יום שבת, 23 בדצמבר 2017

הורים וילדים בואו ליהנות בקניון רמת אביב - מתצוגה חדשה שתסגור את שנת 2017 . מאת:רותה דנינו

קניון רמת אביב
שמח להזמין
לתצוגה חדשה שתסגור את

שנת  2017 



בגלריית האמנים בקניון 

של האמנים עידו בן חורין, 

אן שלכטר- דגן ומאיה חימוביץ'.


אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן

קניון רמת אביב מתחדש עם שלוש תערוכות אמנות של הציירים עידו בן חורין, אן שלכטר- דגן  (ציור פיגורטיבי) ומאיה חימוביץ', אמנית העובדת בטכניקת Quilt (שילוב בדים ורקמות).

עידו בן חורין: עידו בן חורין, יליד חיפה (1959), בוגר תואר שני באונ' בוסטון (מנהל עסקים) החל את דרכו ככלכלן בבנק לאומי לישראל. בהמשך – עבד כפרסומאי באריאלי, מסעדן (SUSHIDO, CAFE MIA) ובעל בית אופנה (MIZO).  לאחר משבר כלכלי, ומסע רוחני עמוק בעקבותיו, החל לצייר, ומיקד את נושאיו בדמויות קשות יום של הומלסים בסביבתו, נגני רחוב, פליטים ועוד דמויות ססגוניות משולי החברה. בעבודותיו, מביא בן חורין את הקושי, הקונפליקט ומציב מולו דרך אופטימית שמובילה אל מחוץ למעגל הקשיים לעולם אחר שנראה טוב יותר. האנשים ה"שקופים" אליהם אנו לא מעניקים מבט שני לרוב, קיבלו בציורים את מרכז תשומת הלב. לעיתים הם מצוירים בגווני שחור לבן ואף בשקיפויות המדגישות את השוני, הניתוק וחוסר הנוכחות שלהם בחיינו. בניגוד לכך הייצוג של הדמויות בציור הוא בתיאורם בצורת עתירת רגש ומבע, גם אם הרגשות המובעים לא קלים, לעומת העולם הנוצץ לכאורה שמצויר מטושטש ומנותק. עידו, אוטודידקט שלמד אמנות מספרים וגלריות, מצלם את רוב האובייקטים שלו, מעלה לאייפד ומשם לבדים. הצילום המקורי מהווה בסיס שעליו נוספים פרטים רבים שלא היו שם. לעיתים ימוקם הנושא בסביבה אחרת, לעיתים הרקע הופך כמעט אבסטרקטי ומתרחק מהמקור. הסגנון הוא פיגורטיבי ריאליסטי, על רקע אימפרסיוניסטי. הקווים נוצרים ממפגשי משטחים ללא קווים וקונטור. הטכניקה היא ציור בשכבות - שיכבה בהירה מתחת ומעליה שכבות שהולכות ומתכהות. שכבות צבע מדולל מכוסות בשכבות סמיכות ואטומות יותר. מעל כולן יש שוב שכבות דלילות של צבע מאד שקוף.

אן שכטר דגן: אן שכטר דגן נולדה עם לקות ראיה נדירה וחולקת את התפיסה החזותית הייחודית שלה דרך ציוריה. אן בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול וברוב שנותיה המקצועיות עבדה ככלכלנית בחברת היי טק. לפני כשנתיים החליטה להתמקד באמנות באופן מקצועי. תוך תקופה קצרה עבודותיה החלו ליצור עניין רב ובעקבות כך, השתתפה בתערוכות ומכרה את יצירותיה.

היא נולדה בישראל להורים עולים משוויץ וארה"ב ומתגוררת היום בקיבוץ בגליל העליון יחד עם בן זוגה ושלושת ילדיהם. "צבע הוא מסתורין עבורי. אינני מבחינה בהבדל בין הגוונים הצבעוניים לבין הגוונים האפורים ויחד עם זאת עולמי הוא צבעוני. נולדתי עם תסמונת נדירה הנקראת אכרומוטופיה. אנשים 
עם תסמונת זו רגישים מאוד לאור, בעלי ראיה ירודה מאוד ועיוורי צבעים לחלוטין. לכן, מהרגע בו פתחתי את העיניים אני רואה את העולם בצורה הייחודית לי. אני מבינה כי ישנם צבעים שונים אך
 עיניי מעבירות לי גוונים בלבד. ייתכן של שחור ולבן, ייתכן של כחול או סגול או אדום. לעולם לא נדע.

בעבודותיי אני משתמשת באמנות כמדיום לתקשר עם הסביבה. מחד אני משתמשת במודלים ריאליסטים ומאידך, במקרים רבים, משתמשת ביודעין בצבע שאיננו הצבע "האמיתי". המשחק עם הצבע מנתק לכאורה את המתבוננים מהמציאות ובו בזמן מחבר אותם לעולם שלי. למדתי שהיציאה משגרה של המתבונן מגרה את סקרנותו של "הרואה הבריא" ויוצרת מרחב בו אני יכולה לתקשר את 
מה שאני חווה ואף ליצור דיון רחב יותר על תפיסות מציאות שונות והיכולת (או החוסר יכולת) להבין 
את האחר." מציינת. הציור דורש ממנה מאמץ רב והיא מציירת ממרחק של סנטימטרים בודדים בלבד. מכיוון שהיא מסונוורת מאוד; לאור וצל מקום מרכזי בציוריה. בילדותה תמיד נמשכה לצד האומנותי. ציירה בעפרון ובצבעים אך מעולם לא בשמן. הצבעים היו מסומנים ומסודרים לפי סדר ידוע מראש כדי שתוכל לבחור את הצבעים "המתאימים" לכל אלמנט בציור.

כרגע חוקרת בעיקר את האור והצל, ומתמקדת בציור בשמן. הריאליזם מעניין אותה כי בחיי היום יום 
לא רואה את כל הפרטים בכל רגע נתון. היא עובדת עם תמונות מוגדלות מהם יכולה לראות את רוב הפרטים. מרבית מהדמויות לא מסתכלות ישירות אל הצופה ויש כאלו אשר עיניהן מוסתרות. זאת
 מכיוון שסינוור מאור מעסיק אותה. הסתתרות ממנו הוא אלמנט מרכזי בחייה של אן שכטר דגן.

מאיה חיימוביץ': אמנות הקווילט, היא אמנות עתיקת יומין שפרחה בארה"ב במאה ה- 18, כאשר המתיישבים החדשים הפכו בגדים ישנים לשמיכות טלאים. העיקרון הבסיסי של הקווילט, הוא חיבור 
של שלוש שכבות בדים על ידי תפרים מודגשים, כאשר השכבה העליונה עשויה מחתיכות בד קטנות ומכאן הכינוי "שמיכת טלאים". הקווילט המסורתי עשוי בצורות גיאומטריות ודוגמאות קלאסיות. 
אמנות הקווילט העכשווי היא מופשטת ובעלת צבעוניות עזה.

מאיה חיימוביץ', ילידת קיבוץ יד מרדכי, - מתגוררת ויוצרת ברמת גן, אם לשלוש בנות וסבתא לעשרה
נכדים. כל חייה עסקה בעבודות יד: גילוף בעץ, תכשיטנות, רקמות שונות, אריגות למיניהן, סוגי תחרות ובמיוחד תחרת סלילים. בשנת 1995 התוודעה לתחום אמנות הקווילט, ונכבשה. חיימוביץ' למדה בבית הספר לטקסטיל "שנקר" אצל האמנית ארנה רוגלית ז"ל, עבדה תחילה בסגנון מסורתי ועברה לעסוק באמנות הקווילט בסגנון העכשווי והמופשט. בעבודותיה היא משתמשת בכל סוגי הבדים:

כותנות, תחרות, קטיפה, משי לסוגיו, בדים סינטטיים למיניהם ועוד. רוב הבדים הם בדים ממוחזרים מפריטי לבוש, במגוון צבעים רחב מאד. חיימוביץ'' עושה שימוש רב בבדים מבגדים שאינה יודעת מי לבש אותם, מתי והיכן, אוספת אותם, נותנת להם חיים חדשים ויוצרת בעזרתם את יצירתה.

אמנות הקווילט הפכה לשפה עבור חיימוביץ'' שבאמצעותה היא מספרת סיפור אישי.

עבודותיה הוצגו בתערוכות יחיד רבות ובעשרות תערוכות קבוצתיות בארץ ובעיקר בחו"ל. יצירותיה
מופיעות בקטלוגים רבים, ספרים, ומגזינים. קיבלה עבור עבודותיה, תעודות הוקרה ופרסים בארץ,
באירופה, ארה"ב וביפן. בשנת 2012 יצא לאור ספר שעיצבה- "Simply Creative Quilts"



התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בתל אביב, גלריית האמנים,  על הקיר
 החיצוני של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"גרנד קפה", איינשטיין 40 רמת אביב.

בין התאריכים 3-31.12
אירוע חגיגי בתערוכה ומפגש עם האמנים
יתקיים ביום רביעי, 20.12 בשעה 19.00
הכניסה חופשית

אודות גלריית האמנים של קניון רמת אביב :
על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, ממוקמים 16 חלונות ראווה גדולים, ובהם מוצגת כל חודש תערוכת אמנות חדשה, של מיטב אמני ישראל. בחלל הייחודי הזה מציגים צלמים, ציירים, פסלים ומעצבים. הקהל העובר במהלך 24 שעות היממה מתחלף מאנשים הצועדים/רצים בשעות הבוקר, הורים המביאים את ילדיהם לגן, אימהות עם עגלות התינוקות, תלמידי בתי הספר החוזרים מלימודיהם, וכולם למעשה נחשפים לתערוכות מדהימות ואמנות איכותית ללא תשלום וללא מאמץ.


הוויטרינות השקועות בקיר וסגורות בזכוכית מהוות מעין מסגרת גדולה של תמונה והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מקצב אחיד אשר ביניהם ניתן לראות את הוויטרינות ולצפות באמנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה