יום שבת, 20 בינואר 2018

חדשות האומנות! תערוכת אמנים-עופר עוז, דאנה קופרלי-לרנפלד, חודש ינואר קניון רמת אביב. מאת:רותה דנינו

פותחים את שנת 2018 במלוא ההדרה
בגלריית האמנים בקניון רמת אביב!!!

שתי תערוכות יחיד של האמנים עופר עוז,
המציג סדרת ציורים העוסקת במסכות וסדרה
העוסקת בנושא אורבניות!!
דאנה קופרלי-לרנפלד, ציירת העוסקת במחול
משפחה וציוריה העכשוויים.
אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן

עופר עוז: הצייר והצלם עופר עוז גדל בראשון לציון,  בוגר תיכון גימנסיה הרצליה במסגרת הפנימייה הצבאית.  בוגר ממר"מ,  תואר ראשון במנהל עסקים ומערכות מידע מהמכללה למנהל, תואר שני MBA. עופר שירת בחיל האוויר במשך 9 שנים,  בתחום הפיתוח וכקצין מטה, הוא עוסק בתחום ההייטק מעל 30 שנה. לאחר השירות הצבאי עבד ב"תים מחשבים" ומשנת 1994 הוא עצמאי ועוסק בתכנון ויעוץ בתחומים טכנולוגיים ובמקביל הקים ספר חברות  STERTUPS .  

בימים אלו הוא עוסק בתכנון של מערכות בערים שונות במסגרת פרויקטים של ערים חכמות. בין היתר פעל שנים רבות בתרומה לקהילה במסגרות של ועדי הורים,  עזרה למשפחות נזקקות, חבר ועדת המחשוב העירונית של ראשון לציון (פרו בונו)  ומעל 25 שנה שירת בקצין העיר רחובות כמודיע נפגעים.  בשנים האחרונות, לצד פעילותו הציבורית הענפה וניהול החברה שהוא עומד בראשה העוסקת בתחום ההיי טק הוא מפנה יותר ויותר זמן ליצירה אישית בציור ובצילום.

"רוטקו הוא האומן שהשפיע עליי ביותר ולצידו הושפעתי ולמדתי  מסלאח אלקרא שהוא אחד האומנים המצליחים בישראל וחי בדליית אל כרמל, סלאח למעשה גילה אותי והצית בי את התשוקה ליצור.במשך שנים רבות ציירתי ועיצבתי רהיטים בעיקר למגירה ורהיטים לשימוש עצמי, בשל נסיבות  החיים לא יכולתי להתפנות ליצירה אך בשנים האחרונות החלטתי כי היצירה תהיה חלק מחיי והיום יום שלי.  

השנה החלטתי לפרוץ לעולם האמנות בתערוכת יחיד חדשה שלי. התערוכה הייתה חשיפה ראשונה 
שלי כאמן ותערוכת יחיד ראשונה, לפני כן הצגתי בתערוכה משותפת,  יצירות שלי נמכרו בעבר לחברים קרובים וזה נתן לי את הכוח והאמונה להצלחה גם בקרב חובבי האומנות, אספנים ואוצרים ולראייה התגובות החמות לאחר ההשקה של התערוכה. על אף ששילוב איש הייטק באומנות נראה מרוחק ואולי מנוגד, אני אינני רואה את זה כך ולהיפך אני מבאר בעזרת האומנות שלי את המקצוע בו אני עוסק על ידי יצירות הנוגעות לעולם האורבני בו אני פעיל ביום יום ולצד המסכות אותם אני מצייר ומציגות את העולם שלנו מאחורי הרשתות החברתיות , כל זאת לצד העיסוק ביום יום במסגרת עבודתי בעיצוב של חללים טכנלוגיים כמרכזי בקרה ושליטה, חדרים טכניים,  חדרי תצוגה, חדרי מחשב ועוד." מציין.

בתערוכה בקניון רמת אביב מוצגות יצירות מהעולם האורבני והעולם שמאחורי הרשתות החברתיות,  המציג את החיים שלנו מנקודות מבט שונות ביום יום. חודשים רבים היצירות שלי היו תלויות במשרד  ולקוחות, ספקים ועובדים נחשפו ליצירות ולתהליך אותו אני עובר.  מבלי יוצא מהכלל הפרגון ואהבה ליצירות שהוצגו חצה את כל הקהלים.  אני מרגיש שעתה לאחר תערוכת היחיד ועם הפנים לתערוכה נוספת, היצירות קיבלו חיים בחלל אחר ועם משמעות עתידית לצמיחה וגדילה.

דאנה קופרלי - לרנפלד:_ דאנה קופרלי -לרנפלד, חיה ויוצרת בקרית אונו, נשואה ואם לשלושה 
ילדים,  מציגה לראשונה בקניון רמת אביב  בגלריית האמנים תערוכת יחיד . דאנה, חברת אגודת 
אמני גבעתיים-רמת גן, מציירת ומפסלת בסטודיו של ריקי מאייסי מזה כעשור. היא סיימה תיכון במגמת
 מחול , רקדה עד גיוסה לצה"ל ומאז יש לה תשוקה חזקה לעולם הריקוד. את סדרת הרקדנים המוצגת בתערוכה היא מציירת בהמשכים כבר שנים אחדות. הציורים מלאי צבע, חיות ותנועה, מבטאים את הקשר האישי שלה ואת הבנתה העמוקה וכמיהתה למוסיקה ולריקוד. מזה כשנתיים שדאנה עשתה הסבה ללימודי תרפיה באמנות במכללת ביטוי, זאת לאחר שסיימה קודם לימודי תואר שני במינהל עסקים במכללת הקריה האקדמית אונו  ותואר ראשון במדעי החיים באוניברסיטת בר אילן. הסדרה השניה, בנוסף לסדרת המחול  המוצגת בתערוכה עוסקת בציורי  ילדים ופורטרטים. נושא זה הופיעה בשלב מאוחר בחייה של דאנה, עם לידת הילדים והקמת המשפחה. הנושאים הפכו רכים יותר ופורמט העבודות נעשה קטן יותר ואינטימי יותר. הדמויות נמצאות בסביבה וציור הסביבה הוא חלק מהותי מהן, מושפע מהן ומשפיע עליהן בהדדיות.

כל העבודות מצויירות בצבעי שמן, בשכבות, כשתהליך העבודה בכל יצירה לוקח לעתים חודשים ארוכים. "כל ציור מסקרן אותי. אני חוקרת את הקווים ואת הקשר בין החלקים בציור. לעיתים יש פער 
בין אופי הטכניקה, לעיתים חזקה ונוקשה, לעומת תוכן העבודה והנושא המצוייר, שהינם רכים וחמים. פער זה פועל בהרמוניה בגופי כאשה שכלתנית ורגישה ויוצא לפועל בעבודותיי. " מתארת האמנית. 
היא מושפעת מאמנים רבים ובעיקר מאמנים מודרניים ומהאמנים האימפרסיוניסטים. יצירותיה
 המצוירות בסגנון ריאליסטי חופשי עשירות בצבע, תנועה והבעה.

התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בתל אביב, גלריית האמנים,  על הקיר החיצוני 
של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"גרנד קפה", איינשטיין 40 רמת אביב.

בין התאריכים 3-31.1.18
אירוע חגיגי בתערוכה ומפגש עם האמנים
יתקיים ביום רביעי, 10.1 בשעה 19.30

הכניסה חופשית

אודות גלריית האמנים של קניון רמת אביב :
על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, ממוקמים 16 חלונות ראווה גדולים, ובהם מוצגת כל חודש תערוכת אמנות חדשה, של מיטב אמני ישראל. בחלל הייחודי הזה מציגים צלמים, ציירים, פסלים ומעצבים. הקהל העובר במהלך 24 שעות היממה מתחלף מאנשים הצועדים/רצים בשעות הבוקר, הורים המביאים את ילדיהם לגן, אימהות עם עגלות התינוקות, תלמידי בתי הספר החוזרים מלימודיהם, וכולם למעשה נחשפים לתערוכות מדהימות ואמנות איכותית ללא תשלום וללא מאמץ.


הוויטרינות השקועות בקיר וסגורות בזכוכית מהוות מעין מסגרת גדולה של תמונה והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מקצב אחיד אשר ביניהם ניתן לראות את הוויטרינות ולצפות באמנות.
צילום יח"צ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה