יום שבת, 2 בדצמבר 2017

חדשות הפסטיבלים! הורים וילדים בואו ליהנות מפסטיבל "החג של החגים". מאת:רותה דנינו

בית הגפן.... בית הגפן... בית הגפן...
פסטיבל החג של החגים בבית הגפן
14-23 בדצמבר בחיפה!!

חגיגה חיפאית בין תרבותית של מוזיקה, טעמים, ריחות, מיצגים אינטראקטיביים, תערוכות, הפעלות לילדים ועוד.
עידן שרעבי במופע בכורה - דינוזאור, מופע מחווה לסרט הערבי, אנסמבל גולסא בשירת נשים תימנית, חוויה בוואדי– סיור בבתים פתוחים, פתיחת התערוכה "איסוף עצמי" בגלריית בית הגפן, הרצאות על הבר ועוד....

פסטיבל "החג של החגים" פותח את שנתו ה 24 עם מגוון עשיר של אירועי תרבות ייחודיים לכל המשפחה בשכונת וואדי ניסנאס, כאשר אירועי השיא של הפסטיבל יתקיימו בימי שבת ה 16 וה 23 בדצמבר.

בפסטיבל השנה תכנית עשירה במיוחד: סדנאות קרקס עם "פעולה קרקסית", תהלוכות כריסטמס, ביקור בבית הפתוח של סנטה קלאוס המקומי, מופע מוסיקלי של אנסמבל גולסא עם שירת נשים תימנית, "סרט ערבי" –מופע מחווה של תזמורת פירקת אלנור לסרטים הערביים- המתארחת 
בפסטיבל במסגרת סדרת אירועי בימות פיס, "איסוף עצמי" תערוכה קבוצתית. סיורים בבתי התושבים בואדי ניסנאס, סיורי טעימות בוואדי, הקרנות סרטים ומפגשי יוצרים, יריד עתיקות ארצי, סדרת הרצאות על הבר, מופעי חוצות לקהל הרחב, מתחמי ילדים ועוד.

בשבתות יתקיימו בוואדי ניסנאס מופעי מוזיקה בשלל סגנונות עשירים ונפלאים של הרכבים מתחלפים, יהודים וערבים- מיוון ועד מצרים, מטורקיה ועד דרך המשי. בנוסף, במרכז הוואדי יתקיימו שתי מסיבות רחוב בשיתוף הקהל: מסיבת סווינג בליווי רקדנים ומורים לריקוד שיזמינו את הקהל להתנסות ולהשתתף במסיבה ומסיבת דבקה בהשתתפות שתי להקות דבקה שונות ולהקת מתופפי חיפה. הקהל יוזמן לרקוד דבקה ביחד עם הלהקות ברחוב.

סנטה קלאוס החוגג השנה 30 שנות "סנטאות" יפתח את ביתו לקהל המבקרים ברחוב חדד 6  
שם ישב לצד עץ האשוח ויחלק מתנות לילדים. 

אסף רון, מנכ"ל בית הגפן "פסטיבל החג של החגים הוא אירוע שנועד לחזק את החברה ההטרוגנית בישראל. העיר חיפה, כעיר מעורבת, מהווה קרקע פורייה לקיום דיאלוג אפקטיבי בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית. אנחנו מאמינים שדרך התרבות והאמנות ניתן יהיה לייצר מרחב שוויוני ובטוח, שיאפשר שיח עמוק תוך קבלת האחר ללא שיפוטיות".

בין האירועים הבולטים:
14.12 בשעה 19:00 – אירוע פתיחה בבית הגפן במסגרתו תתקיים חשיפה של מופע בכורה עולמית – ל"מעבדה מוזיקלית" – מופע מוסיקלי מקורי  - סווינג דה ג'יטאן מתחברים לאליאס סובי וחאלד ג'יט וחוקרים השפעות מוזיקליות של ההרכבים השונים, אלו על אלו, ומתוך כך יוצרים מופע מוסיקלי חדש ב - תיאטרון בית הגפן ––כניסה חופשית על בסיס מקום פנוי.

14.12 פתיחת תערוכה "איסוף עצמי" – תערוכה המציגה עבודות חדשות שעוסקות בפרקטיקות
 של אגירה, ליקוט וארכוב. אוסף של חפצים אישיים שהופכים לממצאים ארכיאולוגיים, נוף מוכר שמתפרק לרסיסי זיכרונות ואור או ארכיון בהתהוות, המורכב כל-כולו מריחות, הן רק כמה מן העבודות שיצרו האמנים המשתתפים בתערוכה. - גלריית בית הגפן.

15.12 אנסמבל גולסא - ארבעה אמנים מתחברים ויוצרים גלגול חדש של המוזיקה ושירת הנשים היהודית מתימן. הטקסטים היצריים והמיסטיים מקבלים משמעות מודרנית ועכשווית בהרכב כלי מיוחד המשלב שירה, כלי מיתר אפריקאים, כלי הקשה מהעולם, גיטרות לסוגיהן וצ׳לו המביא לידי ביטוי את הצליל והקול הנשי. המופע נותן פרשנות חדשה לעולמה הרוחני של האישה בתימן ולוקח את הקהל למסע אל תוך עולם של מקצב, מחול, תשוקה, תפילה וגעגוע לחופש. 
תיאטרון בית הגפן.

16.12 – 13:00 טקס פתיחת ציורי ילדים ארצית בספרייה.

17.12 20:00 אופרה טיבטיתבביצוע  GANSU TIBET FOLKLORE DANCE GROUPתיאטרון בית הגפן.
כניסה חופשית על בסיס מקום פנוי.

21.12  "סרט ערבי"–  מופע מחווה של תזמורת פירקת אלנור לסרטים הערביים
              המופע מתארח בפסטיבל במסגרת אירועי בימות פיס במרכז קריגר.

15.12 ו 22.12  חוויה בוואדי – ביקור בתים פתוחים. פרויקט שהחל לפניי שנתיים, בשיתוף
 פעולה ולאחר תהליך ארוך עם תושבי ואדי ניסנאס המבקשים להכיר לקהל המבקרים את הוואדי 
גם מבפנים, מעבר לדוכנים, למוסיקה לאוכל ולשוק, להכיר את הוואדי מזווית אחרת. תושבי הוואדי פותחים את בתיהם ומספרים את סיפור חייהם הנשזרים בחיי השכונה מאז ועד היום. בין המארחים אפשר למצוא את פאוזיה ואום ג'יהאד, צמד שכנות לבביות וחברות טובות המביאות את סיפורן האישי וסיפורו של הוואדי לצד עוגיות חג, תה מהביל ועץ כריסטמס מנצנץ, את וואליד, הספר השכונתי שאוסף ואוצר סודות וסיפורי מספרה כבר 50 שנים, את כאמיל שחאדה, אומן וקליגרף שישתף ברזי הקליגראפיה הערבית, את בשארה דיב, בונה כלי הנגינה ועוד רבים וטובים.
סיור אוכל  עם השחקן רן אמיר סיור הכולל טעימות רבות ומגוונות ומפגשים עם אנשי הוואדי. 
אנשים מאירי פנים עם לב פתוח. את הסיור מובילה דמותו הססגונית של שף באלשוק, מלא בתשוקה לטעמים, לריחות ולמפגשים משמעותיים. זהו סיור של גישור עולמות וקירוב לבבות 
השזור בשלל טעמים, ריחות וצלילים.

16.12 ו 23.12  יריד העתיקות הארצי – תצוגת עתיקות ווינטג' היריד מתקיים בקומה העליונה 
של תיאטרון בית הגפן בניהולו של גדי אברהם. בין מציגי היריד, אספני תכשיטים, מטבעות, 
אספני וינטג' רהיטים ישנים, אמנות ישנה ועוד.

16.12 ו 23.12 מתחם המשפחות בחצר האחורית של בית הגפן בו יתקיימו פעילויות 
לכל המשפחה ביניהם מופעי מוסיקה, מחול, קרקס ועוד בעברית, ערבית ובלי שפה בכלל.
סינמה שכונה - רצועת קולנוע בשיתוף סינמטק חיפה –  ימי שישי ב13:00  בתיאטרון בית הגפן.

15.12 "תזמורת ממוחזרת" - מופע וסרט לכל המשפחה. בשעה 11:00 יתקיים מופע "צלילים 
מחצר הגרוטאות" ובשעה 13:00 הסרט תזמורת ממוחזרת. (דובר ספרדית ומתורגם לעברית ואנגלית).

22.12 "הממלכה המופלאה של פאפא אלייב"– התשובה הבוכרית למשפחת ג'קסון- סיפורה
 של משפחה מוזיקלית מפורסמת וחמת מזג מטג'יקיסטאן. בתום ההקרנה יתקייםשיח. .

16-23.12 - פעולה קרקסית -  מיכל ורועי פרמפשס הם זוג אמני קרקס נוודים. הם חיים במשאית ושמה "שמחה", המכילה בתוכה קרקס שלם. בין ה 16 ל 23 בדצמבר תחנה משאית ושמה שמחה בסמוך לבית הגפן, ובחצר האחורית של מוזיאון חיפה ובית הגפן, יוקם מתחם קרקס צבעוני ומרגש עבור כל מי שרק ירצה להרגיש למשך שבוע אחד, איך זה לחיות את חיי הקרקס. הקהל מוזמן להצטרף, ללמוד, להתרגש, לצחוק, לג'נגל, ללכת על חבל, להעיף חישוק, להתנסות, להעז, לרכב, להקפיץ, להתמתח, לרקוד, להיות חלק מ... ובעיקר לשמוח איתנו ביחד.  הכניסה חופשית לילדים מגיל 7 ועד 70 ואפשר גם יותר. בימי שבת המתחם יפעל בין השעות 11:00-16:00 על שעות הפעילות הנוספות במהלך השבוע יש להתעדכן באתר בית הגפן.

בכל שבת בשעה 14:30 תצא תהלוכת כריסטמס חגיגית מהכנסייה ברחוב אלנבי (סמוך לכיכר אמיל חביבי). את התהלוכה מוביל סנטה קלאוס ואותו מלווים מאות חניכי הצופים בחיפה והסביבה, תזמורות חמת חלילים, תזמורות נשפנים מתופפים, דגלנים ועוד.

23.12 בשעה 20:30 מופע נעילת הפסטיבל - דינוזאור – מופע בכורה –מופע מחול מיוחד המורכב משתי יצירות מחול של הכוריאוגרף עידן שרעבי ורקדנים בתיאטרון בית הגפן

פסטיבל "החג של החגים" מופק ע"י בית הגפן 
מרכז תרבות ערבי יהודי בחיפה, ביחד עם עירית חיפה.
פרטים נוספים באתר בית הגפן 
: www.beit-hagefen.com
צילום יח"צ"


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה