יום רביעי, 26 באוקטובר 2016

הזמרת, היוצרת והפרזנטורית  קרן פלס ובעלה נעם טור לתת כבוד והערכה  לסבתא סוניה טור, בת 96 בפתיחת תערוכת ציוריה בגלריה ZOA, בית ציוני אמריקה, ע"ש דבורה פישר ז"ל.

מאת:רותה דנינו
תערוכה הציורים של סוניה טור למען איגוד הקרדיולוגי בישראל, בין השאר נכח באירוע  גם יו"ר האיגוד ד"ר מיכאל גליקסמן.
דורון פולק, אוצר התערוכה אמר על עבודותיה: "סוניה טור הנה אחת התופעות הבלתי רגילות בשדה האמנות הישראלית.
אישה שכבר עברה את מחצית העשור העשירי לחייה מלאת חיים, ערנות ותנופה יצירתית."  עוד הוסיף פולק  " ציוריה מלאים ביופי עצור, באהבת הארץ ובהתייחסות לערכי אסתטיקה והזרם של החיים. עבודותיה מפעימות בעוצמה הרוחנית שטבועה בהן והן אינן יכולות להשאיר אדיש את הצופים בהן. "

בעידן בו עוסקת האמנות בחריג ובשונה בעולמנו, סוניה טור מביטה על הנוף הטבעי והמקומי בו אנו חיים ומתארת אותו בעזרת מברשת ציוריה בכוח רומנטי מרתק. היא אינה נמנית על שום חוג או ז'אנר אמנותי אפנתי מגביל, מציירת בחופשיות את תחושותיה והרגשותיה ומניחה לנוף המצויר, לעשות עבור כל אחד מאתנו בעצמו את העבודה."
סוניה טור נולדה בטלז' בליטא. היא ניצולת שואה ועלתה ארצה בשנת 1946. בעלה היה פרופסור טור מראשוני הקרדיולוגים בארץ, והיא עצמה הייתה מנהלת מכון הרנטגן בבית החולים בלינסון. האהבה והערגה לירושלים ונופיה מהווה נושא מרכזי באמנותה של סוניה טור.

בתמונות :סיגל בר-און, יו"ר משותף תשלובת ד"ר פישר, ד"ר אלי פישר, נשיא ומייסד תשלובת ד"ר פישר,נעם טור, קרן פלס, וסוניה טור.
 צילום: ענת מוסברג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה