יום שלישי, 13 בספטמבר 2016


יו"ר המטה הלאומי למלחמה בטרור האמריקאי:

 "שיתוף הפעולה המודיעיני של ארה"ב עם ישראל רחב

ועמוק יותר מאי פעם."

הדברים נאמרו בכנס הבינלאומי ה-16 של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) בבינתחומי הרצליה.

 מאת:רותה דנינו

ניקולס ג'יי. ראסמוסן, יו"ר המטה הלאומי למלחמה בטרור (NCTC) בארה"ב נשא דברים בכנס הבינלאומי של המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי, ואמר "השימוש האגרסיבי במדיה החדשה לגיוס ולהשראה, המוכנות של בודדים שמקבלים השראה מדאעש להשתמש בכל כלי ודרך, השימוש בהצפנה של מסרים, פוגעת ביתרון היחסי שלנו.

גם כשדאעש סופג מפלות אדירות בשדה הקרב, הארגון מצליח לשמור על נרטיב של הצלחה וניצחון, דבר שפוגע ביציבות.

כיום, ארה"ב חולקת יותר מודיעין עם יותר גורמים. שיתוף הפעולה המודיעיני שלנו עם מדינות כמו ישראל רחב ועמוק יותר מאי פעם.

מבין האתגרים האדירים שעלינו להתמודד עימם, ניצב ניהול זהויות. מתוך כמויות החומר האדירות שמתקבלות אצלנו, נאספים השמות והזהויות של חשודים בטרור ונמנעת מהם היכולת לעלות על מטוסים ולהתנייד ובסופו של דבר, להגיע לשטחי ארה"ב. האופן בו אנו מנהלים את מאמץ זה צריך להשתנות ולעבור לשימוש במאגרי מידע ביומטריים, כדי להתגבר על הכישורים והיכולות שפיתחו הטרוריסטים.
יהיה עלינו לעשות זאת תוך שיתוף פעולה צמוד עם שותפינו למאבק. כיום, אנחנו עוד רחוקים מהשגת המטרה וניאלץ להמשיך להתמודד עם תחושת הפגיעות אל מול האיומים הגוברים."


הכנס הבינלאומי ה-16 של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) מתקיים השנה בסימן 20 שנה להקמת המכון. הכנס מתמקד ב- Unpuzzling Terrorism בסדרת דיונים באתגרי העבר, ההווה והעתיד המאפיינים את המלחמה בטרור. בין מגוון הסוגיות שנידונות בכנס השנה ניתן למצוא את התפתחות איום הג'יהאד הגלובאלי; התמורות בתפקידים שמשחקים ארגונים ועצמאיים בטרור; ניצול המדיה החברתית; האיום שמציב הטרור על מדינת ישראל והעולם הדמוקרטי; דילמות הלוחמה בטרור; ועוד.
ניקולס ראסמוסן צילום עופר עמרם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה