יום שבת, 11 בפברואר 2017

"עושים ג'אז עם עופר פורטוגלי"
סיבוב הופעות לרגל השקת האלבום!


מאת:רותה דנינו
עופר פורטוגלי הפסנתרן והמעבד, משיק את אלבום המחווה לזמר העברי וליוצרים ישראליים "עושים ג'אז עם עופר פורטוגלי"- בסיבוב הופעות שייפתח במרץ.
אלבום קונספט מרגש עם מיטב הזמרים והיוצרים, ותיקים לצד חדשים, איתם מבצע פורטוגלי גרסה ג'אזית בעיבוד מחודש לשיריהם המוכרים. בין האמנים באלבום:
יהודית רביץ, מיקי גבריאלוב, לאה שבת, דין דין אביב, סגיב כהן, אוהד חיטמן ורבים אחרים

מופע בכורה: 20 במרץ, יום שני, זאפה תל אביב בשעה 22:00
 טרום בכורה: 18 במרץ, פאב הפרה, שבי ציון, בשעה 21:30
"עושים ג'אז עם עופר פורטוגלי" הוא פרויקט של אלבום קונספט וסדרת הופעות בהם מתארחים מיטב הזמרים והיוצרים בארץ. עם כולם מבצע פורטוגלי גרסה ג'אזית לשיריהם המוכרים, במחווה ליצירה הישראלית.
הפרויקט של פורטוגלי יושק בזאפה תל אביב ב 20 במרץ בשעה 22:00, ובו יארח פורטוגלי את לאה שבת, סגיב כהן, איריס פורטוגלי, דין דין אביב, אלי מגן, מקהלת הגוספל, נתן כהן ודפנה לוי. פורטוגלי קיבץ לאלבום אמנים מן השורה הראשונה שעיצבו את נוף ילדותינו המוסיקלי, לצד אמנים צעירים יותר מהשנים האחרונות. האמנים שנרתמו לפרויקט, רואים בו אלבום מחווה לזמר העברי ולעופר פורטוגלי המוסיקאי, הפסנתרן והמעבד: יהודית רביץ "הגננים היום עצובים", דורון טלמון (ג'ין בורדו) "איך אפשר שלא", דני רובס "אני בא הביתה מהלילה", אוהד חיטמן "תגידי לו", אלי מגן  "העץ הוא גבוה", סגיב כהן  "ישקף", לאה שבת וסגיב כהן "מהמרחקים", אלון ויהודה עדר "קצת אהבה לא תזיק", מיקי גבריאלוב "אני רואה אותה בדרך לגמנסיה", לאה שבת  "תמיד יחכו לך", דין דין אביב  "מוכרת לי מפעם", נתן כהן ודפנה לוי "שני קולות", ואיריס פורטוגלי עם יוסי פיין ובן אילון – "I Love Jazz" (שיר מקורי). 

דרך השירים והאמנים המוכרים, מנגיש פורטוגלי את הג'אז ומקרב אותו למאזינים. "זו בעצם המהות של הג'אז" אומר פורטוגלי ומוסיף "כך היה משנות ה 30 עד שנות ה 50 באמריקה, כשמוסיקאי הג'אז לקחו את השירים הפופולאריים, להיטי התקופה ונתנו להם פרשנות אישית, והשתמשו בהם כקרקע לאלתור- וכך זה נעשה עד היום. פורטוגלי אוהב לעבד ולתת לשירים פרשנות אישית, ופרויקט זה חיבר אותו לזמרים-יוצרים שהוא מאוד אוהב ומעריך את עבודת ועם חלקם הגדול אף עבד בעבר, חלקם היו תלמידיו ברימון, וחלקם גיבורי ילדותו שעל המוסיקה שלהם גדל. פורטוגלי מציין "לעבוד עם אמנים אלו על השירים שאני הכי אוהב וליצור יחד ג'אז ישראלי איכותי, זו מבחינתי פסגת היצירה, הגשמת חלום וזכות גדולה".
עופר פורטוגלי, פסנתרן ומעבד, מבכירי המורים בבי"ס למוסיקה רימון, מוסיקאי מוערך שמייצר קרוב לשלושה עשורים ג'אז ישראלי מקורי ועיבודים מיוחדים לנכסי צאן ברזל במוסיקה הישראלית. בכל שנות פעילותו מצליח פורטוגלי לחבר את הג'אז עם התרבות המקומית ומוכיח שג'אז אינה מילה גסה. 
עד כה, שוחררו לרדיו שלושה סינגלים מהאלבום החדש: "אני רואה אותה בדרך לגימנסיה" עם מיקי גבריאלוב, "תמיד יחכו לך" עם לאה שבת, ו"מוכרת לי מפעם" עם דין דין אביב.  

גם האמנים נרגשים. דין דין אביב כתבה כי היא "שמחה להיות חלק מהפרויקט הנפלא הזה של עופר פורטוגלי. לחבק, לגעת ולחזור לאזור הזה של הג'אז שהיה הרבה שנים מקור להשראה והשפעה ועכשיו זה קלח בטבעיות... כיף לעבוד עם עופר. יש בו התרגשות של נעורים לצד בשלות, ניסיון וטוב טעם. מוסיקאי בחסד ואדם יקר...זכיתי!". מיקי גבריאלוב מספר על חוויות העבודה על הסינגל, "מאד הפתיע אותי כל העניין, לא חשבתי בכלל על הכיוון הזה לשיר, לעשות ממנו קצת ג'אז, קצת בלוז, סגנון אמריקאי כזה - יצא יפה מאוד! מביא תחושה נוסטלגית של משהו שהיה ואבד...כל הפרויקט ממש יפה ואני שמח להשתתף בו". 
"נהניתי להשתתף בפרויקט של עופר פורטוגלי, שלוקח שירים מוכרים לכיוונים אחרים של ג'אז ומוזיקת נשמה" אומרת לאה שבת, "זה בהחלט נתן לשיר שלי חידוש כיפי ומרענן". גם שלומי שבת התרגש: "שמעתי את הביצוע שלך ל"תמיד יחכו לך" מהפרויקט של פורטוגלי, מושלםםםם!" 
מופע השקה: 20 במרץ, יום שני , זאפה תל אביב
לאה שבת, סגיב כהן, דין דין אביב, אלי מגן, איריס פורטוגלי, מקהלת הגוספל,
נתן כהן ודפנה לוי
עופר פורטוגלי – פסנתר, עיבודים והפקה מוסיקלית; אלי מגן – קונטרבס ושירה; 
איריס פורטוגלי – תופים ושירה; עופר גנור – גיטרה; ז'וקה פרפיניאן – כלי הקשה

פתיחת דלתות: 20:15, תחילת מופע: 22:00
כרטיסים: 115 ₪ | רכישה באתר: זאפה | בטלפון: 9080*
מופע טרום בכורה: 18 במרץ, מוצ"ש, פאב הפרה, שבי ציון
סגיב כהן, אלי מגן, איריס פורטוגלי ומקהלת הגוספל
עופר פורטוגלי – פסנתר, עיבודים והפקה מוסיקלית; אלי מגן – קונטרבס ושירה; 
איריס פורטוגלי – תופים ושירה; עופר גנור – גיטרה; ז'וקה פרפיניאן – כלי הקשה

פתיחת דלתות: 20:00, תחילת מופע: 21:30
כרטיסים: 75 ₪ במכירה מוקדמת | 90 ₪ בערב המופע | רכישה באתר: "פאב הפרה" | בטלפון: 03-6133556 
קליפים מתוך האלבום:

צילום יחצ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה