יום ראשון, 21 במאי 2017

קונצרט לילדים: "חגיגה של וירטואוזים" ב 28 במאי קונסרבטוריון ראש העין: אנסמבל סולני תל אביב בקונצרט מיוחד לילדים עם נגן המנדולינה רזיאל צור

"חגיגה של וירטואוזים"
מאת:רותה דנינו 
אנסמבל סולני תל אביב בקונצרט מיוחד בקונסרבטוריון ראש העין,
עם נגן המנדולינה רזיאל צור וסולנים הצעירים 
זוכי תחרויות, הכנר סולומון מרקמן, 
הצ'לן אורי רון והפסנתרן אלמוג סגל. 

בתכנית הקונצרט תבוצענה שתיים מיצירותיו של ויוואלדי: נגן המנדולינה רזיאל צור 
יבצע את הקונצ'רטו למנדולינה, אחד מתוך שניים בלבד שנכתבו במקור למנדולינה; הכנר סלומון מרקמן יבצע את קונצ'רטו "הקיץ" מתוך יצירתו האהובה של ויוואלדי 
"ארבע עונות". 

עוד בתכנית, קונצ'רטו לפסנתר בלה מז'ור מאת מוצרט, וריאציות "משה" 
לצ'לו ותזמורת מאת פגניני וסויטת הולברג מאת גריג.

קונסרבטוריון ראש העין – אולם סימפוניה יום ראשון 28.5.2017 בשעה  20:30
בשעה 17:00 יתקיים הקונצרט לילדים – תכנית מקוצרת, בהנחיית ברק טל

אנסמבל סולני תל אביב בניהולו המוסיקלי של ברק טל, יקיים קונצרט מיוחד "חגיגה של וירטואוזים" בקונסרבטוריון ראש העין, ביום ראשון, 28 במאי בניצוחו של טל ובהשתתפות נגן המנדולינה רזיאל צור, ונגנים צעירים ומבטיחים זוכי תחרויות, הכנר המוערך סולומון מרקמן (17), הצ'לן אורי רון (19)
והפסנתרן אלמוג סגל (22). 

מוקדם יותר באותו בערב ב 17:00, יתקיים קונצרט לילדים בתכנית מקוצרת, 
בהנחיית ברק טל, שתכלול הדגמות והסברים.


במרכז הקונצרט "חגיגה של וירטואוזים" יבצע האנסמבל את קונצ'רטו למנדולינה של אנטוניו ויוואלדי, עם הסולן, נגן המנדולינה רזיאל צור, מהמרכז למוסיקה ראש העין. בימים בהם מתחלפות להן עונות השנה במעבר חד אך טבעי, יבוצע בתכנית גם קונצ'רטו "הקיץ" מתוך יצירתו האהובה "ארבע עונות", של ויוואלדי, לכינור ולכלי קשת. אל האנסמבל יצטרף כסולן הכנר הצעיר והמבטיח זוכה תחרויות, סולומון מרקמן, שמנגן על כינור איטלקי בהשאלתו הנדיבה של הכנר מקסים ונגרוב. את הכנר סלומון מרקמן הכיר ברק טל בעת פרוייקט חינוכי של סולני תל אביב בעפולה בשנת 2012. מרקמן, שהיה אז בן 12, היה אחד הסולנים הצעירים מקונסרבטוריון עפולה שזכו להופיע עם האנסמבל באותו פרויקט, ומאז נשמר ביניהם הקשר.


עוד בתכנית הערב, קונצ'רטו לפסנתר בלה מז'ור מאת מוצרט, עם הפסנתרן הצעיר זוכה הפרסים, אלמוג סגל (חבר בהרכב מולטיפיאנו שהופיע לאחרונה עם סולני תל אביב), וריאציות "משה" לצ'לו ותזמורת מאת המלחין והכנר האיטלקי ניקולו פגניני, שיצירותיו נחשבות למורכבות וקשות לביצוע, 
ואותן ינגן הצ'לן המוכשר אורי רון, בן טיפוחיו של טל בתזמורת הייצוגית של קונסרבטוריון גבעתיים. 
את הערב המיוחד תחתום סוויטת הולברג המפורסמת מאת אדוארד גריג, שהפכה לימים לאחת מיצירותיו האהובות.


"חגיגה של וירטואוזים"
אנסמבל סולני תל אביב
מנצח: ברק טל
סולנים: 
רזיאל צור – מנדולינה.
אלמוג סגל - פסנתר.
אורי רון - צ'לו.
סלומון מרקמן – כינור.
בתכנית:
ויוואלדי - "הקיץ" מתוך עונות השנה לכינור ותזמורת.
מוצרט - קונצ'רטו לפסנתר בלה מז'ור ק.414
פגניני - וריאציות "משה" לצ'לו ותזמורת.
ויוואלדי - קונצ'רטו למנדולינה.
גריג - סויטת הולברג.

Tel-Aviv Soloists Ensemble
Conductor: Barak Tal
 Soloists:

 Raziel Tzur – Mandolin
Solomon Markman – Violin
Almog Segal – Piano
Ori Ron – Cello


 Program:

Vivaldi:
 “The Summer” from The Four Seasons for violin and orchestra
Mozart: Piano Concerto in A Major K.414
Paganini: “Moses” Variations for cello and orchestra
Vivaldi: Mandolin Concerto
Grieg: Holberg Suite


פרטים לרכישת כרטיסים:
קונסרבטוריון ראש העין – אולם סימפוניה יום ראשון 28.5.2017 בשעה  20:30
 עלות כרטיס 1+1: 80 ₪ | לרכישה בטלפון: 03-9014527
קונסרבטוריון ראש העין – אולם סימפוניה יום ראשון 28.5.2017 בשעה  17:00עלות כרטיס: 45 ₪ | לרכישה בטלפון: 03-9014527
כתובת: רח׳ זכריה משה 9, ראש העין.

ברק טל Barak Tal , המייסד, המנצח והמנהל המוסיקלי של אנסמבל סולני תל-אביב משנת 2001, הופיע על בימות מרכזיות בעולם, בפסטיבלים בינלאומיים ובשידורי רדיו וטלוויזיה רבים בארץ וברחבי אירופה.  כמנהל מוסיקלי של האנסמבל, טל שיתף פעולה עם גדולי הסולנים הבינלאומיים, וכמנצח אורח הופיע עם מרבית התזמורות בארץ ותזמורות בגרמניה, ברוסיה, בפולין, באסטוניה, בפינלנד, ואחרות. בשנת 2012 מונה ברק טל למנהל המוסיקלי של מקהלת זמרי קולגיום, תפקיד בו כיהן במשך כשנתיים. הוא מקדיש מזמנו לעבודה בחינוך מוסיקאים צעירים. לאחרונה הוא הקים מחדש את התזמורת הסימפונית הצעירה חיפה ע"ש אליעזר החתי ז"ל ומכהן כמנהלה המוסיקלי.

סולומון מרקמן Solomon Markman (17) כנר ישראלי, יליד עפולה. החל את לימודיו בכינור בשנת 2007 בקונסרבטוריון העירוני עפולה אצל המורה ליאוניד ברשטק. בעודו בן 10 ניגן בפעם הראשונה כסולן עם התזמורת הסימפונית ירושלים-רשות השידור והמנצח גל אלתרוביץ'.
 בשנת 2012 הופיע כסולן עם אנסמבל סולני תל אביב והמנצח ברק טל. בשנת 2013 זכה בפרס הראשון בתחרות ע''ש ערן זולדן לכינור וצ'לו שהתקיימה ברעננה. ובאותה שנה ניגן את הרסיטל 
הראשון שלו וזכה במלגת הצטיינות מקרן התרבות אמריקה ישראל. כסולן הוא הופיע עם התזמורת הקאמרית הקיבוצית נתניה, התזמורת הסימפונית חיפה ועוד, וניגן בטריו כנרים בפסטיבל הבינלאומי ע''ש ולדימיר ספיבקוב במוסקבה וברסיטלים ביפן. זוהי השנה השנייה שהוא משתתף בקורס ובפסטיבל הנודע "מוסיקה מונדי" שבבריסל והוזמן לנגן במספר קונצרטים בסיציליה הן כסולן והן כנגן בהרכב קאמרי. זוהי השנה הרביעית שסולומון נתמך במלגת הצטיינות מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל. 
זכה בפרס הראשון בתחרות ע''ש פאול בן חיים.
אלמוג סגל Almog Segal (22), הוא פסנתרן ישראלי מירושלים, זוכה פרסים ראשונים
 בתחרויות ארציות, הופיע בקונצרטים ברחבי אירופה, ארצות הברית, סין, ובארץ עם התזמורות המובילות. לאחרונה הקליט בלונדון קונצ'רטי לשני פסנתרים עם התזמורת הפילהרמונית המלכותית (Royal Philharmonic Orchestra) עבור חברת נקסוס (Naxos). כיום, הוא תלמידו של פרופ' תומר לב באקדמיה למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה באונ' ת"א. הוא זכה אלמוג במספר פרסים ומענקים יוקרתיים בניהם: פרס ראשון בתחרות שופן הישראלית השמינית, פרסים ראשונים בתחרות "פסנתר לתמיד" באשדוד, מקום ראשון בתחרות "פנינה זלצמן" וכן הגיע לגמר וזכה בפרס "חביב הקהל" בתחרות הקונצ'רטי ב"כיתות אמן בינלאומיות תל חי". 

בארה"ב הופיע אלמוג בפסטיבל המוזיקה הקאמרית "Apple Hill", בניו-המפשייר, בפסטיבל 
המוזיקה "אספן" בקולורדו, "PYPA" בקרטיס, פנסליבניה. ובפסטיבל "Music Fest Perugia
באיטליה ועוד. אלמוג הופיע כסולן עם תזמורת מהארץ ומחו"ל ובשנת 2014 נמנה עם חבר 
השופטים הצעירים בתחרות ארתור רובינשטיין הבינלאומית. מזה חמש שנים שהוא נתמך ע"י 
קרן התרבות אמריקה-ישראל.

אורי רון Ron Ori, (19) נגן צ'לו, בוגר הקונסרבטוריון העירוני גבעתיים, לומד תחת הדרכתו 
של פרופסור הלל צרי ומשתתף בתכנית פרלמן לנגנים מצטיינים מאז 2014, ובקורסים בתל אביב, בפלורידה ובניו יורק, שם הוא מופיע כסולן. אורי זכה בציון לשבח במסגרת תחרות מחלקת כלי הקשת של קונסרבטוריון גבעתיים, במקום השני בתחרות הארצית לנגני כלי קשת ע"ש ערן זולדן ברעננה, ובמקום השלישי בתחרות ע"ש פאול בן-חיים. הוא הופיע במסגרת "יום הצ'לו" בהיכל התרבות, בחג המוסיקה הישראלית בנגינת רביעייה מאת אביה קופלמן, כסולן בקונצרטים מטעם "קשת אילון", בפסטיבל אילת למוסיקה קאמרית ועוד, כעת לומד בביה"ס ע"ש בוכמן-מהטה לתואר ראשון. זוכה מלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל משנת 2011.
צילום ניר פרץ וסלומון מרקמן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה