הפקולטה לרפואה בגליל העניקה
תעודות
הוקרה למורים מצטיינים!!!
מאת:רותה דנינו
השבוע התקיים בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן
בגליל טקס
ההוקרה השנתי למורים מצטיינים.
102 תעודות הוענקו לחוקרים, מרצים ומדריכים מהפקולטה,
ממרפאות הקהילה ומבתי החולים המסונפים לפקולטה -
נהריה,
זיו, פורייה, מזור ונצרת. תעודות הוענקו גם לקורסים המצטיינים ולמחלקות
מצטיינות, לאות הוקרה על פועלם לאורך השנה במסירות ובמצוינות, המהוות אות ומופת
לסביבתם.
דיקן הפקולטה, פרופ' רן
טור-כספא, בירך את הזוכים המצטיינים
וסקר את הישגי הפקולטה. " בעזרתכם הפקולטה
עשתה את
הלא ייאמן , תוך שש שנים הגענו לכך שיש לנו מחזור אחד של
בוגרים שנמצא
בהתמחות, מחזור שני עם 120 בוגרים שסיימו סטאז' ומחזור שלישי עם 120 סטודנטים
המתחילים סטאז' בבתי החולים.
אנו מקבלים
שבחים מכל בתי החולים בארץ על איכותם של
הסטודנטים. בזכותם, שמנו הטוב נישא
למרחקים. השבחים
מצביעים על האיכות הגבוהה של ההוראה בפקולטה. מצוינות
מראה שיש
לכם הכישרון והאישיות לחנך, ללמד ולהקדיש
מעבר
למקובל, ואת המגע האישי אשר מביא ערך מוסף להוראה ".
פרופ' משה בן-עמי, משנה לדיקן לחינוך רפואי, עמד
בדבריו על מהות המושג 'הצטיינות בהוראה'. "מאז פתיחת הפקולטה, ההוראה מהווה
חלק חשוב ביותר בעבודתנו, והיא עולה ומשתפרת
כל הזמן. לא קל
להצטיין בהוראה תוך כדי העבודה השוטפת, הצלחתם לעשות זאת,
תוך
שאיפה לשלמות שהיא דרך חיים. זו זכות גדולה להעביר את
הידע לרופאים לעתיד, שישתמשו
בו לשיפור בריאותם של החולים".
ד"ר נעמי דיקמן, ראשת היחידה להערכה ולקידום ההוראה, פנתה
למורים
המצטיינים: " סקרי ההוראה שבנינו מסייעים היום לזרקור להאיר. מה הוא אותו
הדבר שהופך מורה טוב למורה מצטיין? הספרות מדגישה, בנוסף לידע, גם את הפגנת
האכפתיות לתלמידים. יחד עם זאת, אין ביכולתה של האכפתיות לזהות מערכת כישרונות
והתנהגויות המשותפות לכל המורים המצטיינים. למעשה, ניתן לטעון, שלהוראה המצטיינת
יש פן אישי ייחודי".
ד"ר משה דסאו, חוקר בפקולטה נשא הרצאה מרתקת בנושא:
"טוב
מראה עיניים מג'ל או שניים- מבט ברזולוציה אטומית על
כניסה של נגיפי הנטה לתא
המאכסן".
נציגת המורים המצטיינים, ד"ר
נורה שבסו, הביעה את תודתם של המורים
המצטיינים לסגל הפקולטה. " מורה טוב מסביר, מורה מצוין מדגים, מורה מושלם
מעורר השראה. כל מורה טוב צריך מערכת טובה סביבו. תודה רבה לפקולטה על העזרה,
ההשקעה והמענה המיידי,
שהוא לא רק רפואי-אקדמי אלא גם אנושי. אתם נותנים לנו את
הכלים לחנך טוב יותר ולהקשיב לנו. אנחנו
מרגישים שהסטודנטים הם חלק מאיתנו, חלק מהצוות שלנו. החינוך הוא דו צדדי, אנחנו גם
מלמדים וגם לומדים כל הזמן מהסטודנטים, דבר המביא להתפתחות שלנו. אנחנו נותנים
ומקבלים בחזרה".
ההרכב המוזיקלי "בין
המתרים", הנעימו את הערב בנגינת
נבל וכינור.
דרור מילר
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה