יום שני, 25 בדצמבר 2017

"האופה מברלין - סרט - פורץ את כל הגבולות." מכיל בצורה מושלמת את האהבה לצורותיה השונות. מאת:רותה דנינו

שרה אדלר נבחרה לשחקנית השנה

פורום מבקרי הקולנוע בחר בה לשחקנית

 הטובה ביותר בישראל לשנת 2017 

על סמך הופעותיה בסרטים

 "האופה מברלין" ו"פוקסטרוט"


אדלר שמופיעה בתפקיד הנשי הראשי בסרט "האופה מברלין" שיוצא השבוע לאקרנים לצד השחקן הגרמני טים קלקהוף ולצד זהר שטראוס, שיחקה השנה גם ב"פוקסטרוט" לצד ליאור אשכנזי. אדלר שמתגוררת בפריז בשנים האחרונות הגיעה לארץ במיוחד לבכורת הסרט "האופה מברלין" בשבוע שעבר. מיום חמישי הקרוב 28.12 ניתן לראות את הסרט בלמעלה משלושים בתי קולנוע בכל רחבי הארץ.
בתמונה אדלר מתקבלת בתשואות בתום הקרנת הבכורה של "האופה מברלין" בסינמטק תל אביב
אדלר נולדה בפריז בשנת 1978 ועלה לארץ עם משפחתה בגיל 10. כשהיתה בת 17 נסעה לניו יורק ללמוד משחק אצל לי סטרסברג. כשחזרה לארץ כעבור שבע שנים החלה להופיע בשורת תפקידים מרשימה. בשנת 2004 שיחקה בסרט "אבנים" של רפאל נג'ארי בן זוגה לשעבר, בסרט "שנת האפס", וגם בסרט "המוסיקה שלנו" של ז'אן לוק גודאר שהוצג בפסטיבל קאן. על תפקיד זה היתה אדלר מועמדת לפרס האקדמיה האירופית. בשנת 2006 קיבלה תפקיד קטן בסרט "מארי אנטואנט" של סופיה קופולה לצד קירסטן דנסט. בשנת 2007 שיחקה בסרט "מדוזות" באחד התפקידים שהכי מזוהים איתה שעליו זכתה במועמדות לפרס אופיר. בשנת 2011 זכתה במועמדות נוספת לפרס אופיר על הסרט "בוקר טוב מר פידלמן". בשנת 2013 הופיעה בכמה תפקידים שונים בסרטים "סוכריות", "לרדת מהעץ" ו"מי מפחד מהזאב הרע". בשנת 2015 הסרט הקצר "איה" בו שיחקה היה מועמד לאוסקר. באותה שנה הופיעה גם בסרט "בורג". אדלר הופעה גם בכמה סדרות טלוויזיה כמו "לתפוס את השמיים", "פרשת השבוע", "אבידות ומציאות" ו"יחפים".

פורום מבקרי הקולנוע שמאגד כשלושים וחמישה ממבקרי הקולנוע הבכירים של ישראל בחר להעניק לאדלר את הפרס על הופעותיה המצוינות השנה. תגובה של השחקנית
: "כמה מרגש ומשמח!!! אני מאד מאושרת שהבחירות שעשיתי בסרטים מאתגרים ואמיצים מובילות להערכה של אוהבי הקולנוע. אני מקווה שאוכל תמיד להמשיך לגלם דמויות עשירות ומרגשות, מורכבות ונגישות, כאלו שכל צופה יכול להזדהות איתן וגם להיות מופתע מהן. כבוד גדול להיות חלק ממשפחת הקולנוע הישראלי!".



בסרטו של הבמאי אופיר ראול גרייצר "האופה מברלין" אדלר מגלמת את ענת, אלמנה טרייה מירושלים שיום אחד אל בית הקפה שלה מגיע בחור גרמני מסתורי שמבקש לעבוד במטבח ומתגלה כבעל כשרון אפייה נדיר.
 על תפקידה בסרט אדלר זכתה לשבחים רבים. הסרט השתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל ירושלים ועשרות פסטיבלים ברחבי העולם. מיום חמישי הסרט יוצא להפצה רחבה על ידי סרטי נחשון בבתי הקולנוע בכל רחבי הארץ.

סרטו של אופיר ראול גרייצר The Cakemaker A film by Ofir Raul Graizer 2 תקציר: תומאס, קונדיטור מוכשר מברלין, מנהל מערכת יחסים עם אורן, גבר ישראלי נשוי. כשאורן נהרג בתאונת דרכים, תומאס נוסע לישראל בנסיון להתחקות אחר חייו. הוא פוגש את אלמנתו ענת, המנסה להמשיך בחייה ולשרוד בבית הקפה הקטן שלה במרכז ירושלים. תומאס מתקבל לעבודה אצל ענת מבלי לחשוף את עברו. בזכות המאפים המופלאים שלו המקום מתחיל לשגשג ותומאס מוצא עצמו מעורב בחייה של אלמנת אהובו הרבה יותר מכפי שציפה. 

היוצרים: תסריט ובימוי: אופיר ראול גרייצר Graizer Raul Ofir צילום: עמרי אלוני Aloni Omri עריכה: מיכל אופנהיים Oppenheim Michal מוזיקה מקורית: דומיניק שרפנטייה Charpentier Dominique עיצוב הפקה: יעל ביבלניק, דניאל קוסו Kossow Daniel, Bibelnik Yael ליהוק: עמי לבנה Livne Ami הפקה: איתי תמיר, מתיאס שווברוק Schwerbrock Mathias, Tamir Itai השחקנים: תומאס: טים קלקהוף Kalkhof Tim ענת: שרה אדלר Adler Sarah מוטי: זהר שטראוס Shtrauss Zohar אורן: רוי מילר Miller Roy חנה: סנדרה שדה Sade Sandra איתי: תמיר בן יהודה Yehuda Ben Tamir לצפייה בטריילר: 

https://youtu.be/As77eWJSdhg הסרט דובר עברית, אנגלית וגרמנית תרגום לעברית ולאנגלית, 104 דקות. החל מתאריך 28 בדצמבר בסינמטק ת"א ובכל רחבי הארץ בהפצת סרטי נחשון. 3 אודות הסרט "האופה מברלין" הופק על ידי איתי תמיר )לילה סרטים( ומתיאס שוורברוק )פילמבייס ברלין(. בסרט משחקים שרה אדלר, זוהר שטראוס, רוי מילר, סנדרה שדה והילד תומר בן יהודה, לצד השחקן הגרמני העולה טים קלקהוף. הסרט הופק בתמיכת המיזם לקולנוע וטלוויזיה, ירושלים, וקרן רבינוביץ – פרוייקט קולנוע. בשנה שעברה, בעודו בעריכה זכה הסרט במענק פוסט במעבדות CINELAB בבוקרסט במסגרת אירוע הפיטץ' פוינט בפסטיבל ירושלים. מאז הקרנת הבכורה בקרלובי וארי נמכר הסרט נמכר להפצה בבתי הקולנוע בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, יפן, ארגנטינה, ספרד, פראגוואי, צ'ילה, הולנד, קוריאה, טייוואן, צ'כיה הונגריה ועוד ...... בחו"ל מיוצג הסרט על ידי חברת המכירות Boutique Films . הצהרת כוונות של הבמאי "האופה מברלין" נעשה מתוך מחויבות לדמויות שלו, מכיוון שאני נמצא בכל אחד ואחת מהן. המהלכים הנרטיבים, המציאות הירושלמית, הברלינאית, המינית והאישית, כולן תוצר של זיכרון אישי וחוויה אישית שלי בעולם, חוויה שהתעצבה והשתנתה במהלך 5.6 שנות עבודתי על הסרט. תשוקתי נעה על התפר בין ניגודים – גבר מול אישה, הומו מול סטרייט, דתי מול חילוני, ברלין מול ירושלים, מזרח תיכון מול אירופה. מתוך הניגודים האלה אני מחויב לייצר מלודרמה קולנועית בה אין תשובות לכל השאלות שהיא מעלה, כמו בחיים, ויש בה אהבה לאנשים ולקולנוע. זהו סיפור על ניסיון לצאת מההגדרות הלאומיות המיניות והדתיות. זה הסיפור שלי. אודות הבמאי אופיר ראול גרייצר הוא במאי ישראלי, חי ויוצר על הקו של ירושלים-ברלין. בוגר בית הספר לקולנוע במכללת ספיר,

 סרטו הקצר "תפילה בינואר" הוקרן במעל 20 פסטיבלים בינלאומיים ונמכר להפצה ושידור במדינות דוברות גרמנית. סרט הגמר שלו "דור" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל קאטוביץ', פרס הצילום בפסטיבל קולנוע דרום, והשתתף בפסטיבלים רבים אחרים כולל קלרמונט פרנד, מקס אופולס, פרייבורג ועוד. ב-2015 הוזמן להשתתף בפרוייקט צ'ילה פקטורי, במהלכו ביים סרט שהוקרן בשבוע הבמאים של פסטיבל קאן. "האופה מברלין" הוא סרטו הראשון באורך מלא. בימים אלה הוא מפתח מספר פרוייקטים עלילתיים חדשים ומסיים כתיבת ספר המכיל מתכונים וסיפורים. 4 פילמוגרפית הבמאי אופיר ראול גרייצר: מניין תיעודי-ניסיוני, 47 דקות. ישראל-גרמניה, 2015 טקסט ללא קול מתאר את זכרון בר-המצווה כחלק משמעותי במערכת יחסים מורכבת עם הזהות הדתית. עשרים שנה אחרי, נוצר מפגש מחודש עם הזכרון. הסיפור משתלב עם ביקור מתבונן של מהגר שעזב בבית הוריו, חיפוש אחר דבר לא ידוע שהופך לשיטוט בעיר הקודש, בניסיון לבנות מחדש את הקשר לאמונה. • תחרות אוצרות דרום לסרטים תיעודיים, פסטיבל קולנוע דרום 2015. הדיסקוטק הדיסקוטק - אפיזודה בפיצ'ר "המפעל הצ'יליאני" עלילתי קצר, 15 דקות, צ'ילה/צרפת 2015 ,בימוי בשיתוף עם טרזיטה אוגרטה איש מבוגר, אלגנטי ולבוש לעילא מבקר במועדון לילה צ'יליאני. המפגש עם המציאות הלא מוכרת מאיים לחשוף את זהותו האמיתית. • Director's Fortnight, Cannes • Winner - Golden Prize for best film - Basta Fest, Serbia קולנוע דרום, ישראל • דור עלילתי, 30 דקות, 2009. דור, חייל קרבי צעיר, חוזר בסופשבוע אחד הביתה שבליבו סוד אפל. במהלך המפגש עם הוריו, דור מתעמת לראשונה בחייו עם עולם הערכים עליהם גדל. זוכה קרן גלפנד לסרטים קצרים מטעם התאחדות ענף הקולנוע בישראל. זוכה קרן גולדפרב להפקה. זוכה פרס הצילום, פסטיבל קולנוע דרום 2009 . • Winner - Best Short Film - Katowich Regiofun Film Festival קולנוע דרום, ישראל – זוכה פרס הצילום • • Clermont-Ferrand International Competition 2010 תפילה בינואר עלילתי, 10 דקות, 2007. שני גברים צעירים ומאוהבים חווים ביחד את השבת האחרונה שלהם, בתחושה שזו תהיה אולי האחרונה - הצעיר ביניהם, בחור שחור-שיער ויפה תואר, נאלץ לבחור בין אהובו לבין אמונתו הדתית. • 

Vuez Den Face – Festival International du film Gay et Lesbien de Grenoble 2007 • Pink Apple 10 – Schwullesbisches Film Festival in Zurich 2007 • TLVFest – The Second Tel Aviv International LGBT Film Festival 2008 5 אודות המפיק הראשי איתי תמיר במשך מספר שנים עבד תמיר עם מרק רוזנבאום בחברת טרנספקס. יחד הם הפיקו סרטים כמו התגנבות יחידים של דובר קוסאשווילי עם עוז זהבי ומיכאל אלוני על פי ספרו של יהושע קנז, אור של קרן ידעיה ושרי עזוז זוכה מצלמת הזהב בפסטיבל קאן בכיכובן של רונית אלקבץ ודאנה איבגי, ולקחת לך אישה של רונית אלקבץ, בנא של ניב קליינר ועוד. בתחילת שנת 2010 הקים תמיר חברה חדשה בשם לילה סרטים בה הוא ממשיך את הקו של קולנוע איכותי ונועז וקידום במאיות ובמאים צעירים. בין הסרטים שהופקו בלילה סרטים: השוטר, בבימויו של נדב לפיד, לא בתל אביב, בבימויו של נוני גפן, שרקייה, בבימויו של עמי לבנה, אליס, בבימויה של דנה גולדברג, עראבני, בבימויו של עדי עדואן, מעל הגבעה, בבימויו של רפאל נאדג'רי, וכן, שפה אחת ודברים אחדים, בשורות, ופואטיקה של מוח בבימויה של נורית אביב )תיעודיים(, בן זקן בבימויה של אפרת כורם בכיכובו של אלירז שדה, התעוררות בבימויו של גיא מאירסון, הכל שבור ורוקד בבימויו של נוני גפן, מוצא לים בבימויו של דניאל מן זוכה פרס סרט הביכורים בפסטיבל חיפה האחרון. מספר סרטים נמצאים בתהליכי עבודה שונים: אין עתיד של רומן שומונוב בסיום עריכה, פרה אדומה של ציביה ברקאי, בעריכה, המתים של יפו, של רם לוי בהכנות לצילומים ומסמנים של נורית אביב בצילומים. 6 הביקורות בעיתונות הישראלית והבינלאומית: "סרט מפעים ויפהפה, מאפה של מופת, מלא יופי, אור, אהבה, חמלה וטוב טעם. יצירת פאר מסופרת בעדינות ובתחכום, מבוימת ברגישות ומיומנות, מלוהקת ומשוחקת להפליא" אורון שמיר, עכבר העיר.

 "יצירה בוגרת, חכמה, יפה ומרגשת המצטרפת מיד לרשימת הסרטים הישראליים העכשווים הטובים ביותר ... כתוב ומבוים בכישרון מרשים ... סצנות יפהפיות, מורכבות אנושית ורגשית נדירה ... טים קלקהוף נפלא ... שרה אדלר מצויינת ... זכרו את השם אופיר ראול גרייצר. יוצר קולנוע מוכשר נוסף הצטרף לנוף הקולנועי המקומי." אורי קליין, הארץ "אופיר ראול גרייצר הוא הדבר האמיתי ... קולנוע במובן הכי יפה וטהור של המילה ... הבמאי מצא את המינונים הנכונים ולש אותם ביד אמן, בעדינות ובמסירות." - אבנר שביט, וואלה "יצירה גדולה, קולנוע ישראלי מרתק בניחוח אירופי מעודן, חזק רגיש ומרגש" נחום מוכיח, הבמה "סרט מצוין, הסרט הישראלי הטוב ביותר של השנה. כל הכבוד ! אלברט גבאי, ערוץ 10 "מלאכת מחשבת קולנועית, יצירה עדינה ומהפנטת" רון פוגל, כאן + אתר סרט "מלודרמה מרגשת ונוגעת." - אמיר קמינר, ידיעות אחרונות


 "DELICATE AND MOVING ... masterful touch in handling material that could have easily ventured into pure melodrama in the wrong hands ... HEARTBREAKING PERFORMANCES" - THE PLAYLIST "HEART-KNEADING-DEBUT ... A TENDER, TACTILE, AND JUST-SWEET-ENOUGH STORY" - VARIETY "SENUAL AND REBELLIOUS... a stark and dramatic debut feature... a film of intense passion and emotion" - CINEUROPA "Familiar ingredients give rise to an impressive drama from a first-time Israeli film-maker" – SCREENDAILY List of festivals: 7 • 52ND KARLOVY VARY FILM FESTIVAL - WINNER OF THE ECUMENICAL JURY AWARD • SAN SEBASTIAN FILM FESTIVAL • BFI LONDON - SOUTHERLAND FIRST FEATURE AWARD • CHICAGO INTERNATIONAL FILM FESTIVAL • JERUSALEM FILM FESTIVAL - WINNER OF THE JEWISH EXPERIENCE AWARD & BEST EDITING AWARD • LEEDS INTERNATIONAL FILM FESTIVAL • CORK FILM FESTIVAL • ADELIDE FILM FESTIVAL • THESSALONIKI FILM FESTIVAL • SCANORAMA European Film Forum • Minsk International Film Festival • Mscao International Film Festival & Awards • GOA International Film Festival • Starz Int’l Film Festival Denver, CO • Rutgers New Jersey Jewish Film Festival New Brunswick, NJ • Philadelphia Jewish Film Festival Philadelphia, PA • Israel Film Festival Los Angeles, CA • The Loft Film Festival Tucson, AZ • Rutgers New Jersey Jewish Film Fest New Brunswick, NJ • Inside Out LGBT Film Festival Ottawa, ON, Canada • Palm Springs Int’l Film Festival Palm Springs, CA • The Jewish Museum New York, NY • Miami Jewish Film Festival Miami, FL • Wesleyan University Middleton, CT • Boca Raton Jewish Film Festival Boca Raton, FL • East Bay Int’l Jewish Film Festival Walnut Creek, CA • Hartford Jewish Film Festival West Hartford, CT • Maine Jewish Film Festival Portland, ME • New Jersey Jewish Film Fest W. Orange, NJ • Toronto Jewish Film Festival Toronto, ON • Palm Beach Israeli Film Series W. Palm Beach, FL 

"האופה מברלין הוא סרט עדין המכיל בצורה מושלמת את האהבה לצורותיה השונות, מבלי להעדיף סיפור אחד על פני האחר. בעת שנושאי הדת מחד והמגדר מאידך נמצאים בדיון מתמיד – ציבורי ואישי – זהו סרט הפורץ את כל הגבולות." 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה