יום שני, 13 בפברואר 2017

קניון רמת אביב שמח להציע ליום המשפחה,
4 תערוכות יחיד חדשות של 4 יוצרות,
טלי עירוני, טובה שיבא, מנוחה ינקלביץ'
 ועליזה פורה............
תחת הקונספט:
"איש, אישה, ילד"
בגלריית האמנים בקניון רמת אביב
אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן 
מאת:רותה דנינו
קניון רמת אביב גאה להציג בגלריית האמנים ארבע תערוכות יחיד של ארבע יוצרות – טלי עירוני, טובה שיבא, מנוחה ינקלביץ' ועליזה פורה, תחת הקונספט: "איש, אישה, ילד".
טלי עירוני, אשת מחשבים ואם לארבעה ילדים תציג ציורים העוסקים בילדות, אמהות ומשפחה. מנוחה ינקלביץ, ירושלמית מהעדה החרדית, תציג נופים ירושלמים טיפוסיים ורישומים של ילדים. טובה שיבא, אמנית תל אביבית תציג סדרת ציורים מופשטים וסדרת דיוקנאות של משוררים וסופרים ישראליים, ועליזה פורה, פיזיותרפיסטית ואמנית מרעננה תציג סדרת דיוקנאות של נשים עוצמתיות ומיוחדות עבורה.
טלי עירוני: אשת מחשבים, אמנית  ואם לארבעה ילדים. מציגה בתערוכה זו סדרת ציורים גדולי מימד העוסקים בילדות ובמשפחה. "הציורים שלי עוסקים בנושאים אוניברסליים, בד"כ נטולי הקשר, מקום וזמן. הם מתארים סיטואציות ורגשות מחיי היום יום ובוחנים את נבכי הנפש. הציורים גדולי מימד על מנת שיוכלו לתאר את גודלה הסובייקטיבי של המציאות בעיניי." מציינת עירוני. "המטרה שלי בציור היא לפנות לרגש של המתבונן, התגובה שאני הכי שמחה לקבל היא שהציורים שלי נגעו בלב. אני מרבה לטפל בציוריי בענייני משפחה, זוגיות, אמהות וילדות  ומנסה לתמצת את מהות ההורות עבורי: טיפול ודאגה אינסופית מחד, ומאידך- לימוד מחודש של העולם דרך עיניהם הרעננות והסקרניות של בני הדור הצעיר וכן לתאר את חוויות "ילדותי השניה" דרכם ,עולמם הקסום ודמיונם העשיר, לצד הקושי שבלהיות ילד, כשלפניו  עוד 
כ"כ הרבה ללמוד." מוסיפה.
עירוני, למדה ציור במשך כחמש שנים בסטודיו של הציירת ש. בטלהיים (מגיל 14) בתקופה זו למדה בכיתת אמנות ואח"כ בכיתת מחוננים. היא בוגרת BSC במתמטיקה ומדעי המחשב באונ' ת"א וכן בוגרתMSC במדעי המחשב בהצטיינות יתרה. את עבודת התזה שלה עשתה בתחום גרפיקה ממוחשבת ועיבוד תמונה היא  מתפרנסת מפיתוח אלגוריתמים בתחום ההי-טק. היא מציירת "בשביל הנפש" להגדרתה.
מנוחה ינקלביץ: אמנית רב תחומיתדור חמישי בירושלים. מאז ילדותה מציירת ויוצרת. מציגה בתערוכה זו ממגוון יצירתה, ציורי נוף ירושלמים, דיוקנאות של אנשים וילדים וסדרה חדשה של ציורי ילדים, רישומי צבע עדינים ומלאי חן על מרקע לבן, מודרניים ועזי הבעה. בהיותה בת ירושלים מדורות, ציוריה ספוגים בניחוח ירושלמי. מראות קסומים ופינות חמד בעיר העתיקה והחדשה, הכותל המערבי, הווי חיים יהודי אותנטי ודמויות טיפוסיות. מציירת בטכניקות רבות ובמגוון סגנונות: ציורים ריאליסטים ואבסטרקטיים בצבעי שמן, מים, עפרון ופחם, יוצרת עבודות יודאיקה יוקרתיות על גבי קלף ואבן ויצירות אמנות עכשוויות ועדכניות. עבודותיה שזורות בחוויות מתקופות שונות וצופנות בחובם פנימיות עמוקה ומיוחדת. סגנון הציור שלה נע בין ריאליזם קלאסי לרישום מודרני.
טובה שיבא: מציגה בתערוכה זו שתי סדרות של ציורים: האחת  דיוקנאות של משוררים וסופרים ישראליים כדוגמת רחל, יונה וולך, א.ב. יהושע, והשנייה ציורי אבסטרקט. בשתי הסדרות הסגנון הוא חומרי ואקספרסיבי, הצבעוניות עשירה ועם זאת לירית ומביאה לידי ביטוי עולם רגשי פנימי עשיר וסוער של האמנית. טובה שיבא  שעסקה רב חייה בהוראה וחינוך בתיכון, יוצרת מזה שנים. למדה אצל מוטי פן בסדנאות של מוזיאון תל אביב, בבית האמנים אצל רויטל פרץ- בן אשר ובשנים האחרונות יצרת בהנחייתה של מירי נשרי בסדנאות מוזיאון תל אביב בדובנוב. ציור עבורה  הוא סוג של תרפיה. היא מתנתקת מחיי היומיום ומהסביבה ויוצאת למסע קצר אל תוך הנפש. את ציורי הפורטרט היא יוצרת על פי צילומים קטנים בשחור לבן מהעיתון או מתמונות צבעוניות מהאינטרנט. היא לא מעוניינת בציור ריאליסטי, מדויק, דמוי צילום. היא מחפשת את הפרשנות האישית שלה, לדמות שבצילום. בשנים האחרונות החלה בסדרת ציורי האבסטרקט: "יום אחד לא היה באמתחתי כל צילום לצורך פורטרט. עמדתי מול הקנבס מצוידת בפלטה עם מבחר הצבעים האהובים עלי, לקחתי מכחול שמן ו....חגגתי. בלי לחשוב, בלי לתכנן, בלי למדוד".
עליזה פורה: חיה ויוצרת מרעננה. מציגה בתערוכה ציורי דיוקנאות נשיים. פורה, פזיותרפיסטית בהכשרתה, אשר האמנות ובעיקר הציור הם חלק מחייה המאזנים אותה במרחב הרגשי של עבודתה.במשך השנים הייתה לה נגיעה בכל ההיבטים של הציור בטכניקות ובחומרים שונים אצל מורים רבים  במדרשה ברמה"ש, ב"אבני" ובבי״ס לציור פיגורטיבי ״התחנה״. במקביל רכשה השכלה כל השנים גם בצד התיאורטי בלימודי תולדות האמנות. הדמויות אותן היא בוחרת לצייר הן אלו שיוצרות אצלה עניין, סקרנות, רצון לחקור ולהעמיק פנימה אל תוך הווייתם ולתת להן ביטוי חדש וייחודי אל הבד. היא חושפת את הייחודיות של האובייקט המצויר, כפי שהוא נחשף בעיניה בתהליך התבוננות ארוך וממושך וכמו פותחת צוהר לנפש פנימה, נוגעת ולא נוגעת. הציור הפך להיות פעולה מאוד אינטימית עבורה, ואת הדיאלוג האינטימי הזה היא מתרגמת במעבר לבדי הציור. התוצאה היא אכן ציור אישי ובעל מבע עשיר ומרגש.
התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בתל אביב, גלריית האמנים,  על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"גרנד קפה", איינשטיין 40 רמת אביב.
בין התאריכים 13.2-14.3
על גלריית האמנים של קניון רמת אביב :
על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, ממוקמים 16 חלונות 
ראווה גדולים, ובהם מוצגת כל חודש תערוכת אמנות חדשה, 
של מיטב אמני ישראל. בחלל הייחודי הזה מציגים צלמים,
 ציירים, פסלים ומעצבים. הקהל העובר במהלך 24 שעות 
היממה מתחלף מאנשים הצועדים/רצים בשעות הבוקר, 
הורים המביאים את ילדיהם לגן, אמהות עם עגלות התינוקות, 
תלמידי בתי הספר החוזרים מלימודיהם, וכולם למעשה
 נחשפים לתערוכות מדהימות ואמנות איכותית ללא 
תשלום וללא מאמץ.
הויטרינות השקועות בקיר וסגורות בזכוכית מהוות מעין מסגרת גדולה של תמונה והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מיקצב אחיד אשר בינהם ניתן לראות את הויטרינות ולצפות באמנות.
צילום יחצ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה