יום שני, 12 בספטמבר 2016


מ"פק-מן" ועד "פוקימון": האבולוציה של עולם המשחקים
ליל המדענים 2016 יחזיר אותנו לילדות
לראשונה תערוכת "גולשים בזמן" * הפנינג גיימינג "מאז ועד היום" * חוויית מציאות מדומה * הרצאות מפי מפתחי משחקים ומומחים * קונסולות משחקים מכל הזמנים * שלל מתחמים לילדים, בני נוער ומבוגרים: מוזיקה, אקסטרים, משחקים, טכנולוגיה ומדע

יום חמישי, יט באלול תשע"ו, 22.9.16, בין השעות 22:00-16:00
האירוע יתקיים בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה
מאת:רותה דנינו 
"ליל המדענים" באוניברסיטה הפתוחה יתקיים השנה בסימן מ"פק-מן" ועד "פוקימון": האבולוציה של עולם המשחקים, במסגרת אירועי "ליל המדענים" בכל הארץ שיתקיימו בסימן גיימינג. האוניברסיטה תקיים מגוון פעילויות שטרם נראו כמותן, כאשר ברחבי קמפוס האוניברסיטה ברעננה יוקמו  16 מתחמי פעילות, שיאפשרו למשתתפים לחוות את החיבור בין עולם המדע והטכנולוגיה לעולם הגיימינג. "ליל המדענים" הוא חגיגת מדע המתקיימת מדי שנה ברחבי אירופה ובישראל מאז שנת 2007 בחסות האיחוד האירופי ומשרד המדע, הטכנולוגיה והחלל. במסגרת הערב נפתחים שערי האוניברסיטה לציבור הרחב, ללא תשלום, והקהל מוזמן ליהנות משלל פעילויות והתנסויות, כמו גם ממפגשים עם מדענים ומדעניות. השנה המשתתפים ייצאו למסע מופלא בעולם הווירטואלי של הגיימינג באמצעות משחקים, מופעים, הרצאות ואטרקציות לכל המשפחה ולכל הגילים.
בלב האירוע תוצג תערוכת "גולשים בזמן" - התערוכה יוצאת הדופן תאפשר הצצה נרחבת להתפתחות הגיימינג משנות ה-70 ועד היום. התערוכה תחזיר אותנו למשחקי הילדות האהובים, תבדוק מה השתנה במשך השנים  והאם האטארי והדיגר הצליחו לעורר את הסקרנות ולסחוף את הקהל כמו הטירוף של פוקימון-גו. התערוכה מורכבת מעשרות רבות של פריטים מוכרים, בהם קונסולות משחקים, משחקי כיס, מיצגים של דמויות ממשחקים ופוסטרים. את כל המוצגים תרמו אספנים ייחודיים בתחום.
במתחם המרכזי ייערך הפנינג "חלל הזמן", שבו יוצבו כ-45 עמדות משחקי וידיאו וקונסולות מחשב מכל הזמנים, והמשתתפים יוכלו להתנסות בחוויית משחק אותנטית. בנוסף, יוקמו מתחמי ריקוד, מוזיקה, אקסטרים (שבו יפעלו סימולטורים של מרוצי מכוניות וסקייטבורדינג), הרפתקאות, ספורט, משחקי דמיון לקטנטנים ומשחקים של פעם לגדולים. כמו כן יוקמו מתחמי משחק ייחודיים: חדרי הבריחה "להציל את פרפרי האמזונס", שנבנו ועוצבו במיוחד לאירוע; משקפי מציאות מדומה; והעולם בכף ידך, שבו יתנסו בשליטה בהדמיה תלת-ממדית של מוצגים שונים על גבי צג מחשב. הקהל ייהנה גם מהמופע של קליוסטרו - "משַֹחקים עם הקוסם".
לצד הפעילויות החווייתיות יתקיימו הרצאות בסגנון TED של מפתחי משחקים, גיימרים ומומחים בתחום: ניר מירצקי, יו"ר עמותת GameIS, אייל שמי, מנכ"ל מוגובי ישראל ודורי אדר, מייסד ביה"ס לעיצוב משחקים Hands on Games, רועי אברמוט, מעצב משחקים ומפיק ואלון קפלן מלחין ומעבד מוסיקה למשחקי מחשב, שיספרו כיצד השפיע עולם הגיימינג על הגרפיקה, על המוסיקה ועל תעשיית הסרטים.

מרצים מובילים מהאוניברסיטה הפתוחה יסבירו איך נוצר ז'אנר שלם של סרטים המשתמשים במשחקי מחשב כאלמנטים בתפאורה וכחלק עיקרי בעלילה, מה הופך את הגיימינג לפופולרי כל כך ומה הקשר בינו ובין חינוך, כיצד עולם הגיימינג מסייע לשפר את הקוגניציה, מה תפקיד היצירתיות בפיצוח חידות, איך תרבויות שונות פותרות בעיות ומה הקשר בין אמון ושקרים במשחקי שיתוף פעולה.
ההשתתפות ללא תשלום על בסיס הרשמה מראש!
בטלפון:3337 * או באתר האינטרנט: www.openu.ac.il/scientistsnight
מחכים לכם! 
צילום יחצ


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה