יום חמישי, 1 בספטמבר 2016

 חוזרום לבית הספר עם הלחמניות של חברת ברמן!!!!

מעשירים את הפסקת עשר לילדים באדיבות 

הדס  יריב טכנולוגית מזון יועצת לחברת ברמן.

רבים מנסים להוביל את ילדיהם לאכול בצורה מאוזנת 

ובריאה, להעשיר  את מאכלי הילדים ככל הניתן 

בוויטמינים וערכים תזונתיים מועילים

לגוף, על מנת שיגדלו 

ויתפתחו האופן אופטימאלי. מוצרים חדשים

בתחום המזון נותנים מענה מתאים לבקשות אלו.

ומעשירים את הפסקת עשר

מאת:רותה דנינו 



"כשמדובר בילדים שלנו, חשוב לנו להקנות להם הרגלי תזונה בריאים כבר מגיל צעיר, שיאפשרו להם גדילה והתפתחות תקינים ויסייעו בשמירה על בריאותם בהווה ובחייהם הבוגרים בעתיד" מספרת הדס יריב, טכנולוגית מזון ומוסמכת בתזונה יועצת לחברת ברמן. אולם רבים מאיתנו מתקשים למצוא את הפתרונות הבריאים והנוחים ביותר על מנת לספק לילדינו את מלוא הערכים התזונתיים בצורה מהירה וקלה.

מסקירה נמרצת של ארוחות העשר השונות שמלוות את ילדינו בבית הספר, רווח בעיקר הכריך המסורתי, לרוב מלא בגבינות מסוגים שונים, נקניקים מגוונים או ממרחים מתוקים. על אף היכולת שלנו למלא את הסנדוויץ' במגוון רחב של מוצרים איכותיים התורמים לבריאות ילדינו נותר המרכיב הפחממתי  שהוא הלחם כנקודת התורפה של ארוחת העשר. מאחר ומרבית הילדים מעדיפים לצרוך דווקא מוצרים מקמח לבן, שידוע על פי מחקרים כבעל ערך תזונתי נמוך בהרבה בהשוואה למוצרים מקבילים כגון לחם שחור, מוצרי קמח מלא, לחמי שיפון ועוד, נדרש מההורים למצוא פתרון יצירתי על מנת להתמודד עם העדפות הטעם של ילדיהם.



חברת ברמן פיתחה את לחמניות ברמן אקטיב, לחמניות עשוית 100% קמח חיטה מלא ומכיל סיבים פרה-ביוטיים, סיבים תזונתיים, ויטמין B, פיט וכימיקלים, מגנזיום ברזל, אשלגן ועוד. בנוסף, הלחם, ללא תוספת סוכר וללא שומן טרנס נמצא כאהוב ביותר על ילדים מבחינת הטעם ומעניק פתרון בריא ונוח לארוחת העשר לבית הספר. "הסיבים הפרה-ביוטיים מגבירים את פעילותם ואת התרבותם של "חיידקים טובים" שהשפעתם מרובה הן על בריאות מערכת העיכול והן על התפקוד היומיומי של הגוף במצבי בריאות וחולי" מסבירה יריב. "תזונה נבונה ובריאה חשובה במיוחד כשמדובר בילדי הגן ובית הספר. המזון מספק את אבני הבניין הבסיסיות לגדילה ולהתפתחות תקינה בקרב גילאים אלו. לכן ארוחת העשר שאנו מכינים מדי יום צריכה להיות עשירה ומזינה, לספק אנרגיה זמינה למוח ולסייע לכושר הלמידה והריכוז במהלך יום הלימודים" היא מוסיפה.  

לפניכם מספר טיפים שיכולים לסייע ביצירת תפריט בריא ומאוזן יותר:
  • חותכים את הירקות למקלונים דקיקים (גזר, מלפפון, פלפל צבעונים) שכיף יותר לנשנש בתוך או מחוץ לכריך.
  • משלבים קופסאות או קעריות קטנות של מגוון ירקות צבעוניים וחלבונים בריאים כך שהילד יבחר מה טעים לו ומה מתאים לו בתוך הכריך וגם מחוץ (יש ירקות שטעימים יותר בתוך כריך ויש ירקות שכיף יותר לנשנש לבד)
  • תכננו מראש והחליטו במשותף. מכירים את זה שהכריך חוזר מבית ספר ממש כפי שנארז בבקר? איך נמנעים מכך? למדו את הילדים על חשיבות התזונה לגדילתם – ילדים הם סקרנים ואוהבים ללמוד. ותכננו יחדיו טבלת כריכים שבועית המפרטת מדי יום את סוג הלחם לכריך, את הממרח ואת התוספת. כשהילדים שותפים לבחירה, הם גם אוכלים ונהנים.
  • הקפידו על צורה ועל אופן הגשה. התייחסו אל ארוחת העשר כאילו הילד הוא הלקוח ואתם היצרנים – לצורת ההגשה והאריזה של הארוחה חשיבות מרובה. רכשו קופסה יפה, צבעונית ושמחה לאריזת ארוחת העשר, והקפידו להפריד את הכריך מתוספת הירקות והפירות כדי לא לפגום בריחו ובטעמו.
  • העניקו דוגמא אישית לילדים.  דוגמא אישית חזקה הרבה יותר מכל הסבר מילולי, וחשוב מאוד שתהיה הלימה בין מה שאנחנו אומרים לילדים לאופן שבו אנו מתנהגים. גם בכל הקשור לתזונה ילדים נוטים לחקות את ההורים, לכן ככל שנאמץ הרגלים בריאים, כך גם נגדל ילדים בריאים.


צילום גל בן זאב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה