יום רביעי, 17 במאי 2017

ברוכים הבאים למטבח החכם. ולהציג לנו את ההקלות שהוא תכנן בשבילינו?

גם מטבח יכול להיות חכם ונעים !!!!
לקראת חג שבועות - איך אפשר להפוך את
 המטבח לחכם יותר?

מאת:רותה דנינו
כשמקלידים "טכנופוב" בגוגל, מגלים שזה לא מושג שילדים בגיל ההתבגרות הדביקו לדודים או הורים שלהם שלא מבינים כלום באינסטוש או פייסבוק, אלא מדובר במושג חי ונושם. טכנופובים, היינם אנשים, שלא מסתדרים עם עולם הטכנולוגיה שמתפתח בקצב שבו אנו מקלידים הודעות בוואטסאפ. העולם שלנו הפך לדיגיטלי וטכנולוגי בלי ששמנו לב שזה קורה. בזמנים כאלה, יש מקום אחד שבו הטכנופובים בדרך כלל יכולים למצוא מקלט, וזה בביתם. אבל הטכנולוגיה החליטה שהיא לא תיתן לאנשים אלו לברוח ממנה ודורשת הזדמנות נוספת להוכיח את עצמה. הפעם, היא מפתיעה עם נושא שלא ציפינו לו- המטבח. אז במחשבה שנייה, למה שלא נפסיק להילחם בהתפתחות הזאת, נושיט לעתיד את היד ונאפשר לו להציג לנו את ההקלות שהוא תכנן בשבילינו? ברוכים הבאים למטבח החכם.


TEFAL ACTIFRY SMART XL

כל מי שכבר עמד במטבח חווה לפחות פעם אחת את הכאב המעצבן של שמן שמשפריץ מהמחבת על חלק גוף חשוף. או החזרה התמידית למחבת כדי לערבב שלא יישרף, להנמיך את הגז להעלות את הגז ורוב הסיכויים שזה מתישהו גם נגמר בייאוש, זריקה לפח וטלפון לשליח פיצה שיבוא לנחם. חברת T-FAL החליטה לכולל שינוי מהפכני ופיתחה את Tefal Actifry Smart XL, סיר שמיועד לטיגון על ידי חיבור לסמארטפון דרך ה BLUETOOTH-ומסיבה זאת, מאפשר שליטה טוטאליט בתהליך הבישול רק על ידי מכשיר הסלולר. פשוט בוחרים מ200 המתכונים שהאפליקציה מציעה ונותנים לסיר לעשות את עבודתו מבלי להתערב. הוא מכיר את כל הפרמטרים מרמת הטמפרטורה עד כמות צריכת השמן, על מנת שהמשתמש יוכל להינות מאורחת ערב בריאה, טעימה וללא כוויות שמן.


SMART PLATE

 דיאטה. המילה הזאת שכל אחת ואחד נרתע ממנה, אבל באותה מידה כל אחד ואחת כבר ניסה לעשות אותה. זה תהליך קשה, מתיש ולא כיף. בעיקר כי למי יש זמן להתחיל לספור קלוריות? ולנסות להתחיל לחשב כמה קלוריות יש בכל עלה חסה, פלי תפוז או פרוסת לחם, ואם 100 גרם זה 236 קלוריות אז כמה גרם ו...בוא נסכם את זה עם המבורגר.

סטארטאפ בשם  SMARTPLATEבא להוכיח שאפשר גם אחרת, ופיתח את הצלחת החכמה שהותקנו בה 3 מצלמות קטנות וסנסורים עם משקל. לצלחת זו יש בנוסף חיבור BLUETOOTH ו- Wi-Fi שבזכותם אפשר תמיד לדעת מהי כמות הקלוריות, הפחמימות והחלבון של מנות המזון ששמנו בצלחת והאפליקצייה אפילו יודעת לשלוח התראה במידה והצלחת עמוסה מדי. אז, דיאטה ממחר?

LG SMART THINQ COOKER

כמה שזה מציק להגיע אחרי יום עבודה ארוך, לשים איזה פסטה על האש, לרצות ללכת לנוח על הספה, לשמוע את הילדים ברקע, לחשוב על כל המשימות מסביב ולהרגיש את הפחד התמידי של משהו עלול להישרף. חייבים לקום לבדוק את האוכל, רק שלא ישהה יותר מדי זמן על האש והמנוחה שלנו באה לסיומה עוד לפני שהיא התחילה. אז היום, יש פיתרון לבעיה הזאת! ה-SMART THINQ COOKER מבית LG מאפשר שליטה מלאה על הבישול מבלי שנצטרך לעמוד ליד הכיריים. מערכת ה-BLUETOOTH שמחברת בין הכיריים לסמארטפון מציעה אלפי אופציות לכיוון טמפרטורה שהותקנו מראש ומגוון מתכונים שלפיהם התנור והכיריים ידעו בדיוק מהי כמות החום ההכרחי ובנוסף את כמות הזמן שבה יצטרכו לפעול. במידה וכן הצלחתם לשרוף משהו, התנור ידע להפעיל מייד את תוכנת ניקוי העצמי שלו.  


EGGMINDER

איך אפשר לדעת אם ביצה היא עדיין אכילה? אפשר תמיד להוציא אותה מהמקרר, למלא קערה במים ולראות אם היא צפה. אם היא צפה אז היא טובה עדיין. אם היא לא צפה אז אי אפשר לאכול אותה יותר. אה לא, בעצם אם היא צפה אז היא לא טובה...או כן? מי זוכר. אפשר להוציא את הסמארטפון ולהתחיל לחפש את ההסברים. או, שפשוט אפשר להתחדש ב-EGGMINDER מבית QUIRKY שלא רק מעדכן במצבן של הביצים במקרר אלא בנוסף מראה, אלו מהן כבר לא כדאי לאכול ואלו עדיין טריות והכל בעזרת אפליקציה פשוטה בסלולרי שלנו. מעכשיו החביתה שלכם הולכת להיות טריה ב- 100%.


INSTAVIEW DOOR IN DOOR 

REFRIGIATOR

האם מישהו אי פעם האמין שיוכל לדבר ואפילו להיעזר במקרר? אז כן, זה בהחלט אפשרי. LG השיקה את מקרר ה-INSTAVIEW DOOR IN DOOR שלה, שמאפשר לתקשר עם המקרר בזכות זיהוי הקול המובנה של ALEXA שהתפרסם על ידי AMAZON ECHO. המקרר יוכל לזהות את הקולות של דיירי הבית ולפי זאת להיענות לבקשות של הזמנות מהסופר, רשימות מטלות ואפילו לשלוט במוצרים חכמים אחרים בבית. מסך הטאצ' מאפשר לדיירים לנגן מוסיקה, ואפילו מציג את תוכן המקרר כאשר הדלת נסגרת. בעזרת האפליקציה של LG תמיד אפשר לבדוק שלא ממלאים את המקרר ביותר מדי מוצרים לא הכרחיים. 

ואחרי שבישלנו, טרחנו, אירחנו, נשארו הרבה אריזות שצריכים לזרוק לפח. אז גם בתחום האשפה הטכנולוגיה השיגה אותנו, והמציאה פח אשפה בשם GENICAN מקושר לסמארטפון שלנו. מוצרים שנגמרו אנו משליכים את האריזה לפח ובדרך סורקים אותם בתוך הפח עם קורא ברקודים כדי שיתווספו מיידית באפליקציה במכשיר הסלולרי שלנו  לרשימת הקניות בקניה הבאה. אם אין ברקוד פשוט אפשר להגיד אם שם המוצר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה