יום ראשון, 11 בפברואר 2018

הצגת יחיד של זאב שצקי מופע מצחיק ומרגש בלי רברס - איך נרפאתי מפרקינסון? בתיאטרון הסטודיו חיפה, מאת:רותה דנינו

"בלי רברס - איך נרפאתי מפרקינסון?"
הצגת יחיד של זאב שצקי
בתיאטרון הסטודיו חיפה ,
 מוצ"ש 6 במרץ בשעה 20.00

הצגה לזכרו של פרופ' מיגל שוורץ, מבכירי הרופאים לנוירולוגיה בישראל, שהתמחה במחלת הפרקינסון והלך לעולמו לפני כשנה וחצי.
לפני כשנה וחצי הלך לעולמו פרופסור מיגל שוורץ, מומחה בעל שם עולמי למחלת הפרקינסון, מבכירי הרופאים הנוירולוגים בישראל אשר עבד בבית החולים בני ציון בחיפה.
בנו של פרופסור שוורץ, יונתן, מנהל תיאטרון הסטודיו בחיפה, החליט לציין את יום הולדתו של אביו בהצגה אורחת העוסקת בפרקינסון – התחום אותו חקר אביו.

ההצגה בביצוע של זאב שצקי שהחלים מפרקינסון בדרכו. בין מטופליו של פרופ' שוורץ היה הקרדינל מרטיני חבר מועצת הותיקן שהיה חולה פרקינסון ומגיע בחשאי לטיפולים אצל פרופ' שוורץ בישראל.

ההצגה "בלי רברס – איך נרפאתי מפרקינסון"?
בתיאטרון הסטודיו ביום מוצ"ש 6.3.18 בשעה 20:00

זאב שצקי נולד בחיפה וגדל בכרמל ברחוב פנורמה. כנער הנחה את תכנית הטלויזיה "עד-18" . השתתף בהצגות חוג הדרמה של הבמאי החיפאי הותיק, אברהם קלינגר. שירת בתיאטרון צה"ל. למד משחק בסטודיו ניסן נתיב בתל-אביב שם הפך עם סיום לימודיו למורה בצוות.

למד משפטים באוניברסיטת תל-אביב והתמחה בתחום דיני העבודה. בתחום זה ייצג מעבידים מובילים וחברות גלובליות וכן עובדים מבכירים ועד המוחלשים ביותר. כיום עוסק בליווי התאגדויות עובדים ושביתות, כדוגמת השביתה במעונות הנוער בסיכון של משרד הרווחה שהתנהלה לאחרונה.

בשנת 2012 חלה זאב בפרקינסון, במופע המצחיק והמרגש, מספר זאב על השינויים שעבר וכיצד התמודד איתם. פרקינסון היא מחלה מגוחכת – אומר זאב – חוש ההומור של אלוהים. מנערים אדם כמו בובה על חוט מצד אחד ומצד אחר, הופכים לו את הפנים למסיכה בלי תנועה, מקפיאים אותו במקום ומרקידים אותו. פרקינסון זו גם קייטנה, בגלל שאין לזה תרופה וחייבים לעשות כל מה שעוזר אז רוקדים ריקודים סלוניים, שרים והולכים לקבוצות תמיכה וחוגים.
ההצגה היא עירוב מפתיע, משעשע ומרגש של הרצאה ומחזמר.

יונתן שוורץ: "חשבתי שאבא היה שמח לראות דווקא הצגה בנושא כזה שמחבר את שתי אהבותיו. החלטתי לציין כך את פטירתו ודווקא בחודש מרץ בו חל יום הולדתו. זו חוויה מיוחדת שיש בה אמירה בכלל על החיים ואינה מצומצמת למחלה כזאת או אחרת. זאב היה מורה שלי, ולא מעט מהדרך שבה אני מלמד קבלתי ממנו. אני שמח על צירוף המקרים הזה".
לאירוע לציון יום הולדתו של פרופ' מיגל שוורץ יוזמנו חבריו, בכירי הנוירולוגים בחיפה.
זאב שצקי צילום אבי אלפסי


בלי רברס - איך נרפאתי מפרקינסון?
מוצאי שבת 6 במרץ בשעה 20.00
תיאטרון הסטודיו, רחבת האודיטוריום, חיפה.
מחירים:
רגיל – 60 ₪
מכירה מוקדמת עד חצות של יום המופע / גמלאים / חיילים / סטודנטים – 50 ₪
בעלי כרטיס חבר – 45 ₪
נוער עד גיל 18 – 30 ₪
מורי הסטודיו ותלמידי בית הספר המקצועי – 10 ₪

תגובה 1:

  1. בואו לתיאטרון הסטודיו - זוהי חוויה מקסימה . תיאטרון פרינג במרכז הכרמל . במקום הכי גבוה בעיר .

    השבמחק