יום שני, 22 במאי 2017

חברת ויקטורי מדווחת עלייה של 17.6% בהכנסות הרבעוניות ל- 383.1 מיליון שקל מאת:רותה דנינו

ויקטורי ממשיכה במגמת הצמיחה גם ברבעון הראשון של 2017:
החברה מדווחת עלייה של 17.6% בהכנסות הרבעוניות
 ל- 383.1 מיליון שקל
 הרווח הנקי הרבעוני עלה ב-12.5% ל- 6.5 מיליון שקל
תזרים שוטף של 15.2 מיליון שקל
מתחילת השנה חולק דיבידנד בסך 5.5 מיליון שקלים והחברה 
הכריזה על דיבידנד נוסך של 4 מיליון שקלים שישולם 
בחודש יוני 2017
·  הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2017 גדל על אף הנחות למועדוני לקוחות חדשים, שבוטלו במהלך 
מאי 2017, כמו גם עליית שכר המינימום והשקעה באתר המכירות של החברה באינטרנט 
במהלך הרבעון הראשון.

·  לרשת כיום 45 סניפים פעילים - שטחי מכירה של כ-46.3 אלפי מ"ר. מתחילת השנה פתחה החברה 5 סניפים המרחיבים את הפריסה הארצית של הרשת. לאחר הדוח מכרה החברה 2 סניפי מהדרין, מהלך הצפוי לשפר את רווחיות הרשת. בנוסף, סניף חדש ברעננה צפוי להיפתח במהלך הרבעון השני 2017 וסניף נוסף בצור יצחק ייפתח בהמשך השנה.

· איתנות פיננסית: קופת מזומנים בהיקף של 79.5 מיליון שקל המיועדת לניצול הזדמנויות לצמיחה.
·  מתחילת השנה חולק דיבידנד בהיקף של 5.5 מיליון שקל, דיבידנד נוסף בסך 4 מיליון שקל יחולק
 בחודש יוני 2017.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "אנו פותחים את שנת 2017 כשנת צמיחה נוספת. הצמיחה בהכנסות הינה לאור שיפור סניפים קיימים ופתיחת סניפים חדשים. אנו ממשיכים לחזק את האיתנות הפיננסית של הרשת ומציגים תזרים שוטף רבעוני בסך 15.5 מיליון שקל אשר משמש בין השאר גם לתשלום דיבידנד לבעלי המניות של החברה. מתוך מטרה להמשיך ולשפר את רווחיות הרשת החלטנו לצאת מסניפי המהדרין ובכוונתנו לנצל את קופת המזומנים של החברה לרכישת סניפים חדשים והתרחבות.

"במהלך החודשים האחרונים חתמנו על הסכמים עם מועדוני לקוחות חדשים מתוך מטרה להאיץ על העלייה בהכנסות, עם זאת, לאור שחיקה ברווחיות, החלטנו לבטל את המועדונים הללו. בנוסף ביצענו במהלך הרבעון השקעה חד פעמית באתר האינטרנט המקוון של החברה כשבכוונתנו להגיע למכירות שנתיות סביב  100 מיליון שקלים."

"אנו ממשיכים לפעול להתרחבות באזורים חדשים, ומאמינים כי התרומה הגוברת של הסניפים החדשים, תזרימי מזומנים הולכים וגדלים וחלוקת דיבידנדים נוספים יובילו ליצירת ערך לבעלי המניות של החברה"

יבנה, 22 במאי, 2017 – ויקטורי רשת סופרמרקטים (ת"א: וקטר), הפועלת בשיווק קמעונאי 
בתחום המזון הפועלת בשיטת הדיסקאונט, מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2017.

דגשים פיננסים לרבעון ראשון של 2017
·         
הכנסות – צמיחה של 17.6% לסך של 383.2 מיליון שקל
·  רווח גולמי – צמיחה של 17.9% לסך של 90.8 מיליון שקל, שיעור הרווח הגולמי עלה ל- 23.7%
·  רווח תפעולי – ירידה של 7.9% לסך של 8.4 מיליון שקל, שיעור הרווח התפעולי עמד על 2.2%
· רווח נקי – צמיחה של 12.5% לסך של 6.5 מיליון שקל, שיעור הרווח הנקי עמד על 1.7%

הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2017 הסתכמו בכ- 383.2 מיליון שקל, בהשוואה ל- 325.8 
מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-17.6%. עיקר הגידול במכירות נובע מפתיחת החנויות
 החדשות החל מתחילת שנת 2016.

הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-0.1%, בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך 
הרבעון המקביל אשתקד.

הפדיון למ"ר במהלך הרבעון הראשון של שנת 2017 עמד על 7.7 אלפי ש"ח למ"ר, לעומת פדיון
 של 8.6 אלפי ש"ח למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.

הפדיון למ"ר בחנויות זהות במהלך הרבעון הראשון של שנת 2017 עמד על 8.6 אלפי ש"ח למ"ר, 
לעומת 8.6 אלפי ש"ח למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2017 הסתכם בכ-90.8 מיליון שקל, צמיחה של 17.9%, בהשוואה לרווח גולמי של כ- 77.0 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2016 הסתכם בכ-23.7%, בהשוואה ל- 23.6% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בשיעור הרווחיות הגולמית, נבע בעיקרו משיפור תנאי הסחר מול הספקים עקב צמיחתה הניכרת של החברה ורכישת סניפי "מגה". הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2017 נמוך מהרבעונים האחרונים של שנת 2016 מאחר והחברה התקשרה בהסכמים עם הרבה מועדוני לקוחות בחודשים האחרונים והעניקה לחברי המועדונים הנחות במעמד הקניה. עלות ההנחות הסתכמו ברבעון הראשון של שנת 2017 בשיעור של כ-0.6% מהמכירות לעומת עלות אפסית ברבעון המקביל אשתקד. החברה הודיעה למנהלי המועדונים על ביטול ההסכמים במהלך חודש מאי 2017.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2017 הסתכם לכ- 8.4 מיליון שקל, ירידה של 7.9%, בהשוואה ל- 9.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2016 עמד כל 2.2% מהכנסות, בהשוואה ל- 2.8% מהכנסות החברה בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווחיות התפעולית ברבעון הראשון של שנת 2017 לעומת הרבעון המקביל אשתקד, נובע מעלייה בהוצאות מכירה ושיווק והנהלה וכלליות - השינויים העיקריים בהוצאות הינם בעיקר גידול בהוצאות השכר של הסניפים אשר נבע בעיקר מעליית שכר המינימום, מהשקעה גדולה בהשקת אתר האינטרנט בעיקר בהכשרות עובדים ותחזוקה שוטפת וכן מפתיחת הסניפים החדשים אשר דרשה הכשרות וקליטת עובדים חדשים, מעלייה בהוצאות שכר דירה ומגידול בהוצאות הפחת 
של החברה.

הרווח הנקי לתקופה ברבעון הראשון של שנת 2017 הסתכם בכ- 6.5 מיליון שקל, צמיחה של 12.5%, בהשוואה 
ל- 5.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2017 עמד על 2.2% מהכנסות, בהשוואה ל- 2.8% מהכנסות החברה ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח לתקופה ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל אשתקד נובע בעיקר מירידה במיסים על ההכנסה עקב הורדת נטל המס ועקב מימוש הפסדי הון.

תזרים מזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת לרבעון הראשון של 2017 הסתכם ל- 15.5 מיליון שקל.
דיבידנד – מתחילת השנה חילקה החברה דיבידנד בסך 5.5 מיליון שקל, ששולם בחודש אפריל 2017 
והכריזה על דיבידנד נוסף של 4 מיליון שקלים שישולם בחודש יוני 2017.

ההון העצמי הסתכם ב-182.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2017, המהווה 29% מהמאזן.

אודות ויקטורי


ויקטורי רשת סופרמרקטים בע"מ פועלת כקבוצה בתחום השיווק הקמעונאי והסיטונאי בתחום המזון בישראל, באמצעות חברות בת הפועלות בשיטת הדיסקאונט – מחירים זולים לצרכן הפרטי. ויקטורי מפעילה היום 46 סופרמרקטים (לא כולל הסניף האינטרנטי) באתרים מוחכרים, ובאתרים בבעלותה, בפריסה ארצית. סניפי הסופרמרקט מציעים מגוון רחב של מוצרים, וכן לחברה מותג פרטי בשם 'המותג', המונה כיום כ-1,025 פריטים. בעלי השליטה בחברה הם מר חיים רביד, המכהן כסמנכ"ל כספים, מר אייל רביד, המכהן כמנכ"ל החברה ומר אברהם רביד, המכהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי. צביקה ברנשטיין - רו"ח ועו"ד, מכהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה. ויקטורי מעסיקה היום כ-2,500 עובדים. משרדי ההנהלה של החברה נמצאים ביבנה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה