יום שלישי, 23 בינואר 2018

טיפים ועצות לאוכלוסיית גיל הזהב בישראל ובני משפחותיהם, מאת:רותה דנינו

שוקלים מעבר לדיור מוגן?
מה חשוב לבחון ולדעת לפני שתחליטו!
   טיפים ועצות לאוכלוסיית גיל הזהב  
ובני משפחותיהם
 לפני הבחירה בבית דיור מוגן
מאת: ניר שמול מנכ"ל חברת שניר - בית 
לשיווק נדל"ן 
למגורים ולמסחר, בארץ ובחו"ל.  

"לאחרונה אנו עדים לפריחה של ממש בשוק הדיור המוגן בישראל לאוכלוסייה ותיקה. יזמים רבים נכנסו לתחום,  לרבות קבוצת עזריאלי,  ופרויקטים רבים נבנים חדשות לבקרים באזורים שונים בארץ. רמות השירות והעלויות משתנות בין הפרויקטים והמיקומים השונים. בהתאם לכך, אוכלוסיית גיל הזהב ובני המשפחה מצויים בדילמה באיזה בית דיור מוגן לבחור, אם בכלל." אומר ניר שמול מנכ"ל חברת שניר.

טיפים ועצות לאוכלוסיית גיל הזהב בישראל ובני משפחותיהם, בבואם לקבל 

החלטה בדבר כניסה לדיור מוגן – מניר שמול מנכ"ל חברת שניר.  

   קרבה לאזור מגורי הילדים  - חשוב לבחור מקום שיכול להוות בית חדש לאותם מבוגרים,  אבל בקרבה לבית ילדיהם ונכדיהם. זאת,  כדי לשמור על קשר משפחתי חם ואוהב לאורך השנים ולהקל על הילדים לבקר כמה שיותר.

      אין צורך במכירת הבית - כיום מציעים מרבית הפרויקטים אפשרות של כניסה לבית דיור מוגן ללא צורך במכירת הנכס הישן אלא באמצעות שיעבודו בלבד.  כלומר, דמי הכניסה משולמים על ידי הלוואה / שעבוד שניתן על חשבון הבית הקיים - מעין משכנתא הפוכה העשויה לשמש כפתרון הולם לאותם אנשים המבקשים ליהנות משירותים מתקדמים של דיור, חברה ובריאות, מבלי להיכנס לכל הפרוצדורה הקשורה במכירת הנכס הקיים שברשותם.

   היפגשו עם דיירים קיימים - בטרם ההחלטה על המעבר, חשוב לבקש להיפגש עם 
דיירים קיימים במתחם על מנת לחוות מקרוב את שביעות רצונם מן השהות והמגורים במקום.  חשוב לא לסמוך רק על חומרים שיווקיים אשר יוצעו לכם בשפע, 
אלא לדרוש להיפגש ולשמוע מקרוב. לא התעצל!

      השוואת מחירים - חשוב לעשות השוואת מחירים לא רק בתשלום הראשוני,  אלא גם בעלויות התחזוקה והניהול השוטפות, ולבדוק עלויות במידה והמצב הרפואי מחמיר ונדרש טיפול סיעודי.

       אחסון חפצים - רובנו אוגרים ושומרים חפצים יקרי ערך לאורך השנים. יש להבין כי באותם בתי דיור מוגן או לחליפין במקומות אחרים המציעים שירות זה, ניתן בעלות
    לא גבוהה יחסית לשכור שטח לאחסון של הפריטים הללו. אל תחששו ממגבלת גודל החדרים בדיור מוגן שתאלץ אתכם לוותר על חפצים או תאלץ אתכם למוכרם במחיר 
    נמוך או להשאירם לשוכר בדירה שבבעלותנו.  

        (זאת כמובן אם קיבלתם החלטה שלא למכור את הדירה ).


     כפל ביטוחים - לרוב,  ביטוחים פרטיים, לצד ביטוחים קיימים שיש לרובנו בקופות החולים כוללים טיפול סיעודי.  על כן, יש לבדוק את השתתפות קופות החולים וחברות הביטוח במימון העלויות, ולבדוק שאין כפל ביטוחי בין השניים שלא לצורך.

    שירותים ופעילויות - יש לבדוק את סל השרותים והפעילויות שהמקום מציע מבחינה חברתית ורפואית.

          מיקום - יש לבדוק שיחידת הדיור מתאימה לצרכים ולבדוק מיקומה,  והמרחק ממנה                    לשטחים הציבוריים.
           
         התייחסות עורך דין לחוזה שנחתם -  כיום, מעבר לדיור מוגן הוא עסקה כלכלית ונדל"נית לכל דבר!   מעבר לשאיפה לרמת חיים טובה בערוב ימינו.  על כן נדרשת התייחסות של עורך דין לחוזה שנחתם עם היזם/בית הדיור המוגן אליו אנו מתכננים לעבור, ולבדוק היטב כל סעיף בחוזה מבחינה משפטית ומסחרית.
בריאות רבה ואריכות ימים!
הדמיה: כנען שנהב אדריכלים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה