יום חמישי, 22 בספטמבר 2016


לראשונה בעפולה
פסטיבל עפולה הבינלאומי לציורי מדרכות ב- 3 D
עפולה! מציירת עתיד חדש בעמק.

מאת:רותה דנינו 
עיריית עפולה תקיים פסטיבל חוצות מרהיב שיכלול: עשרות ציורי רחוב בתלת ממד לצד מיצגי רחוב אינטראקטיביים,
מופעי רחוב ושילובים מיוחדים של מוסיקה , מחול, תיאטרון ואומנות - לכל המשפחה;
הפסטיבל יחול בין ה-19-20 לאוקטובר; הכניסה חופשית
עפולה נמצאת במרכז העמק והגליל התחתון ומהווה את צומת הדרכים המרכזי לצפון ולמרכז הארץ ולמשך יומיים תהפוך לגלריית אומנות חוצות מרגשת, מרתקת ומיוחדת במינה.

עשרות ציורי רחוב בתלת ממד שיצוירו שבוע קודם לכן בידיי ציירים מכל רחבי העולם וציירים ישראלים, לצד מייצגי רחוב אינטראקטיביים, מופעי רחוב מיוחדים ושילובים של מוסיקה, מחול, תיאטרון ואומנות.
עוד בתכנית: פסלים חיים, אומני ותיאטרוני רחוב, לצד הציירים, התערוכות והמיצגים האומנותיים.
פסטיבל עפולה הוא חוויה יוצאת דופן של אומנות עממית, המונית, נגישה, מרהיבה ביופייה ועוצרת נשימה.
התוצרים המרשימים והייחודיים של הפסטיבל מייצרים מיזוג מושלם בין עולם האון ליין (רשתות חברתיות, אתרים ובלוגים) לבין האוף ליין, שכן באי הפסטיבל מצלמים עצמם בציורים המרהיבים ומשתפים ברשתות החברתיות.
זהו פסטיבל שמתקיים כל הזמן גם בחלל הפיזי והמרחב הציבורי של העיר עפולה ובו זמנית גם בחללים הווירטואליים.

יצחק מירון, ראש עיריית עפולה: "בעפולה ממשיכים לקדם את פיתוח האמנות והתרבות והפעם, מינהל התרבות מציגים לנו עולם ציורים יצירתי, ייחודי ונדיר על מדרכות העיר בו נוכל ולחוש ולראות בתלת ממד ולצלול למרחבים דמיוניים המציעים לצופים חוויה אמנותית יוצאת דופן ומדהימה. אירוע המתאים לכל המשפחה. כולם מוזמנים" 
ג'קי בכר, מנהל אומנותי ומפיק הפסטיבל: "התרגשות גדולה מאד למסד בעיר עפולה פסטיבל ישראלי ובינלאומי חדש. האומנות הזו של ציורי הרחוב, ובכלל אומנות הרחוב בכלל, מייצרת פסטיבלים רעננים, נגישים מאד לקהל, ומייצרים אווירת התחדשות ושמחה גדולה בעיר.
אני תקווה שאכן הפסטיבל הזה, ימנף את העיר עפולה אל מפת הפסטיבלים הארצית ויביא אל שעריה ישראלים רבים שיצטלמו עם היצירות וישלחו את בשורת הפסטיבל בעפולה לכל עבר..." 

הפסטיבל יתקיים בימים ד'-ה' (19-20/10/16) בין השעות 18:00-22:00
שדרות ארלוזורוב, עפולה
הכניסה חופשית
האמנים שישתתפו בפסטיבל:
ציירים מחו"ל:
Alex Maksiov מאוקראינה: למד ציור ב"קולג' לאמנות באודסה" שבאוקראינה. בשנת 2010 הוא החל לצייר ציורי מדרכות בתלת מימד, וכיום הוא נחשב מחלוצי אומני הרחוב מתחום זה באוקראינה. אלכס מעורב בפרויקטים בינלאומיים מפורסמים ועושה אמנות רחוב בכל העולם.
 Remko Van Schai מהולנד: אמן העוסק בציורי קירות בתלת מימד, דמויות מפוליאסטר ובטון, בפארקים, בריכות ומסעדות.  תחילה התעסק בציורי דו מימד ועם הזמן החל להתעניין בטכניקת התלת מימד והתמחה בתחום, מאז הוא מצייר ציורי תלת מימד לחברות גדולות לפרסום ובפסטיבלים בעולם. את ציוריו הוא מתאר כאתגר ליצירתיות ולמיומנות, ומאמין כי הציור ברחוב הוא הפנינג חברתי.
Ruben Poncia מהולנד: עבד כצייר שלטי חוצות, לפרסום סרטים והצגות עבור תעשיית הסרטים והתיאטרון.
בהמשך יצר גם ציורי קירות ענק, ציורי שלטים לחנויות ואיורי קריקטורות עבור מגזינים.
רובן מצייר בסגנון ריאליסטי וסוריאליסטי, ולעתים אוהב לעשות שימוש בטריקים של פרספקטיבה. 
Matthew May‏ מאנגליה: התחיל כצייר רחוב מקצועי בשנת 2001.
הציג במספר מוזאונים ותערוכות ברחבי העולם, ובהמשך העביר סדנאות של ציורי רחוב לחברות, בתי ספר ופרויקטים חברתיים.
חלק מעבודותיו שימשו לקוחות כגון: דיסני, סמסונג, HP וזאת יחד עם עבודות לטלוויזיה ולתעשיית הקולנוע
Adry del Rocio ממקסיקו: תוארה כילדת פלא! בגיל 4 זכתה להכרה בינלאומית כשהופיעה בתערוכה ביפן.
את לימודי האומנות הפורמליים שלה החלה בגיל 10, ובמהלכם הציגה את ציוריה בגלריות בארץ מולדתה ובארה"ב. התשוקה שלה לציור רק גדלה ועם השנים קיבלה עשרות פרסים בתחום. 
Tony Cuboliquidoמאיטליה: טוני החל לבטא את תשוקתו לציורי רחוב, תחילה דרך גרפיטי ורק לאחר מכן עם ציורי רצפה מסורתיים ודיוקנאות. משנת 2009 הוא הקדיש את זמנו בעיקר לציורי רחוב בתלת מימד.
הוא מציג בפסטיבלים מרכזיים ברחבי העולם וזכה עד היום במספר פרסים בתחום.
ציירים ישראליים :
יונתן גל: אומן ציור ואומנות, נחשב לאחד החלוצים בארץ בתחום ציורי הרצפה בתלת מימד, ציורים היוצרים אשליות אופטיות ומייצרים חוויה המשתפת את הקהל.
עידו פרנק: צייר ואמן דיוקנאות. הוא גדל בקיבוץ דפנה וההתבוננות במים הזורמים נתנה לו חומר למחשבה ויצירה לכל החיים.
נועם שמש: צייר מולטי-טאלנט, מעל 20 שנה בתחום. מתמחה בציורי קיר, בדי קנבס, קומיקס וקריקטורות.
ליעד בן יהודה: אומן ציורי קיר ותלת מימד מעפולה. בוגר המגמה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, אקדמיה לאומנות ולעיצוב בירושלים. 
דרור פריד: אומן ציורי קיר שעוסק בתחום זה 17 שנה.
עבורו, הציור הוא בראש ובראשונה כלי להתעלות רוחנית. הוא חווה סיפוק רב מתהליך היצירה עצמו, מכל קו וכל משיכת מכחול. 
מוטי שמש: אמן רב תחומי בעל ניסיון של מעל ל -20 שנה. במקצועו עוסק בציור ורישום, פיסול, הדמיות תלת מימד ממוחשבות, צילום ועיצוב גרפי. בשנים האחרונות, מתמקד בעיקר בתכנון וביצוע פרויקטים רחבי היקף בעלי אופי עסקי, ציבורי וקהילתי. לפני מספר שנים הקים מוטי את המרכז הישראלי לאיירברש- סטודיו פעיל ומרכז להכשרה מקצועית באמנות פלסטית בכלל, ובציורי קירות ואיירברש בפרט.
 סיוון ג'ינו: תושבת עפולה, אומנית ציורי רחוב כבר 15 שנה. כיום בנוסף לעבודתה, היא מלמדת בסטודיו לנוער ללימודי גרפיטי- "אבן ספוט" שבעיר. 
Urban Sketchers Tel Aviv: ארגון ללא מטרות רווח שמטרתו היא קידום ותגבור של הערך האמנותי, הסיפורי והחינוכי, ויצירת חיבור בין אנשים מכל העולם, שאוהבים לצייר באתרים בהם הם חיים או מטיילים. אומנים אלו מציירים ברחבי העיר, בחוץ או בפנים, עוצרים, מביטים ומנסים ללכוד את הרגע החולף ולהעביר אל הדף את מה שרואות העיניים.
מופעים וסדנאות:
מופע רחוב: "אופרת סבון": מדובר בסימפוניית בועות מוטרפת!
"אופרת סבון" הינו מיצג פנטסטי המשלב מוזיקה, תיאטרון פיזי ובועות סבון בשלל צורות, מבית היוצר של תיאטרון "באבלינג".
המיצג מתאים לכל המשפחה. 
הרכב מוזיקלי: "קליינע מענטשעלעך": (ביידיש: אנשים קטנים) הינו הרכב כליזמר ישראלי צעיר, המושפע מתרבות היידישקייט של מזרח אירופה מהמאות השמונה עשרה והתשע עשרה. מטרת ההרכב להפיץ את מורשת היידיש והכליזמר ברחבי הארץ 
רוב הניגונים שלהם (אשר נכתבו במהלך 400 השנים האחרונות) מלאי שמחת חיים!
סדנאות מנדלות מחול צבעוני: מסביב לציור סימטרי יפיפה העשוי קווי מתאר, המשתתפים עומדים במעגל. בעזרת קונוסים מקרטון שופכים חול צבעוני אל תוך קווי המתאר השחורים, ויוצרים ציור חול יפיפה. אט אט נוצר ציור חול מקסים ומרגש. 
סדנאות פאזל ענק: הפאזלים הענקיים הינם יצירות אומנות מבית הסטודיו של "שפע סדנאות ואומנות". גודל כל פאזל הוא 4 מטרים על 5 מטרים, מכיל 144 חלקים עשויים עץ ומצויר וחתוך בעבודת יד של אומן.פעילות מרגשת להורים וילדים.
צילום יחצ


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה