יום שני, 19 בדצמבר 2016

פסטיבל "דוקאביב" נגב בירוחם #3 יוצא לדרך!

עם תכנית עשירה במיוחד.

25 סרטים, הופעות מוזיקה ומחול, הצגות, 

מפגשים עם יוצרים ופעילויות לכל המשפחה

חנוכה, 25-27 בדצמבר בירוחם

הכניסה חופשית

מאת:רותה דנינו
פסטיבל דוקאביב נגב בירוחם יתקיים זו השנה השלישית בין ה25-27 בדצמבר בירוחם וגם במצפה רמון, בחורה, בדימונה ובערד. הפסטיבל יציג השנה תכנית עשירה במיוחד עם יותר סרטים, יותר מפגשים עם יוצרים ויותר אירועי במה.
בפסטיבל השנה יוקרנו  25 סרטים דוקומנטריים, תתקיים הופעה ומפגש של נוער עם הראפר נצ'י נצ', תחנת VR– מציאות מדומה אינטראקטיבית, הצגות תיאטרון והופעות מחול לכל המשפחה, סדנאות יצירה ועוד.

פסטיבל דוקאביב נגב שם דגש על הקהילות והקהלים המרכיבים את ירוחם והסביבה ותכנית הפסטיבל מתמקדת בתוכן העוסק בשאלות של זהות, חברה וקהילה.
דוקאביב הוא פסטיבל הקולנוע הגדול בתל אביב והיחיד בארץ המוקדש לקולנוע דוקומנטרי.  עמותת דוקאביב מקיימת מדי שנה גם את פסטיבל דוקאביב גליל במעלות תרשיחא ודוקאביב נגב בירוחם וכן הקרנה של עשרות סרטים דוקומנטריים במרכזי תרבות שונים ברחבי הארץ על מנת להגיע אל הקהל המגוון בפריפריה.

"פסטיבל דוקאביב הינו חלק מיצירת תרבות תוססת בנגב ובירוחם. אומר מיכאל ביטון ראש המועצה המקומית ירוחם "בשנתו הראשונה של הפסטיבל  קיוויתי שהפסטיבל יהפוך למסורת בירוחם ובנגב והיום, בשנתו השלישית אני יכול לומר שהפסטיבל כאן על מנת להישאר ואכן הופך למסורת מבורכת בירוחם ובנגב ואף יותר מכך. בפסטיבל  השנה יותר סרטים. יותר מפגשי יוצרים ויותר מופעי במה לכל המשפחה. באופן אישי, סרטי תעודה תמיד הז'אנר המרגש, הנוגע והאהוב עליי ואני מזמין את כל תושבי ירוחם והנגב ליהנות מפסטיבל קולנוע משובח לכל המשפחה".  

"בפסטיבל הראשון קבענו עובדות חדשות בשטח, בפסטיבל השני הוכחנו שאנחנו כאן כדי להישאר ובפסטיבל השלישי אנחנו שמחים וגאים מאוד להציג תכנית עשירה ומרתקת במיוחד של סרטים, אירועים, מופעים ומפגשים מרתקים שרובם ככולם עוסקים בחברה שבה אנו חיים ובשאלות של זהות" אומרת גליה בדור מנכ"לית דוקאביב. "השנה הוספנו לפסטיבל מגוון רחב של אירועי במה לילדים ולנוער - הצגות תיאטרון ומחול, סדנאות והופעות מוסיקה.אנחנו שמחים מאוד לחזור לירוחם, ושמחים לא פחות להרחיב את הפעילות ולהתארח הפעם גם ברחבי הנגב – במצפה רמון, בערד, בדימונה ולראשונה גם ביישוב חורה". 

את הפסטיבל יפתח השנה פרויקט מראות– פורטרט ירוחמי – הקרנת בכורה של ארבעה סרטים קצרים שנולדו בסדנה ליוצרים מקומיים, המתקיימת בירוחם זו השנה השנייה. זהו פרויקט של עמותת דוקאביב והקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, בהנחיית הבמאים רובי אלמליח ומיטל אבוקסיס.
את אירוע הפתיחה תחתום מחווה לבמאי חיים שירן – איש הטלוויזיה והקולנוע הדוקומנטרי הוותיק שסרטיו עוסקים לרוב בתרבות ויצירה מזרחית. בתכנית יוקרנו קטעים נבחרים מסרטיו. בין הקטעים תופיע הזמרת נטע אלקיים, בליווי עמית חי כהן בפסנתר והצ'לן אייל יהב. 
בין האירועים הבולטים בפסטיבל:

·         הקרנת טרום בכורה של הסרט Raving Iran - אראש ואנוש, צמד די-ג'ייז מטהרן, יוצרים מוזיקה אלקטרונית למרות החרדה המתמדת ממשטרת המוסר, האלימות והמאסרים. הזדמנות מפתיעה להגשים את חלומותיהם מחייבת אותם לקבל החלטות קשות - האם יהיה להם אומץ לצאת לחופשי?
·         הקרנה של שני סרטים שהם מתמודדים מובילים במרוץ לאוסקר האמריקאי, הסרט החיים, סרט מצויר- מספר על אוון בן ה-23 אשר למד את כל מה שהוא יודע על העולם מהסרטים המצוירים של דיסני. כשאובחן כאוטיסט איש לא ציפה שילמד לדבר או לתפקד בעצמו והסרטים המצוירים שימשו עבורו מפתח לעולם שאחרת היה נותר נעול. הסרט וינר - סקנדל ציבורי מתוקשר גורם לפרישתו של אנתוני וינר, חבר הקונגרס מטעם המפלגה הדמוקרטית. הסרט מתעד את הקמפיין הפוליטי הססגוני שלו כשהוא מחליט להתמודד לראשות עיריית ניו יורק, בעוד שפרשיות נוספות צצות.

·         מרוסיה באהבה - סיפור האימוץ הבינלאומי מסופר מנקודת מבטם של ההורים המאמצים ומעורר שאלות על הורות מאמצת והורות בכלל. שלוש משפחות מאמצות חושפות לראשונה את התהליך המורכב והמטלטל שעברו בדרכם להיות הורים, עם רגעים של אופטימיות ונפילות, פחד והתעלות, וחשיפת רגעים נדירים ואינטימיים.
·         הקרנת הסרט "החולמים מבבילון" ולאחריו הופעה של להקת הברייקדאנס מאשדוד אנסטופבולז - גיבורי הסרט שקטפו אינספור פרסים בתחרויות ובפסטיבלים בארץ ובעולם, ולצד ההצלחה הגדולה על הבמה מסייעים לילדים ונוער במצוקה להתגבר על הקשיים בחייהם באמצעות מוזיקה וריקוד. ההופעה בהשתתפות רקדני הברייקדאנס מירוחם מתן אביסרור ותומר נגבקר.
·         דיור ואני - אירוע אופנה - בבית העם יוקרן הסרט דיור ואני, על בית האופנה החלומי "דיור" ויתקיים יריד אופנה מקומי חד פעמי, שיאפשר לכם לרכוש בגדים, תכשיטים, צעיפים ואקססוריז מתוצרת הנגב וגם מותגי אופנה מארונותיהן של הנשים הכי מעודכנות בירוחם.
·         הקרנה של אחד הסרטים היפים של השנה ציידת העיט הזהוב - אישולפן, בת לשבט נוודים מונגולי, רק בת 13 אבל נחושה לחולל מהפכה: היא תהיה ציידת העיטים הראשונה, על אף שמדובר במקצוע שבמשך עשרות דורות עבר רק מאב לבן. הסרט מלווה את סיפורה מעורר ההשראה בצילומי טבע נדירים ביופיים.
·         מי יאהב אותי עכשיו? 18 שנה לאחר שעזב את ישראל מחפש גיבור הסרט את הדרך חזרה הביתה. זוכה פרס הקהל של פסטיבל ברלין.
·         טהורה לעד - עונה אחת בחיי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים במהלכה מצטרפים אליה שני שחקנים מוסלמים מצ'צ'ניה. בואם מצית את הקמפיין הגזעני ביותר בתולדות הכדורגל המקומי שריסק את הקבוצה, על המגרש ומחוצה לו.
·         דימונה טוויסט - שבע עולות חדשות שהובלו בשנות החמישים והשישים הישר מהאונייה אל המדבר, ובתוך האבק, הניכור והדלות לקחו חלק בבנייתה של עיר חדשה - דימונה. הצצה לעולמן המרגש ולתובנות שרכשו עם השנים בהומור, עצב ופיכחון.
·         שלושה אחים ומערה - שלושה אחים יוצאים למסע חיפוש בטוסקנה אחר מערה בה התחבאו כילדים לפני שבעים שנה בזמן המלחמה. סרט מסע גדוש בהומור, אוכל איטלקי משובח ונופי טוסקנה, על הגבול הדק שבין היסטוריה לאגדה, שהתרחשו שתיהן באמת.
·         הקרנה של הסרט עיר בעין הסערה - עשר דקות מתל אביב המשגשגת נמצאת העיר לוד, החצר האחורית של גוש דן - מוכת ייאוש, פשע וגזענות. האם ניתן להציל את העיר ולהביא תקווה לתושביה הערבים והיהודים כאחד? הסרט יוקרן בחורה.
·         הקרנה לתלמידים של פרק 2 מהסדרה הדוקומנטרית אכלו לי שתו לי - הדור הבא ושיחה עם יוצר הסדר הבמאי רון כחלילי. האם השבט המזרחי מתכוון לקחת את השלטון מידיהם של האשכנזים? בפרק שיוקרן עוקב הבמאי רון כחלילי אחר אופיר טובול, מייסדה של תנועה פוליטית מזרחית חדשה, במסע שבמהלכו הוא מנסה לפגוש את המזרחיות הישראלית העכשווית.
·         הקרנת הסרט "רוקדת בשבילך" ולאחריו מופע מחול לילדים "שני עולמות" -מופע-מפגש מחול בין רקדן חירש לבין רקדנית שומעת, המצליחים לייצר ביניהם תקשורת מחשמלת ומפתיעה. מופע המשתף את הקהל בדו-שיח ובתנועה על הבמה. מלווה בשפת סימנים ומתאים לכל גיל.
·         נצ'ינצ' - הופעה ומפגש עם נוער - הראפר שכבש לבבות והוכתר כ"תגלית השנה 2015" לא מפסיק להפתיע - נצ'ינצ' מציג את המוזיקה הבועטת, הרגישה, האותנטית והבלתי מתפשרת שהפכה אותו ללהיט.
·         דוקאביב VR - מציאות מדומה אינטראקטיבית - שלושה פרויקטים אינטראקטיביים של מציאות מדומה. Home - חוויה אינטראקטיבית שלוקחת את הצופה לשיטוט לילי מסתורי ואפל בפאתי המושב הישראלי. ״is typing...״חוויית מציאות מדומה המבוססת על היסטוריית ההודעות האישית של הצופה בטלפון. VR ירוחם – ביקור וירטואלי באתרים ביישוב.מבואו לחוות את ירוחם ב-360 מעלות!!
·         סדנת מיחדוש לילדים - בואו לעצב "מנורות לילה טוב". סדנה לילדים הלוקחים על עצמם את תפקיד התסריטאי ומעצבים מנורות לילה עם סיפור, מנורות שיחזרו ויספרו את הסיפורים האישיים האלה בכל פעם שידלקו.
·         טוסובקה - שירת הגירה - הקראת שירה, Spoken Word ומוזיקה, בליווי סיפורים אישיים של ארבעה מאמני דור 1.5 שנולדו בברית המועצות, ומתארים את חוויות ההגירה והתרבות הברה"מית עליה גדלו.
·         תיאטרון פלייבק - מופע פלייבק באר שבע- סיפורים אישיים של קהל הצופים מועברים אל הבמה, במופע אימפרוביזציה סוחף ומרגש.
·         צמד "ראג" מנגנים בוליווד - יגאל דן ויניב אפטקר בהופעה אקוסטית של השירים הגדולים מסרטי בוליווד
 תכנית הפסטיבל המלאה.
 פסטיבל דוק אביב נגב , חנוכה, 25-27 בדצמבר בירוחם, הכניסה חופשית
כל הפרטים באתר הפסטיבל: www.docaviv.co.il
צילום יחצ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה