יום שישי, 6 בינואר 2017

 פאנל סטארט-אפ ניישן לכל ביום הדמוקרטיה
 הבינתחומי הרצליה!!!!!
דנה ויס: "אם אני לא אגיע למצב שבו 
כל הפרטים ממצים את הפוטנציאל שלהם, 
אני אדרדר אחורה למדינת עולם שלישי" 

הדברים נאמרו במסגרת פאנל "סטארט-אפ ניישן לכל" בכנס "יום הדמוקרטיה" של אגודת הסטודנטים ובית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה בבינתחומי הרצליה, בסימן "הישראליות המשותפת".

הפאנל התקיים בהשתתפות דנה ויס, חדשות ערוץ 2, חברת ועדת 
ההיגוי ביוזמת הישראליות המשותפת; ד"ר ארנה ברי, סגנית
 ב- DELL EMC, מנכ"לית מרכז המצוינות בישראל ומרכזי המחקר והפיתוח בברזיל וברוסיה; איברהים סנא, יזם הייטק, מייסד 
ומנכ"ל Sadeltech- הסטארט-אפ הבדואי הראשון; איציק קרומבי, 
מנהל Bizmax- קהילת עסקים חרדים בירושלים; פרופ' שמעון שוקן, 
מרצה וחוקר בבית הספר אפי ארזי למדעי המחשב, הבינתחומי הרצליה; 
את הפאנל הנחה ד"ר יוסי מערבי, סגן דיקן בית ספר אדלסון ליזמות, הבינתחומי הרצליה.

דנה ויס: "אנחנו בעידן של what’s in it for me, איך זה משרת אותי? 
לא עידן בו אנחנו מתגייסים לרעיון גדול, למעט דת. הגעתי למסקנה 
שאם ניקח את הסטארט-אפ ניישן ונהפוך אותו לנגיש לכולם זה גם 
מושך וגם מתאים לעידן. שוויון זה לא משהו שאני מעניק למישהו אחר 
כי אני דמוקרט, ליברל. שוויון הופך לאינטרס. אם אני לא אגיע למצב
 שבוא כל הפרטים ממצים את הפוטנציאל שלהם, אני אדרדר אחורה 
למדינת עולם שלישי. זהו רק שינוי שאנחנו צריכים לעבור. 
בואו נאה את הדברים כפוטנציאל ולא כאיום אסטרטגי."

ד"ר ארנה ברי: "הפלטפורמה הראשונה היא פלטפורמה של השכלה... דיברתי עם סטודנט שגר בסעודיה. אנחנו שואלים למה נשים לא נוהגות 
והוא שואל למה נשים נוהגות. כדאי להסתכל על משהו שיש בו מכנה 
משותף. חדשנות היא לא רק פתרון בעיה קיימת, אלא פתרון בעיה 
חברתית. היזמות קשורה לרישתיות חברתית." 

איציק קרומבי: "אחת הסיבות העיקריות שחרדים לא הלכו לצבא היא שהצבא הוא כור היתוך, והחרדים לא רוצים להיות חלק מכור ההיתוך הזה. עכשיו שהבנו מה עומד מאחורי התפיסה, צריך להבין שהדרך 
לגרום לכמה שיותר חרדים להשתלב בסטארט-אפ ניישן זה לאפשר 
להם לשמור על אורח החיים והצביון החרדי. לא להביא את החרדים 
להייטק אלא להביא את ההייטק לחרדים". 
איברהים סאנע: "יש חשיבות רבה בהנגשת התעסוקה. חברות גדולות מחפשות אנשים עם הרבה שנות ניסיון והרוב הבדואי לא מוצא עבודה בתחום, אלא עבודות דחק. שולחים קורות חיים אבל לא מצליחים לקבל 
אפילו שיחת טלפון ממעסיק. אין מודעות. כולם מדברים על סטארט-אפ ניישן בתל אביב, לא מדובר בפריפריה גאוגרפית, אלא פריפריה חברתית. הדבר הכי חשוב הוא להתחיל ממערכת חינוך שתלמד דברים רלוונטיים."

פרופ' שמעון שוקן: "ההשכלה היא הדרך הטובה ביותר ליצור מוביליות חברתית. אני מאוד מאמין באליטיסטיות, מאוד מאמין באליטות. החכמה היא לאפשר לאליטה להיות פתוחה לגמרי, שלא יהיו מחסומים להצטרף אליה. יש הרבה אנשים שאפשר להכניס אותם למעגל העבודה אך הם ממודרים ממנו בגלל התפיסה החינוכית."

צילום: טל אנגרט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה