יום ראשון, 19 במרץ 2017


 טל אנגלשטיין האמן הצעיר הוא הזוכה הגדול
ב-"פרויקט החלומות של בירה מכבי" שיוצג 
בכניסה ליריד צבע טרי 9


אנגלשטיין בן ה-27, בוגר המחלקה לאמנות בבצלאל, יקבל מענק של 100 אלף ₪, מהמענקים הגדולים בעולם האמנות הישראלי.

מאת:רותה דנינו
ההצעה הזוכה של אנגלשטיין שנבחרה על ידי צוות שופטים בראשות האוצרת הבכירה עדנה מושנזון היתה אחת ממעל 100 הצעות של 110 אמנים שהוגשו במסגרת הפרויקט  

ביצירה הזוכה של אנגלשטיין נשתלו צמרות של ברושים, מעין חלק עליון של יער, כשבסבך הצמרות נכלא אופנוע שטח, תקוע בתוכן כבסוף עגום של פעלול מוטורי, וממנו בוקעים כבלים המעבירים בין הצמרות זרם חשמלי כך שהצופה חווה תעתוע ועיוות במישור ההליכה שלו

היצירה של אנגלשטיין תזכה לחשיפה משמעותית ותוצג בכניסה ליריד צבע טרי 9 שייפתח לקהל הרחב ב-28/3/17 במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב

האמן הצעיר טל אנגלשטיין הוא הזוכה הגדול ב-"פרויקט החלומות של בירה מכבי" שיוצג בכניסה ליריד צבע טרי 9.

אנגלשטיין בן ה-27, בוגר המחלקה לאמנות בבצלאל לשנת 2015, יקבל מענק של 100 אלף ₪, מהמענקים הגדולים בעולם האמנות הישראלי. ההצעה הזוכה של אנגלשטיין שנבחרה על ידי צוות שופטים בראשות האוצרת הבכירה עדנה מושנזון הייתה אחת ממעל 100 הצעות של 110 אמנים שהוגשו במסגרת הפרויקט.

על היצירה הזוכה של טל אנגלשטיין
ביצירה הזוכה של טל אנגלשטיין נשתלו במבואת הכניסה צמרות של ברושים, מעין חלק עליון של יער, כך שהצופה חווה תעתוע ועיוות במישור ההליכה שלו. שם, בסבך הצמרות, נכלא אופנוע שטח, תקוע בתוכן כבסוף עגום של פעלול מוטורי, וממנו בוקעים כבלים המעבירים בין הצמרות 
זרם חשמלי.



השילוב בין הארעיות שבמפגש בין הברושים לאופנוע, למאמץ המדעי, יוצר תמונת נוף סוריאליסטית של ניסוי שנכשל, של אפקט מדעי שאורגן מחדש הודות לתאונה. מדובר בעצם בווריאציה פואטית (ששואבת השראה מהציור ״אי המתים״ של ארנולד בקלין) לניסוי בחשמל. הצמרות הן אלקטרודות שבאמצעות הפרש הפוטנציאלים מועבר ביניהן זרם, מה שגורם לצמרות ״לתקשר״.

על עבודתו טל אנגלשטיין
אנגלשטיין בעבודתו רוקם מצבים שמפרים את שגרת ההתבוננות על ידי טקטיקות ופרקטיקות פיסוליות שיוצרות התעיה, ולרוב קשורות להיפוך בין אובייקט וסובייקט, ומדומה וממשי.
אנגלשטיין נמשך לפרסונות, סצנות, חפצים וריחות הלקוחים מהשוליים, מהרחוב, מתמונות נוף ליליות, ומאתגרים את הסטריליות הרגילה ששוררת בחללי תצוגה.
צורות אלה של התעיה הופכות את הצופה למעורב, לרגיש למעמדו הפיזי והמנטלי כמתבונן, וכך, בין אם הוא מאיים או מאוים, הוא מרוויח אינטימיות, והדימוי הופך לאירוע. פעמים רבות בעבודותיו הוצגו דמויות, אנשים או חומרים שנחתכו ונעקרו מסביבה אחרת, והמפגש שלהם עם תנאי התצוגה והקהל הוא מסוכסך ומנוכר, אך גם מלא פאתוס.

היצירה של אנגלשטיין תזכה לחשיפה משמעותית ותוצג בכניסה ליריד צבע טרי 9 שייפתח לקהל הרחב ב-28/3/17 במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב.

בראש צוות השופטים שיבחר את ההצעה הזוכה, בשבוע הקרוב, תעמוד האוצרת הבכירה עדנה מושנזון. בנוסף למושנזון יכלול חבר השופטים את יפעת גוריון, המנהלת האמנותית והאוצרת הראשית של צבע טרי, רז שפירא, אוצרת המשנה של יריד צבע טרי ויובל סער, העורך הראשי של מגזין פורטפוליו.

הפרויקט נולד בעקבות סדרת ראיונות עם אמנים צעירים המתפרסמת בעמוד הפייסבוק של בירה מכבי, שבהם נשאלו האמנים מה פרויקט החלומות שלהם. בעקבות הצורך שעלה מתשובותיהם של האמנים הצעירים, החליטה בירה מכבי להרים את הכפפה ולממן פרויקט אחד בתקציב של 100 אלף שקלים.

בירה מכבי עברה בשנים האחרונות מהפך משמעותי שהפך אותה לבירת חבית מבוקשת בברים, פאבים ומסעדות  בישראל עם מעל 300 ברזי בירה מכבי מדן ועד אילת. המהפך כלל שינוי מתכון הבירה בשיתוף עם היינקן העולמית שבו המתכון שופר ואיכות הבירה עלתה לסטנדרט אירופאי ועד לתהליך מיתוג מחדש. לצד זה בירה מכבי חברה בשנים האחרונות לערכים של תרבות ואמנות ישראלית דרך הפגנת נוכחות קבועה באירועי אמנות, קידום אמנים ישראלים צעירים ועוד.


צילום הדמייה של היצירה הזוכה של האמן טל אנגלשטיין.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה