יום שישי, 29 בספטמבר 2017

בתערוכה תצלומי ענק של עבודות איפור בולטות מתוך ספרו של שחף "TEXTURES" שרואה אור בימים אלה. מאת:רותה דנינו

TEXTURES
תערוכה משותפת לירין שחף והילה אלקיים 
פס-פורט גלריה לאמנות עכשווית שמחים להציג את TEXTURES  - שיתוף פעולה מיוחד בין שני אמנים  הילה אלקיים צילום ואיפור עם ירין שחף איפור וארט.


בתערוכה תצלומי ענק של עבודות איפור בולטות מתוך ספרו של שחף "TEXTURES" שרואה אור בימים אלה.  התערוכה מפגישה בין עולמות היופי והאמנות, וניתן לראות בה, שאיפור נכון, מעניין ואפילו חתרני הינו אמנות לכל דבר. האהבה הגדולה לאמנות האיפור מאגדת בין ירין והילה. הם נפגשים כמעט מידי יום בין כתלי בית הספר בו הם מכשירים את הדור הבא במקצועות היופי.
עד שעור הגוף מאבד את מרקמו הטבעי
התערוכה מספקת הצצה לעולמם של שני אמנים, אשר מידי יום מותחים לעצמם גבולות חדשים, עכשוויים, מפתיעים, כאלה שעוד לא נעשו בעזרת מברשות איפור, שפכטל, וציור על פני הגוף, עד שהעור האנושי מאבד את מרקמו הטבעי. הטקסטורה משמשת להם כבסיס. הטקסטורה נוצרת בעזרת תמהיל של חומרים  הקשורים לתחושות העולות במישוש או בראייה של פני השטח, וכן לתחושות הנובעות מהאופן בו חלקיקי החומר ערוכים זה לצד זה: משטח חלק, עדין, גס, דוקרני, רך מחוספס ועוד. המרקם נובע לרוב מצורות זעירות וצפופות המסודרות על פני השטח בו ניתן לגעת או לראות. המרקם נוצר בעזרת צללים, שכבות של צבע, תוספות שעווה, הטבעה, כריכת גוף, חניטה, הדבקת חלקיקים, ומשטחים גבוהים או נמוכים.
שחף מעיד על עצמה שנקודת המוצא שלו ביצירה הוא המרקם. אחר כך מגיעיםקשת  גווני האיפור על כל שאינם חדלה מלרגש ולהפתיע:  החומרים בו הוא משתמש נוזלים, אבקתיים, מוצקים, לחים ויבשים. אלה  נערמים על,מברשות, שפכטל ומוצאים עצמם על עור הגוף. הטקסטורות מעובדות: לעתים שקופות, לעיתים מעורבות לעיתים בכיסוי מלא עד שנדמה שהגוף איבד ממרקמו הטבעי.  המרקמים משמשים יסוד לטכניקות ושילובים לא-צפויים.  משיכות מכחול דקות ועבות, משטחי צבע מוגדרים ומופשטים. צבע שנשפך, נזל ונמרח, כאילו מתחרט ושב על עקבותיו.  היצירות משלבות עבודת ידיים, מE1רשות, תרסיס,תוספות של לטקס ושעווה. חומרים אלה הופכים לא פעם, את תהליך היצירה לדרך ניסיונית בה חוברים יחד סקרנות וחדשנות. התוצאה תמיד מפתיעה: "הדברים מבשילים בי תוך כדי העבודה", אומר שחף, "אני אף פעם לא יודעת מה תהיה התוצאה הסופית כשאני מתחיל ליצור"
 
דבר אחד  יותר מכל, ברור לעין. ריבוי החומרים, צורת עיבודם ומגוון הנושאים הרחב בהם עוסק שחף, 
יוצר דיאלוג פורה בין החומר המוחשי (הצבע) לאובייקט האנושי (הגוף).  הדמויות  והאיברים נטועים בפסק
 זמן של מציאות דמיונית, תוך שהם עוטים "לבוש" -מוחשי של התפרצות ורגשות. הצבע המפתל דרכו בין קימורי ושקעי הגוף משמש להם כעטיפה חדשה. הגוון,הסגנון, ואופן הנחת הצבע, יוצרים קשר  אחר בעיני הצופה.

פתיחה:  28/9/2017
נעילה:  28/11/2017 


פס-פורט, גלריה לאמנות עכשווית
כתובת: בית הלל 10 תל אביב
שעות פתיחה: ב'-ה' 9:00-21:30, שישי 9:30-13:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה