יום שבת, 22 באוקטובר 2016

הטכנולוגיה בשירות הגיל השלישי!

גם לגיל השלישי מגיע: חיבור הקשישים לעולם

המודרני באמצעות מחשבים ניידים, טבלטים, חדר

מציאות מדומה" ועוד בשילוב אינטגרלי בטיפולי

פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק מקרב אותם לעולם

העכשווי ותורם לאיכות חייהם.
מאת:רותה דנינו
במרכז הרפואי "עמל בשרון" בחרו לקרב את הקשישים אל הטכנולוגיה והקדמה באמצעים מגוונים ובפעילויות ממוקדות מטרה, אשר מצמצמים את הפער ביניהם לבין העולם המודרני ומעניקים להם תחושה אמיתית של חלק בלתי נפרד מהעולם החדש.
בשנים האחרונות חלה התפתחות מהירה בטכנולוגיה בתחומים השונים ואילו בקרב בני הגיל השלישי נפתח פער הן בהבנה ובתפיסה של הטכנולוגיות המתקדמות והן מבחינת היישום והשימוש עצמו בטכנולוגיות השונות. לטובת צמצום פערים אלה המרכז הרפואי "עמל בשרון" יזם כניסה של אמצעי טכנולוגיה מתקדמים שמטרתם לחבר ולהדק את הקשר בין הקשישים ובין העולם העכשווי.
כחלק משימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים נעשה ב"עמל בשרון" שימוש בחדר מציאות מדומה אשר ממוקם באולם הפיזיותרפיה ובו נעשה שימוש במכשיר X-BOX . בעזרת  חיישן מיוחד ניתן לקלוט את האדם המתרגל מול הטלוויזיה ודמותו נגלית מולו ובעזרתה ניתן לשחק מול המחשב או מול אדם נוסף.  קיימות תוכנות שונות של משחקי ספורט שונים כגון: באולינג, איגרוף, טניס ועוד. בעזרת תרגול זה ניתן לשפר יציבה, שיווי משקל, חיזוק שרירים בגפיים עליונות ותחתונות וכן שיפור תגובות שיווי משקל בעמידה  כאשר הכול נעשה באווירה מהנה תוך כדי משחק.
לדוגמה: חיים ויוסי הם זוג שחקנים אשר באים באופן קבוע לשחק האחד נגד השני במשחקי האגרוף. זהו מראה משובב לב לראות אותם מתקדמים לעבר אולם הפיזיותרפיה כאשר שניהם  מתהלכים עם הליכונים האחד אחרי השני עד שהם נכנסים לחדר המציאות המדומה ותופסים את מקומם הקבוע. הם נלחמים האחד בשני במשחק האיגרוף (כאשר הכל נעשה כמובן דרך הדמויות שלהם בטלוויזיה) וכאשר הם מסיימים שואלים את הפיזיותרפיסט  האחראי – מי ניצח? מאחר ואת התוצאה קשה להם לראות. וכאשר הפיזיותרפיסט מכריז על הזוכה (לעיתים זה יוסי ולעיתים זה חיים), אין מאושר ממנו .
עוד ב"עמל בשרון": המרכז פעל על מנת להנגיש את המחשבים לדיירים והעמיד  לרשותם מדריך תעסוקה מומחה בתחום המחשוב אשר באחריותו הדרכת הדיירים לגבי אופן השימוש במחשבים ואפשרויות התפעול השונות, למשל באמצעות תוכנת הסקייפ שבאמצעותה הדיירים יכולים לתקשר בנוחות עם בני משפחה השוהים בחו"ל. כחלק ממתן דגש על איכות חייו של  הדייר בעמל בשרון נעשה שימוש בטבלטים כאשר ישנה אפשרות בטבלט לשחק במשחקים שונים, גלישה באינטרנט וברשתות החברתיות ועוד.
בנוסף, בקפיטריה של "עמל בשרון" ממוקמים שני מחשבים עם חיבור לאינטרנט לשימושם של הדיירים.

המרכז רכש נגני 3MP לטובת הדיירים המגיעים עם אוזניות לשימושם של הדיירים במחלקות השונות ואשר בעזרתם ניתן לשמוע מוסיקה ושירים  בסגנונות שונים המותאמים לטעמו האישי של הדייר. המרכז הצטייד גם במשקפי וסרטי תלת ממד אשר תורמים להעצמת חווית הסרט לדיירים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה