יום ראשון, 21 במאי 2017

עו"ד עופר חורש עוסק רבות בדיני תעבורה, ובהגנה על נאשמים בעבירות חמורות, כמו נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון בתוקף, תאונות דרכים !

הואשם בנהיגה בפראות, בשכרות, מבלי להוציא רישיון כלל, וכשנגדו שני עונשי מאסר על תנאי בעבירות דומות. יצא בעונש פסילה ל-3 שנים.

ההסדר המקל התקבל לאחר שהתגלה כי השוטרים רשמו 
מספר רכב שגוי - ולא היו בטוחים מי נהג ברכב.
מאת:רותה דנינו
מרדף משטרתי אחרי רכב ובו שני חשודים בגניבתו הסתיים בכתב אישום תעבורתי. השניים נתפסו והושמו במעצר של שלושה ימים אשר הסתיים ללא תיק פלילי אך במשטרה החליטו למצות עם הנהג ברכב את הדין בעבירות התעבורה הרבות שביצע במרדף.
הנהג, שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה הואשם בנהיגה בפראות. נגדו עמדו באותה עת כבר שני עונשי מאסר על תנאי לשנה - בגלל עבירות תנועה קודמות בהן נתפס ונשפט. בעת מעצרו נמצא כי הוא תחת השפעת אלכוהול, ומן הסתם ללא רישיון נהיגה.
במסגרת כתב האישום דרשה המשטרה להטיל על הנאשם עונש של שנתיים מאסר בפועל, ופסילת רישיון לשנים ארוכות. אך חרף כתב האישום החמור – בסופו של יום, יצא הנאשם בהסדר טיעון מקל, המטיל עליו עונש פסילה בפועל של שלוש שנים בלבד.  
הסיבה הרשמית לנסיגת המשטרה מכתב האישום היו קשיים בחומר הראיות, אך בפועל, כשלי המשטרה בחקירה זו היו רבים, ונחשפו אחד לאחד בחקירת העדים במסגרת משפט התעבורה.
עוה"ד עופר חורש, המייצג את הנאשם, ניהל חקירה ודיון הוכחות ארוכים, ובהם הסתבר שהשוטרים רשמו בדו"ח מספר רכב שגוי ולא היו מסוגלים להוכיח מי באמת נהג ברכב.
"חקירת העדים חשפה סתירות רבות בין מה שנרשם במסקרי השוטרים לבין תשובותיהם בבית המשפט, ולפיכך שקלה המדינה שוב את עמדתה והבינה שסיכויי הנאשם לזכות בדין גבוהים מאד" אומר עו"ד חורש "בשל כך הסכימה המדינה לחתום עם הנאשם על הסדר טיעון מקל".
עד לקיום המשפט הוציא הנאשם רישיון נהיגה. המדינה הסכימה להמיר את עונשו, בהארכת שני עונשי המאסר על תנאי בשנתיים נוספות, להפעיל התחייבות קודמת לתשלום קנס שעמדה נגדו, ולפסול את רישיונו בפועל לשלוש שנים – ללא מאסר בפועל אותו דרשה המדינה בתחילה.
הסדר הטיעון שנרקם בין הצדדים התקבל על ידי כבוד השופטת רות רז מבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה.
עו"ד עופר חורש http://www.horesh.biz/  עוסק רבות בדיני תעבורה, ובהגנה על נאשמים בעבירות חמורות, כמו נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון בתוקף, תאונות דרכים ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה