יום שבת, 28 בינואר 2017

לכל אחד ירושלים
רחביה, היושבת בגנים- סיור בין השדרות הירוקות, הפסלים הצבעוניים והמנהיגים הציוניים בשכונת רחביה
באדיבות ערן ודוד גל-אור, מסלולים
להתאהב בארץ מחדש.

מאת:רותה דנינו
שכונת רחביה היא אחת משכיות החמדה הנאות ביותר בירושלים. היא נוסדה כשכונת גנים לפני כ-מאה שנים ולמרות תהפוכות הזמן הצליחה לשמור על אופייה הייחודי. המסלול משלב את תקופות הזמן-העבר וההווה, המשתלבות באופן מרתק והופכות את השכונה לייחודית באופייה. מסלולים> להתאהב בארץ מחדש מציגה: רחביה, היושבת בגנים- מסלול בין השדרות הירוקות, הפסלים הצבעוניים והמנהיגים הציוניים בשכונת רחביה.

שכונת רחביה הינה שכונה הנוסדה כשכונת גנים לפני כמעט מאה שנים ולמרות כל שינויי הזמן הצליחה לשמור על האופי הייחודי שלה. במהלך הסיור ניתן להתרשם מבתי השכונה היפיפיים אשר מעוצבים בשלל סגנונות ומהחצרות הגדולות המקיפות אותם. כמו כן, במסלול נהנים מאווירה נינוחה השוררת ברחובות וכן מהיכולת לדמיין את הימים בהם הלכו בשכונה אישיים ופרופסורים נכבדים.
השילוב בין ההוויה העירונית והמראה הכפרי הופך את הסיור בשכונת רחביה לחוויה ייחודית. במסלול מספר נקודות ציון היסטוריות כמו צריף צנוע אשר שימש כמשכן לנשיא המדינה, מבנה בו שכן המעון הרשמי של ראשי הממשלה, סיפור הגימנסיה העיברית וכן הסיפור כיצד רחביה הפכה לספינת הדגל של היישוב הציוני בירושלים. בנוסף, המסלול עובר באחוזת קבר מימי החשמונאים אשר נחבאת בין הבתים, בגלריית האומנות הראשונה בירושלים אשר מהווה שמורת טבע מרגשת מימי המנדט הבריטי וכן בין פסלים צבעוניים המסתתרים על הגגות ובחצרות.
נקודת המוצא של המסלול הינה הגמנסיה העברית ברחוב הקרן הקיימת לישראל. נקודת הסיום של המסלול הינה בפינת הרחובות ארלוזורוב ורמב"ן. ניתן לחזור ברגל אל נקודת המוצא בהליכה של כ-5-7 דקות.  המסלול מתאים לקבוצות גדולות וקטנות, למשפחות ולזוגות. אורך הסיור הוא כ-3 קילומטר ומשכו כ-6-4 שעות. הימים המומלצים למסלול הינם א-ה משעות הבוקר עד שעות אחר הצהרים. המסלול אינו עמוס בדרך כלל, עובר ברחובות שקטים ומוצלים וההליכה בו מתונה ונוחה.

בימים האחרונים דוד וערן גל אור, מייסדי חברת מסלולים להתאהב בארץ מחדש, פתחו headstart לגיוס חברתי המוני אשר מטרתו לממן את הוצאת סדרת ספרי הטיולים "לכל אחד ירושלים".
מטרת הוצאת הסדרה היא להביא לאהבת ירושלים ולגרום לתיירות בירושלים לפרוח. בעזרת הסדרה ניתן יהיה ליצור שינוי במפת התיירות העצמאית בישראל- גם בעיר הבירה, וכן, למנוע את הפחד הקיים בחברה בנוגע לטיולים בירושלים עקב המצב הביטחוני הרגיש.
הדסטארט היא שיטה חדשה של מסחר וחסות אשר הופכת את החלום של כל אחד למציאות. היזם קובע יעד למימון, מציג את עצמו ואת הפרויקט ומציע לתומכים בתמורה מוצרים או שירותים.
בעת התמיכה בפרויקט יוכל התומך לבחור את סכום ההשקעה אשר מתחיל מ50 ₪. בהשקעה של 165 ₪ יקבל התומך את סדרת ספרי הטיולים במהדורת הקדשה מיוחדת ועוד
לתמיכה בפרויקט: https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=21930&isactive=true או בחיפוש- לכל אחד ירושלים הדסטארט.
למידע מפורט על המסלול ולניווט לנקודת החניה, באפליקציה ובאתר מסלולים>להתאהב בארץ מחדש  - 
או בסדרת ספרי הטיולים "לכל אחד ירושלים, 50 מסלולי סיור בירושלים".

"מסלולים > להתאהב בארץ מחדש", חברת טיילות והוצאה לאור. הרעיון העומד בבסיס החברה הינו חברתי וחינוכי, והיא מובילה שינוי תפיסתי בתרבות הטיולים בישראל. "מסלולים>להתאהב בארץ מחדש" שמה לה למטרה לחשוף בפני אזרחי ישראל את יופייה הנסתר של הארץ, לחבר את כולנו לטבע הנפלא שמסביב, ולחזק את תחושת השייכות למולדת ולמדינה. 
צילום: עדן ודוד גל אור, 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה