יום שני, 21 באוגוסט 2017

סיורי סליחות בחודש אלול בירושלים של חברת "יאללה באסטה" מאת:רותה דנינו

זה הזמן לסלוח: חברת "יאללה באסטה" 
משיקה סיורי סליחות מרתקים בירושלים
לקראת הימים הנוראיים...

לקראת חודש אלול שיחל מה- 22.8  חברת התיירות הירושלמית "יאללה באסטה" 
תוציא סיורים מאורגנים לכותל, לרובע היהודי, לשכונת נחלאות ולשכונות החרדיות הסמוכות

הסיורים מתקיימים לאורך חודש אלול בתיאום מראש, החל מהשעה 21:00 ועד חצות.

סיור סליחות באווירה של קודש ברובע היהודי והכותל המערבי: הסיור יעבור בין בתי הכנסת 
אליהם באים להתפלל תושבי הרובע, קבר דוד והתצפית המשקיפה אל רחבת הכותל.

במהלך חודש אלול, בהם רבבות בני אדם שופכים את שיחם מול אבני הכותל, בסיור ברחבה עצמה
 יהיה ניתן לחוות את האווירה דרך המניינים והפיוטים הנאמרים במקום במגוון הנוסחים. בנוסף, הסיור יעבור בין בתי הכנסת העתיקים שאליהם מגיעים אנשי הרובע להתפלל, שם יהיה ניתן בין היתר ללמוד על הסיפור המיוחד שעומד מאחורי בית הכנסת "אליהו הנביא", על הסיפור אודות תקומתו של בית הכנסת המפואר ביותר בירושלים שמיוחס לרבי יהודה החסיד ועוד.

סיור באווירת סליחות בשכונת נחלאות הירושלמית: שכונת נחלאות שעוטה מסתורין במשך כל השנה, נראית יפה מתמיד דווקא בחודש הרחמים והסליחות שהמוני בני אדם גודשים את בתי הכנסת העתיקים בשכונה. בסיור יסופר סיפורם של היוצאים מן החומות, על ההבדלים בין סליחה וכפרה, לצד ההבדלים והמשמעויות בנוסחי התפילות בין בני עדות המזרח לבין אשכנז.

סיור באווירת סליחות בשכונות החרדיות של ירושלים: הסיור ייצא מרחבת שוק מחנה יהודה לכיוון שכונות גאולה, זיכרון משה ונחלאות. הסיור יחשוף את המשתתפים לעץ הערבה הידוע ולבית הכנסת "זכרון משה", בית הכנסת הפעיל ביותר בעולם.

כחלק בלתי נפרד מהסיורים, יתקיים דיון בין חברי קבוצת הסיור על מהות "הימים הנוראים".

ראובן פילו, מבעלי חברת התיירות "יאללה באסטה": "מיד עם סיום ימיה העליזים של חופשת הקיץ הירושלמית, העיר מקבלת תפנית חדה והופכת למוקד עליה לרגל לכל יהודי באשר הוא המבקש סליחה מבוראו. בימים אלו ניתן להאזין לפיוטי התפילה והשירים המיוחדים הנשמעים באופן מפליא ומרגש מבתי הכנסת ברחבי העיר. בעזרת סיורי הסליחות של "יאללה באסטה" ניתן לחוות את הסיפורים המיוחדים והקולות המלווים את ירושלים בתקופה זו של השנה."  
 
  לפרטים והרשמה:
 055-6646684/ 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה