יום שני, 29 באוגוסט 2016

Guys And Dolls
ברנשים וחתיכות
המחזמר המושלם בכל הזמנים
הישר מהווסט אנד בלונדון
ההפקה עטורת השבחים של פסטיבל התיאטרון היוקרתי בצ'יצ'יסטר
בבית האופרה המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב
15 הצגות בלבד החל מתאריך 13 בספטמבר




 מאת:רותה דנינו

"המחזמר המושלם בכל הזמנים" כך הכתיר- Sunday Times את ההפקה החדשה של     Guys And  Dolls                         "ברנשים וחתיכות".                                                          
 בימוי תוסס כוריאוגרפיה סוחפת, עשרות משתתפים תזמורת של 14 נגנים, תפאורה עשירה, תלבושות צבעוניות, ומעל לכל הדמויות הנהדרות של דמון רניון, מהמרים, פושעים קטנים, נערות מועדוני לילה סרסורים ופרוצות ואנשי המיסיון, והמוסיקה עם השירים הנפלאים של פרנק לוסר, מצעד אין סופי של להיטים מוכרים ואהובים. המופע בכוריאוגרפיה של כוכב הבלט הקובני קרלוס אקוסטה ואנדרו רייט ובבימוי של הניו יורקי גורדון גרינברג.

"אל תחמיצו את ההפקה המרהיבה הזו" נכתב ב- Financial Times
"ערב נהדר שכולל כמה מן השירים היפים ביותר שנכתבו לברודווי" The Guardian
"ההפקה שמאירה את הקהל עם הנאה גדולה" The Times
"כל מה שנותר זה לעצור ולמחוא כפיים בהתלהבות, זו הפקה שנראית מדהים, נשמעת נפלא, תענוג צרוף, קסם בהתגלמותו."  כך כתב מבקר העיתון Erving standard

ההפקה החלה את דרכה בפסטיבל צ'יצ'יסטר היוקרתי, עברה לתיאטרון הסאבוי בווסט אנד, זכתה לשבחי הביקורת, הכרטיסים נחטפו, ההפקה זכתה לחמש מועמדויות חשובות לפרס האוליבייה, ולאחר מספר חודשים, ממשיכה את דרכה המוצלחת בתיאטרון הפניקס בלונדון. במקביל הפקה מקבילה עם צוות נוסף יצאה לסיור ברחבי בריטניה ואירלנד ותגיע בסופו של לבית האופרה בתל אביב.

Guys And Dolls  מחזמר כמו שרק בווסט אנד וברודווי יודעים להפיק. שעתיים וחצי של  הנאה צרופה ומוסיקה נהדרת.

ההצגה באנגלית עם כתוביות תרגום לעברית.

העלילה
נתן דטרויט צריך כסף למשחקי הקוביה הלא חוקיים שהוא מארגן והוא צריך אותו דחוף. שלא לדבר על אירוסיו בני ה- 14 שנים לזמרת מועדוני הלילה מיס אדלייד שסבלנותה פוקעת. מנגד מופיע סקיי מסטרסון, בחור שמעולם לא אומר לא לכל משחק או התערבות  ושרה- נערת המיסיון, חתיכה עם לב מקרח. סקיי מתערב שהוא יגרום לשרה להתאהב בו  וייקח אותה לארוחת ערב בהאבנה קובה ובתמורה יביא 12 חוטאים לפגישה של המיסיון.
זהו הימור שנתן דטרויט לא יכול לוותר עליו.
הסיפור הניו יורקי הזה על מהמרים, גנגסטרים ונערות מועדוני לילה שזור בכמה מן הלהיטים הגדולים שידע עולם המחזמרLuck Be a Lady, Sit Down You're Rockin the Boat,  I've Never Been in Love Before  ועוד רבים וטובים.

היוצרים

על פי הדמויות של דמון רניון
מוסיקה ומילים- פרנק לוסר Frank Loesser
מחזה- ג'ו סוורלנג ואייב בורוס Jo Swerling, Abe Burrows
בימוי - גורדון גרינברג Gordon Greenberg
תפאורה ותלבושות- פיטר מקינטוש Peter McKintosh
כוריאוגרפיה- קרלוס אקוסטה ואנדרו רייט Carlos Acosta, Andrew Wright
ניהול מוסיקלי ותזמור קטעי הריקוד - גרת ולנטיין Gareth Valentine
תזמור- לארי בלנק Larry Blank
תאורה טים מיטשל Tim Mitchell

הבמאי האמריקאי גורדון גרינברג שביים מחזות זמר רבים ברחבי ארצות הברית ואירופה אסף לצדו חבורה מוכשרת של יוצרים כדי להעלות את ההפקה החדשה של Guys and Dolls . בהם הכוריאוגרף קרלוס אקוסטה, רקדן/כוריאוגרף קובני, אחד הכישרונות הבולטים בבלט המלכותי הבריטי, כוכב בקנה מידה עולמי. קרלוס אקוסטה זכה למועמדות לפרס על האוליבייה על הכוריאוגרפיה למחזמר הזה ביחד עם שותפו ליצירה אנדרו רייט.

פרנק לוסר  Frank Loesser   כתב עשרות שירים שהפכו ללהיטים גדולים שהוקלטו וזכו לגרסאות רבות.
"ברנשים וחתיכות" הוא המחזמר המצליח ביותר שלו, הוא כתב גם את המוסיקה והשירים למחזמר "איך להצליח בעסקים מבלי להתאמץ", וכן את השירים לסרט הידוע "הנס כריסטאן אנדרסן" בכיכובו של דני קיי בהם גם "טמבולינה" הכל כך אהוב.
וכן שלל שירים בהם השיר זוכה האוסקר Baby It's Cold Out Side.


רקע והפקות קודמות

טובי שחקני התיאטרון והקולנוע השתתפו בהפקות שונות של המחזמר: פרנק סינטרה, מרלון ברנדו, בוב הוסקינס, יואן מקרגור , איאן צ'רלסון, פטריק סוויזי, ועוד רבים וטובים וגם אצלנו טוביה צפיר, חנה לסלו, מאיה דגן צביקה הדר בגרסאות מקומיות.

Guys ans Dolls  נכתב, בהשראת סיפוריו של הסופר דמון רניון שהרבה לכתב על הדמויות שאכלסו את ניו יורק, רניון כתב על האנשים שהסתובבו בחצרות האחוריות של ברודווי פושעים קטנים, מאפיונרים, הנערות שלהם, מהמרים, רמאים, פרוצות וסרסורים,  מבין 80 ויותר הסיפורים שכתב, שני סיפורים מהווים את הבסיס לכתיבת המחזמר – "הסיפור של שרה בראון" ו"לחץ דם", ושולבו בו דמויות מסיפורים נוספים שלו.

הבכורה התקיימה בברודווי בשנת 1950. הבמאי האגדי ג'ורג' קאופמן ביים, מייקל קיד יצר את הכוריאוגרפיה, ההצלחה היתה ענקית המחזמר הוצג מעל ל- 1200 פעם וזכה בחמישה פרסי טוני. התפקיד של מיס אדלייד נכתב במיוחד לכוכבת הבמה הגדולה באותה עת ויויאן בלייאן, שהופיעה באותו תפקיד גם בגרסה הקולנועית לצידם של מרלון ברנדו, פרנק סינטרה וג'ין סימונס בשנת 1955.
ההפקה  הלונדונית הראשונה הועלתה בשנת 1953.
בשנת 1963 הופקה הקלטה מיוחדת של כל השירים המופלאים מן המחזמר, גדולי הזמרים/ שחקנים נטלו בה חלק, פרנק סינטרה, דין מרטין, סמי דייויס ג'וניור, בינג קרוסבי, דבי ריינולדס ועוד.
בשנת 1976 הועלתה הפקה מיוחדת בברודווי שכל משתתפיה היו אפרו אמריקאיים., ההצגה הוצגה 250 פעם.
בשנת 1983 העלה הבמאי ריצ'רד אייר הפקה אגדית של המחזמר בתיאטרון הלאומי בלונדון. בצוות המקורי הופיעה רביעייה מן החלומות, בוב הוסיקנס בתפקיד נתן דטרויט, ג'וליה מקנזי כמיס אדלייד, איאן צ'רלסון הזכור מן הסרט "מרכבות האלים" בתפקיד סקיי, וג'ולי קובינטון האוויטה המקורית, בתפקיד שרה.
ההפקה זכתה בשלל פרסים, הוצגה בתיאטרון הלאומי במשך ארבע שנים ולאחר מכן עברה לווסט אנד וגם שם ההצלחה המשיכה.

הפקה הוליוודית חדשה בכיכובם של צ'אנינג טייטום וג'וזף גורדון-לוויט מיועדת להצטלם בקרוב. עוד לא נקבע מועד ליציאת הסרט להפצה.

ועתה ההפקה המצליחה בפסטיבל צ'יצ'יסטר, שעברה לווסט אנד בלונדון ולסיבוב ענק בבריטניה ואירלנד ומשם תגיע לישראל.



Gus and Dolls
ברנשים וחתיכות

הישר מן הווסט אנד בלונדון
40  משתתפים, כולל תזמורת חיה של 14 נגנים
תפאורת ענק ועשרות תלבושות
הפקה באנגלית עם כתוביות לעברית
15 הצגות בלבד החל מתאריך 13 בספטמבר בבית האופרה המשכן לאמנויות הבמה.

מחירים 190-438 ₪

הפקה בישראל צמח עופר בע"מ
בשיתוף האופרה הישראלית


לצפייה בקטע מתוך המופע:
https://www.youtube.com/watch?v=Ntx_kkf2HQg


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה