יום רביעי, 8 בנובמבר 2017

קניון רמת אביב מתחדש עם תערוכה חדשה ומזמין הורים וילדים לתערוכה של האמניות אורנה קלי ואהובה מירלמן בגלריית האמנים. מאת:רותה דנינו

קניון רמת אביב גאה להציג:
תצוגה חדשה חורפית וחמימה 
בגלריית האמנים בקניון רמת אביב
של האמנים אהובה מירלמן ואורנה קלי.
אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן.
 

קניון רמת אביב מתחדש עם תערוכה 
חדשה של האמניות אורנה קלי ואהובה 
מירלמן בגלריית האמנים. השתיים מציגות
 ציורים בסגנון מופשט אכספרסיבי, ציורים 
שהם חגיגה של חומריות וצבע.
 
אהובה וקסלר-מירלמן: ילידת תל-אביב,  חיה ויוצרת ברמת אפעל. בוגרת בית הספר החקלאי הכפר הירוק, סמינר הקיבוצים ואוניברסיטת  בר- אילן בחינוך לגיל הרך. שירתה בצבא כמדריכה . עבדה במערכת החינוך 30 שנה, בעיירה שדרות, בתל אביב ורמת גן. מחצית מזמן זה לימדה בחינוך מיוחד ובמקביל התנדבה בבית חולים שיבא בתל השומר, בחדר התאוששות וכשופטת בפרויקט העובד המציין של מעריב. החלה לצייר כשפרשה ממערכת החינוך, בהדרכתה של האמנית: אתי לב ולאחר מכן אצל אילנה בר דוד ודליה שרון ,מהן למדה את טכניקות הציור השונות. יצירתה מגוונת וקשובה לרחשי לבה. כתם צבע אחד גורר צבע נוסף ובסיסו יוצר דו שיח לשאלות ולתשובות המעידות על הלכי הרוח של האמנית. לעיתים היא מגיבה למראות הסובבים אותה, לעיתים להלכי הרוח שלה או של סביבתה . 

הציורים שלה מלאי צבע ותנועה, יש בהם חופש רב והם מביעים בתשוקה ובעזות את רגשות האמנית ומחשבותיה אודות החיים והמוות, וחקר מהותה של הקשת הרחבה של החויה האנושית הכוללת , בין השאר, תשוקה, כאב, שמחה, אהבה וכיוצ"ב. אהובה מירלמן הציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות: בגלריית עמליה ארבל בתל אביב, בבית עמיעד
 ביפו, במוזיאון לעתיקות יפו, בבית דנדיקוב ברחובות, בנוה סביון, ברמת אפעל בכפר הירוק ובאוניברסיטת בר אילן..
 
אורנה קלי: חיה ויוצרת בתל אביב, ילידת 1959, אם לשניים. אשת עסקים שעשתה תפנית איטית ומתמשכת לעולם הרוח והאמנות. כיום מציירת וכותבת, רכשה מיומנויות בתחומים הוליסטיים ואחרים, משחק (משחקת בסרט הישראלי "אנטנה"), הנחיית יוגה צחוק, מדיטציה, תטא הילינג ועוד. יחד עם זאת מתעניינת גם בנושאים ריאלים כמו פיסיקה קוונטית, גישור, וכל מה שקשור במוח ונפש.
אורנה מאמצת בחייה את הגישה הבודהיסטית ומאמינה כי כל הדברים מחוברים ביניהם ויחד עם זאת משתנים כל הזמן. "לציור התוודעתי לפני 28 שנים, כשעברתי לחיות במקסיקו. בנוסף לשפה חדשה שרכשתי, התגלה לי עולם מלא ושונה מכל מה שהכרתי עד אז. המעבר מהארץ למקסיקו נעשה בפתאומיות כשאני נאלצת לעזוב את לימודי התקשורת באוניברסיטת בר אילן, ואת משרד הפרסום שהיה בבעלותי בשיא פריחתו." מציינת. הצבעים, המראות, הריחות, המפגש עם האומנות האדירה של דייגו ריוורה, ועם עולמה של פרידה קאלו במהלך ביקור בביתה ובסטודיו שעבדה, כמו גם הפשטות והחיוך הרחב של המקומיים ברחבי מקסיקו כבשו אותה. השפע הזה השפיע על אורנה ועורר בה תשוקה פנימית לביטוי עצמי והיא מצאה את המורה הטוב ביותר שעזר להפוך את התשוקה הזאת למעשית. במשך דרכה האומנותית עברה אורנה שלבים שונים של סגנונות. מציור ריאליסטי לחלוטין, דרך החוויה האבסטרקטית, ועד הציור המופשט שאתם יכולים לראות בתערוכה היום. אורנה באישיותה ותדמיתה היא אישה סולידית המתלבשת בקפידה בצבעים מונוכרומטיים של לבן, שחור ומה שביניהם. ציוריה לעומת זאת מלאים בצבעים חיים חזקים, ומלאי עוצמה. זאת דרכה, לטענתה, להביא את הרגש העז שבתוכה לידי ביטוי. "עבורי זמן ציור הוא זמן מדיטציה, ההתנתקות ממטלות היום-יום, העזיבה של המחשבות וההתמסרות למשהו פנימי שמתעורר בשקט מתוכי, הם שבאים לידיי ביטוי על הבד בסופו של דבר". הסדרה שמוצגת בתערוכה מצויירת בצבעי אקריליק ופנדה על בד..

התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בתל אביב, גלריית
האמנים,  על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"גרנד קפה", איינשטיין 40 רמת אביב.

בין התאריכים 9-29.11
אירוע חגיגי בתערוכה ומפגש עם 
האמניות,
יתקיים ביום חמישי, 9.11 בשעה 19.00

הכניסה חופשית
אודות גלריית האמנים של קניון רמת אביב :
על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, ממוקמים 16 חלונות ראווה גדולים, ובהם מוצגת כל חודש תערוכת אמנות חדשה, של מיטב אמני ישראל. בחלל הייחודי הזה מציגים צלמים, ציירים, פסלים ומעצבים. הקהל העובר במהלך 24 שעות היממה מתחלף מאנשים הצועדים/רצים בשעות הבוקר, הורים המביאים את ילדיהם לגן, אימהות עם עגלות התינוקות, תלמידי בתי הספר החוזרים מלימודיהם, וכולם למעשה נחשפים לתערוכות מדהימות ואמנות איכותית ללא תשלום וללא מאמץ.

הוויטרינות השקועות בקיר וסגורות בזכוכית מהוות מעין מסגרת גדולה של תמונה והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מקצב אחיד אשר ביניהם ניתן לראות את הוויטרינות ולצפות באמנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה