יום שבת, 30 בדצמבר 2017

טיפים ועצות של מומחי המותג אוטן כיצד להימנע מעקיצות יתושים בחורף. מאת:רותה דנינו

תתפלאו: יתושים עוקצים גם בחורף!!!

הרצף של ימי גשם ומיד אחריהם ימים חמים הופכים את החורף בישראל לבית גידול נעים ליתושים

טיפים ועצות כיצד ניתן להתמגן מפניהם גם בחורף

הדעה הרווחת היא שבחורף ניתן לנשום לרווחה  וליהנות מתקופה נטולת עקיצות.  אז זהו - שלא! גם היתושים מזכירים לנו שישראל לא נמצאת באירופה והחורף הישראלי, שלא ממש חורפי במיוחד, הפך בשנים האחרונות להיות פחות יציב מבחינת מזג האוויר, עם גיחות של גשמים ורוחות מדי פעם, מה שהופך את ישראל "לבית טרופי" וקרקע פורייה לגידול יתושים.

בחורף הישראלי אנחנו נהנים מפרקי גשם קצרים ולאחריהם מגיעים ימים חמים . תנודות אלו במזג האוויר תורמות לתופעת היתושים להיות קיימת גם בחורף.

לדברי רוית קלוד מנכ"ל חברת אס. סי ג'ונסון המייבאת ומשווקת את המותג אוטן מסבירה: "מעבר למזג האוויר, ישנם סוגים מסוימים של יתושים אשר עוקצים כל השנה. אחד ממיני היתושים הללו, שגם מוגדר כאחד מתוך 100 הפולשים האלימים ביותר, הוא הנמר האסיאתי או בעברית ההַאֶדֶס המפורסם. יתוש זה הגיע לארץ לפני כעשר שנים מדרום מזרח אסיה ומאז הוא הפך יותר ויותר נפוץ בארץ. עקיצות יתוש, מיותר לציין, הן מטרד של ממש, ולמרות שבמקרים רבים עקיצתם אינה גוררת אחריה נזק קשה, במקרים מסוימים היא עלולה להתפתח לכדי דלקת וזיהום, שלא לדבר על סוגי יתושים שגם מעבירים מחלות כמו מלריה או קדחת צהובה".

עוד מסבירה קלוד: "יש מיני יתושים שנקבותיהם מתות מקור והזחלים ממתינים במים וממאנים להפוך לגלמים עד שהאוויר בחוץ יתחמם, יש מינים שבהם הנקבה מוצאת מקום מסתור והולכת לישון עד האביב, ויש מינים, בעיקר כאלה שחיים בארצות חמות, שבהם הנקבות ממשיכות לעקוץ גם בחורף.

בשנים האחרונות נפוץ באזורנו היתוש שעוקץ כל השנה. ככל הנראה הוא מסתיר את ביציו במים שהצטברו. בניגוד לרוב היתושים בארץ, שמטילים ביצים במקווי מים גדולים יחסית, נקבות האדס מסתפקות במעט מים, ומטילות את ביציהן בקרבתם, על היבשה."

טיפים ועצות של מומחי המותג אוטן כיצד להימנע מעקיצות יתושים בחורף:  

1.      לפני שיוצאים לשבת בחצר יש להקפיד לרסס את המקום גם בחורף, באמצעות תרסיס נגד מעופפים להדברה ביתית, כדוגמת רייד, ,  שירחיק את היתושים.

2.      יש לבדוק ביסודיות, בהפוגות הגשם,  את הבית, החצר והגינה לפחות,  ולאתר כל מקור להצטברות מים עומדים, לדוגמא: דלי העומד בחצר, עציצים, כלי מים של בעלי חיים, תחתיות עציצים ואדניות, פחים ועוד.

3.      השתדלו להימנע מלהשאיר את הבית פתוח (חלונות ודלתות) בשעות הפעילות של היתושים, גם אם מדובר ביום חורפי.

4.      מומלץ להתקין בכל דלתות וחלונות הבית רשתות כמה שיותר צפופות.

5.      אחד הפתרונות היעילים ביותר הם המכשירים החשמליים המפיצים ריח דוחה יתושים, אשר גורם להם להישאר מחוץ לחדר. אחד המוצרים הנפוצים ביותר הוא רייד RAID, בקבוקון אחד מספיק ל-45 לילות, אינו מצריך מגע בעת השימוש וכולל מנגנון המפסיק את פעולת המכשיר לאחר 8 שעות. בטיחותי לחדרי ילדים מגיל 3 ומעלה ואינו משחרר ריחות לוואי. בשימוש במוצרים חשמליים יש להשאיר פתח אוורור בחדר.

6.      היתושים מגיעים למקומות מוארים, לכן כדאי להשתמש בתאורה מינימאלית ככל האפשר, במיוחד ליד פתחי חוץ כגון : חלונות ודלתות.

7.      הדרך העיקרית להתגונן מפני עקיצות היא באמצעות ריסוס או מריחה של תכשירים דוחי יתושים על הגוף, תכשירים אלה מקנים הגנה מקומית בלבד, לכן חשוב לדאוג לכיסוי מלא של חלקי הגוף החשופים. מומלץ להתגונן גם כשיוצאים לטיולים בחיק הטבע.

8.      ואם כבר נעקצתם אז אין צורך להילחץ – מרחו "אוטן אפטר בייט" על מקום העקיצה להקלה מיידית על הנפיחות והאדמומיות ותשכחו שנעקצתם.
  
צילום: אפרת אשל
 חורף נעים J

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה