media-10.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה