יום שלישי, 30 באוגוסט 2016

הסלון החברתי - מפגשים עם אנשים שהצליחו 
ליצור שינוי



מאת:רותה דנינו

ביום שלישי, 6 בספטמבר, בשעה 19:30, יתקיימו 15 אירועים ברחבי העיר תל אביב-יפו תחת הכותרת – "הסלון החברתי" עם מרצים שהצליחו ליצור שינוי חברתי בתחומים שונים. בין המרצים שישתתפו: דפני ליף, דורון צברי, תומר אביטל, הרבנית עדינה בר שלום, אביב לביא ועוד.

מדובר במפגשים אינטימיים עם 15 מרצים שונים שהצליחו ליצור שינוי חברתי משמעותי. המפגשים יתקיימו ב-12 סלונים פרטיים (בהרשמה מוקדמת) כשבנוסף, יוקמו 3 סלונים במרחב הציבורי שיהיו פתוחים לקהל הרחב: בכיכר רבין, כיכר אתרים וגן החשמל.

"הסלון החברתי" נוצר ביוזמת מזא"ה 9, בית הצעירים של עיריית תל אביב-יפו, במטרה לאפשר לתושבים להיפגש ולדבר בגובה העיניים עם פעילים חברתיים וללמוד מהם כיצד לחולל שינוי חברתי. המשתתפים, שיגיעו לבתי התושבים ולסלונים הציבוריים נבחרו מתחומי הפעילות החברתית והמחאה בתחומים מגוונים, דוגמת יוקר המחיה, מחאת האתיופים, איכות הסביבה, שוויון ופמיניזם, מניעת אפליה, התחבורה הציבורית והשקיפות השלטונית.

 סלונים במרחב הציבורי שיהיו פתוחים לקהל הרחב ללא הרשמה      מוקדמת

גן החשמל: קולנוע משנה מציאות – דורון צברי
מדשאת כיכר רבין: אפשר גם אחרת – הרבנית עדינה בר שלום
כיכר אתרים: אם אתה לא אוהב איך שהשולחן ערוך, הפוך אותו – תומר אביטל
רשימת המפגשים בסלונים הפרטיים מותנה בהרשמה מראש.

איך להוביל מחאה ציבורית? – אורלי בר לב
אורלי בר לב פעילה במחאה החברתית וממובילות המאבק במתווה הגז. במפגש היא תלמד איך מתניעים מחאה, איך אפשר להגיע למקבלי ההחלטות ואיך מנגישים נושאים כלכליים מורכבים.


למה מנסים להשתיק את "באים לבנקאים" – ברק כהן
ברק כהן פעיל חברתי ויוזם קבוצת ״באים לבנקאים״ הדורשת אחריות אישית ממקבלי החלטות, במפגש הוא יספר על הקמפיין ועל כלים אפקטיביים לפעולה.


מחאה חברתית 2.0 – דפני ליף
דפני ליף, פעילה חברתית, מיוזמי המחאה החברתית בקיץ 2011 ופרויקטים חברתיים בתחום הדיור, חברה ואקדמיה. מרצה על מנהיגות ועוסקת בקולנוע. תספר איך מארגנים מחאה ואיך מתרגמים אותה למעשים לאחר מכן.


הפלית, שילמת - יפעת ביטון

יפעת ביטון, משפטנית ופעילה חברתית-משפטית, מייסדת ויו"ר מרכז תמורה למניעת אפליה, וממקימות עמותת "איתך" - משפטניות המסייעות לנשים מאוכלוסיות מוחלשות. תספר כיצד אפשר ליצור שינוי מדיניות דרך תביעות משפטיות (ודרך הכיס) ועל כלים משפטיים לשינוי חברתי.


מה צריך לעשות כדי שתהיה פה תחבורה ציבורית? - אביב לביא 15 דקות - ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל.

אביב לביא הוא עיתונאי ומגיש "יהיה בסדר" בגלי צה"ל ומתמקד בעבודתו העיתונאית בנושאי סביבה, פוליטיקה וחברה. "15 דקות" – ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל פועל בעזרת מתנדבים מהשטח לשפר את התחבורה הציבורית ולהפוך אותה למהירה ויעילה. הם יספרו איפה תקועה התחבורה הציבורית בישראל ומה בכל זאת אפשר לעשות.


לאירוע בדף של 15 דקות:


"היא רק רוצה לרקוד" - יוזמות לילה טוב

״לילה טוב״ היא התארגנות הפועלת נגד האלימות המינית בחיי הלילה. היוזמה היא התארגנות של מספר נשים שנמאס להן מהמצב והחליטו לפעול על מנת לשנות אותו באמצעות אמנה משותפת עם מועדונים וברים, הדרכות והכשרות לאנשי צוות במקומות בילוי, תליית שלטים המעודדים את המבלים והמבלות לפנות לנציגי המקום במידת הצורך ועוד. הן יסבירו איך יוצרים סדר יום ואיך מגייסים אנשים ושותפים למאבק.
היוזמות: גילי רון, הגר שיזף, שירה מייקין, תמר מרים גומל, יסמין וקס, קרן גרינבלט, גלי פיפלקס, סילאן דלאל ויעל אלבז.


השינוי מתחיל בנו - איציק אלרוב 

איציק ארלוב, מיוזמי המאבק ביוקר המחיה, בשיחה על המחירים הגבוהים במשק הישראלי. פעיל חברתי והיה היועץ לענייני יוקר המחייה של שר הכלכלה. הוא ידבר על איך יוצרים שינוי באמצעות מחאה צרכנית.


מאבק בגזענות בישראל נגד יוצאי אתיופיה - אבי יאלו

אבי יאלו , מנכ"ל ארגון הל"ה הפועל למען שוויון בחינוך בשכונות ועיירות הפיתוח, חבר בפורום חשיבה משותף במאבק בגזענות, חבר בחדר מצב -צדק חברתי וממובילי מחאת יוצאי אתיופיה הפועלת כנגד האפליה הממסדית והאלימות המשטרתית. הוא יספר איך התחילה המחאה ולאן היא הולכת.


אחת מתוך אחת - שלומית הברון

שלומית הברון, מובילה מאבקים למיגור האלימות נגד נשים, תדבר על המיזם שהקימה "אחת מתוך אחת" - פלטפורמה לשיתוף והפצה של עדויות על הטרדות מיניות ואונס, וכיצד אפשר להשפיע באמצעות שיח ושיתוף ברשתות החברתיות.


כך הצלתי את חוף פלמחים - עדי לוסטיג

עדי לוסטיג הובילה את המאבק להצלת חוף פלמחים מהתכנית להקים בו כפר נופש. פעילותה יחד עם פעילים וארגונים נוספים גרמה לביטולה של התכנית והיה לאחד המאבקים הסביבתיים המוצלחים שהתקיימו.



האמת שלי - שחר לירן

שחר לירן, מנכ"לית ארגון "האמת שלי" ובעבר רכזת תכנית מנהיגות בדיפלומטיה ציבורית של ארגון StandWithUs. "האמת שלי" הוא ארגון המורכב מחיילים וחיילות במילואים שמטרתו לחנך בארץ ובעולם על פעילות צה"ל. היא תספר על המאבק בניסיונות ההכפשה והמלחמה ב-BDS.


מנהל יחידת הצעירים בעיריית תל אביב-יפו, מיכאל וולה: 

"צעירים בעיר רוצים לשנות ולהשפיע והתפקיד שלנו הוא לעודד אותם לעשות את זה ולתת להם את הכלים לכך. זו המטרה האמיתית של הפרויקט – לתת לתושבים הזדמנות ללמוד איך לקדם שינוי ולהאמין שזה אפשרי מאנשים שכבר עשו את זה". 


לפרטים נוספים: http://www.mazeh9.org.il
תומר אביטל צילום - יחצ.
עדי לוסטיג - קרדיט שמעון אגמדיה.
לילה טוב - נמרוד סונדרס
צילומים מדובר עיריית תל אביב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה