יום שבת, 20 במאי 2017

בית האופרה בתל אביב יעלה באחד ביוני המופע אין פאוסט של הלהקה מאיטליה אימ פרפקט דאנסרס!


אינ-פאוסט - INFAUST

מאת:רותה דנינו
להקת המחול האיטלקית אימ-פרפקט
 מגיעה לישראל לשלוש הופעות של מחול נועז
לפי יצירתו של גתה עם הכוריאוגרפיה וולטר מאטיני
במסגרת הסדרה מחול בבית האופרה
יתקיימו שלוש הופעות החל מתאריך 01 ביוני
רקדן אורח מיוחד עידו תדמור
והצייר הישראלי בזוקה ג'ו
היצירה אינ-פאוסט, בכוריאוגרפיה מיוחדת שיצרו הכוריאוגרף האיטלקי וולטר מאטיני וזוגתו אינה ברודקס ללהקתם, מבוססת על המחזה המפורסם של וולפגנג פון גתה, 
זו יצירת מחול מודרני יחידה במינה,  המשלבת מחול, תיאטרון, תאורה וצייר המצייר
 את עבודותיו על הבמה במהלך הריקוד. היצירה מבוצעת על ידי imPerfect Dance Companyמאיטליה, המארחים כסולן את הרקדן הישראלי עידו תדמור, אינ-פאוסט לוקחת את הקהל למסע בנבכי נפש האדם ומביאה לביטוי תנועתי את הרגשות העזים העולים בטרגדיה של גתה.
פאוסט, ברגעי חייו האחרונים, מביט לאחור על עברו: פרשיות האהבה שלו, 
הרפתקאותיו, התמכרויותיו ומערכות היחסים המורכבות שלו עם ווגנר, 
תלמידו וחברו הנאמן, ומרגריטה, אהובתו המייצגת ישועה, אהבה וטוהר.

בגרסתם של הכוריאוגרפים וולטר מאטיני ואינה ברוקס, דמות הנבל בסיפור, 
מפיסטו, מגולם על ידי שתי דמויות – האחת גברית והאחרת נשית. חידוש נוסף בגרסה המטלטלת לסיפור הקלאסי הוא דמותה של סטאנה, הרוע בהתגלמותו, הטווה את רשת הגורל בתוכה היא לוכדת את פאוסט.

INFAUST היא יצירה מורכבת בה החיים הם מאבק רווי תשוקה, ערגה, אהבה,
 פיתוי וגאולה ושבה גם הרוע בהתגלמותו מתגלה כבן אנוש.

בנוסף ללהקת הרקדנים אליהם מצטרף עידו תדמור, מופיע על הבמה צייר המגיב למתרחש ובמהלך היצירה יוצר שלוש עבודות. אל להקת אימ-פרפקט דאנסרס הצטרף הצייר האיטלקי בן טריאסטה פאולו סרווי קרווישר, אלא שמחלה קשה, שתקפה אותו באופן מפתיע, מונעת ממנו להצטרף ללהקה ולהגיע לארץ.

בסיעור מוחות שנעשה בין וולטר מטיני, אינה ברודקס ועדו תדמור הוחלט לשלב במופע את האמן הישראלי המפתיע בזוקה ג'ו. מרגע שהתקבלה ההחלטה החלה התכתבות ענפה בין היוצרים עם בזוקה ג'ו והחל רב שיח מפרה בשיתוף עידו תדמור, למצוא את הדרך הנכונה והמרתקת לשילובו של בזוקה ג'ו ביצירה.

להקת המחול המודרני imPerfect Dance Company נוסדה בשנת 2009 ומאז
 כובשת את עולם המחול העכשווי בסערה, כשהיא גורפת פרסים, ביקורות ואהדה
 בקרב קהלים שונים ברחבי העולם.

imPerfect Dancers Company – להקת המחול נוסדה באיטליה בשנת 2009 
ונתמכה על ידי בית האופרה והבלט של פיזה. הלהקה הציגה את עבודותיה במקומות שונים ברחבי העולם: בארצות הברית ובקנדה בצפון אמריקה, בכמה מדינות בדרום אמריקה, בטנזניה שבאפריקה, בטורקיה וישראל באסיה, וכמובן הופיעה בכל רחבי אירופה. החזון האמנותי של יוצריה הוא לשלב בין מחול ברמה הגבוהה ביותר לצד 
מתן ביטוי לאי השלמות והייחודיות של כל אחד מהמשתתפים.
הלהקה הוזמנה על ידי עידו תדמור בעת שיעץ אמנותית לפסטיבל האביב בראשון 
לציון במאי 2015. אז הציגה את גרסתם המיוחדת לסיפורה של אנה פרנק.

הקשר עם תדמור נשמר ומאטיני וברוקס המנהלים האמנותיים הזמינו אותו לעבוד איתם על היצירה אינ-פאוסט, ולרקוד את תפקידו של פאוסט. מאטיני הגיע לארץ והשניים עבדו כאן, תדמור נסע לפיזה וערך חזרות עם הלהקה. בראשית אפריל הוא נוסע שוב והופעת הבכורה שלו עם הלקה במופע אינ-פאוסט תתקיים בתיאטרון פריאולי ברומא.

וולטר מאטיני ועידו תדמור מתכננים להמשיך את שיתוף הפעולה ביניהם ולעבוד גם על גרסה מיוחדת של "אותלו" בהשתתפות דזמונד ריצ'רדסון, מנהלה האמנותי של להקת קומפלקשנס, איתו רקד תדמור דואט בשנה שעברה בתל אביב, בתפקיד אותלו, עידו תדמור בתפקיד יאגו ואינה ברוקס בתפקיד דזדמונה.

הלהקה מתמחה במופעים אנרגטיים ויצריים המבוצעים בקצב אינטנסיבי עם יכולות אתלטיות מרשימות של הרקדנים. היוצרים שואבים השראה מן ההיסטוריה וממקורות ספרותיים עם שאיפה לעומק תרבותי לצד חדשנות ומקוריות ולמופעים שיטעינו את הקהל ברגש.

וולטר מאטיני – יליד 1972, בוגר האקדמית הלאומית למחול ברומא. בצעירותו רקד בלהקות הנחשבות ביותר באיטליה, כמו בלט רומא, הבלט הלאומי של מרסיי, בלט מונה קרלו, האופרה הלאומית בליון ולהקת המחול אטר בלטו. מאטיני שיתף פעולה עם השמות הגדולים של עולם המחול כמו יז'י קיליאן, וויליאם פורסיית', מטס אק, נאצ'ו דואטו, בריז'יט קולברג ועם עוד יוצרים ורקדנים נוספים כולל אוהד נהרין.

אינה ברוקס – ילידת 1971, במקור מבלגיה, בוגרת בית הספר המלכותי לבלט באנטוורפן. רקדה בנידרלנדס דאנס תיאטר II, המרכז הלאומי לכוריאוגרפיה בטור, בלט מונטה קרלו, האופרה הלאומית של ליון ובלהקת המחול אטר בלטו. במהלך הקריירה שלה שיתפה פעולה עם יוצרים כמו יז'י קיליאן, מטס אק, נאצ'ו דואטו וגם עם אוהד נהרין, איציק גלילי ואחרים.


עידו תדמור – נולד בשנת 1964 בירושלים. גדל בחיפה ובניו יורק. היה הסולן של להקת "בת דור" בשנת 1983, שנתיים אחר כך עבר ל"בת שבע" שם רקד עד 1990 אז החל להופיע ביצירות משלו. תדמור פרץ לתודעת הקהל הרחב בישראל בתור השופט מתוכנית הריאליטי "נולד לרקוד" בשנים 2005-2006. במקביל הוא השתתף בסרטו של דן וולמן "ידיים קשורות" לצידה של גילה אלמגור. בשנת 2013 מונה למנהל האמנותי של הבלט הישראלי. לכל אורך הקריירה שלו קידם נושאים הקשורים לזכויות הקהילה הלהט"בית. בחודש יולי התארח תדמור במופע של להקת "קומפלקשנס" בישראל בדואט יחד עם המנהל האמנותי של הלהקה דזמונד ריצ'רדסון, איתו תדמור צפוי לשתף פעולה שוב בקרוב גם בעיבוד ל"אותלו".

בזוקה ג'ו – צייר ישראלי אמן אוטודידקט המצייר בסגנון פופ ארט קומי. ביד קלילה הוא משלב סגנונות, סוריאליסטיות, דמויות מרקעים שונים מבני אצולה ועד זונות רחוב, חיות ויצורים דמיוניים, פורטרטים עצמיים ומוטיבים שונים.

בזוקה ג'ו הציג בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות, ואת עבודותיו ניתן לראות באתר הצבעוני שלו:  https://bazookajoeart.com/about/

פאוסט – המקור הספרותי, טרגדיה בת שני חלקים מאת יוהאן וולפגנג פון גתה שנחשב לגדול סופרי השפה הגרמנית. הגרסה הראשונה של היצירה פורסמה בשנת 1772, אך גתה המשיך להתעמק ביצירה רוב חייו עד שפרסם שישים שנה מאוחר יותר את הגרסה המלאה ב- 1832, שנת מותו של הסופר. העלילה מבוססת על מעשיה גרמנית עממית שזכתה למספר גרסאות בעל פה ובדפוס. במרכז העלילה עומדת דמותו של ד"ר פאוסט שמכר את נשמתו לשטן, יש האומרים שדמותו מבוסס על ד"ר יוהאנס פאוסט שהלך לעולמו בשנת 1540.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה