יום שבת, 5 באוגוסט 2017

מפגש מקהלות פתוח לקהל הרחב בירושלים, של המקהלה הקאמרית ירושלים והמקהלה האמריקאית 'קולות . מאת:רותה דנינו

שרים ביחד

המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים והמקהלה האמריקאית 'קולות המאה ה-21' במפגש מקהלות פתוח לקהל הרחב, ללא תשלום.
הקהל מוזמן לצפות בעבודה משותפת של שתי המקהלות על רפרטואר א-קפלה מגוון ובקונצרט בו ישירו שתי המקהלות ביחד ולחוד.

מנצחים: סטנלי ספרבר ואנדרה דה קואדרוס

13.8, בניין האקדמיה בגבעת רם.

ב-13.8 ייערך באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים מפגש חד-פעמי של המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה והמקהלה האמריקאית 'קולות המאה ה-21'. המפגש הוא פתוח לקהל הרחב ללא תשלום. אירוע זה הוא תולדה של ידידות בין מנצח המקהלה הקאמרית, פרופ' סטנלי ספרבר, ומנצחה של המקהלה האורחת, פרופ' אנדרה דה קואדרוס, אשר יזם את המפגש המיוחד.

הקהל יזכה לראות שתי מקהלות מעולות בעבודה משותפת על רפרטואר א-קפלה, שיונהג על ידי שני המנצחים. הערב ייחתם בקונצרט משותף בו הן ישירו במגוון סגנונות מוסיקליים, ביחד ולחוד.

מקהלת 'קולות המאה ה-21' מקדישה את עבודתה לשינוי חברתי ולהבנה גלובלית, וחותרת להביא קולות של חמלה, אהבה ואי אלימות. היא הוקמה ב-2016 ע"י פרופ' אנדרה דה קואדרוס והמוסיקאים בה מבטאים את עצמם בדרכים אמנותיות שונות כמו: ספוקן וורד, תנועה, מוסיקה מערבית קלסית, מוסיקת עולם ואימפרוביזציה. פרופ' דה קואדרוס מוביל מקהלות נוספות ברחבי העולם. בנוסף לעשייתו המוסיקלית הוא פעיל זכויות אדם.

המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
The Jerusalem Academy Chamber Choir
המקהלה הקאמרית, זוכת המקום הראשון בתחרות המקהלות הארצית לשנת 2008 ,מונה 32 חברים, מרביתם סטודנטים או בוגרי האקדמיה למוסיקה בירושלים.  המקהלה נוסדה בשנת 1969 בידי אבנר איתי. כבר בראשית דרכה הוכרה כאחת המקהלות הטובות בארץ והופיעה עם תזמורות רבות, בהן הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור והתזמורת הקאמרית הישראלית.  המקהלה הופיעה בין היתר תחת שרביטם של המנצחים ליאונרד ברנשטיין, זובין מהטה, גארי ברתיני, קורט מזור ודניאל בארנבוים. בשנת 1973 מונה סטנלי ספרבר למנהלה האמנותי של המקהלה הקאמרית, ותחתיו מרבה המקהלה להופיע ברחבי ישראל ובין היתר משתתפת בקביעות בפסטיבל אבו גוש, בפסטיבל ישראל ובפסטיבל ”מוצארט“ במרכז אלמא.  המקהלה מתמחה בשירת א-קפלה, אך בשנים האחרונות הופיעה גם עם תזמורות שונות בביצוע ”המיסה בסי מינור“ מאת באך, ”מיסת נלסון“ מאת היידן, האורטוריה ”אלכסנדר נייבסקי“ מאת פרוקופייב ועוד. כמו כן, המקהלה ביצעה את היצירה ”רקוויאם גרמני“ מאת ברהמס במספר הזדמנויות חגיגיות בליווי פסנתר ארבע ידיים. בנוסף, סטנלי ספרבר והמקהלה מרבים לבצע יצירות ישראליות בביצועי בכורה, בשנים האחרונות ביצעו את היצירות ”צלילים, צללים“ מאת ינעם ליף, ”הם אמרו“ מאת יחזקאל בראון ו“רקוויאם“ מאת אהרון חרל“פ, וכן עיבודים מקוריים פרי עטם של חברי ובוגרי המקהלה לשירים ישראלים כמו ”יש לי סיכוי“ מאת אביתר בנאי, ”עטור מצחך“ מאת אברהם חלפי ויוני רכטר ו“הימים הארוכים העצובים“ של אריק אינשטיין ושלום חנוך. בין 2014 ל-2017 המקהלה יצאה ל-3 סיורי קונצרטים בהונגריה, גרמניה ופולין, בהם הופיעה במסגרת פסטיבלים שונים ומול קהל רב של קהילות יהודיות ומקומיות, הן בקונצרטים של מוסיקת א-קפלה והן בליווי תזמורות מרחבי אירופה.
  
פרופ' סטנלי ספרבר, מנצח Stanley Sperber
יליד ניו יורק, סיים את לימודי המוסיקולוגיה באוניברסיטת קולומביה ולימודי תואר שני בניצוח בג‘וליארד. ייסד את מקהלת זמיר בניו יורק, עמה הופיע בישראל בזמריה בשנת 1967 .עלה ארצה ב-1972 ושנה לאחר מכן ניצח לראשונה על התזמורת הפילהרמונית הישראלית. בהמשך ניצח על כל התזמורות המובילות בארץ. כיהן כמנהל מוסיקלי וכמנצח ראשי בתזמורת הסימפונית חיפה, בתזמורת הקאמרית חולון, במקהלה הפילהרמונית תל אביב, במקהלה הלאומית ”רינתובמקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. מאסטרו ספרבר ניצח על תזמורות באירופה, באסיה ובארה“ב ואף הופיע מעבר למסך הברזל בעידן המלחמה הקרה. זכה עם הסימפונית חיפה בפרס המועצה הציבורית לתרבות ואמנות לביצוע מצטיין של מוסיקה ישראלית, על ביצוע האורטוריה ״1992-1492״ מאת ציפי פליישר. כמו כן ניצח על ”סוויני טוד“ מאת סונדהיים באופרה הישראלית החדשה ועל ”משיח“ של הנדל באופרה הלירית בשיקגו עם מקהלה של 3,000 איש. בספטמבר 2016 הוענק לו הפרס ע“ש פרנק פלג על הצטיינות רבת שנים בעשייה מוזיקלית. ספרבר, המחזיק בתואר פרופסור מאוניברסיטת בר אילן ומהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, הינו גם שחקן ושופט טניס המייצג את ישראל כשופט כיסא במשחקי גביע דיוויס בארץ ובחו“ל, ובתחרויות שהבולטת ביניהן היתה אליפות ארה“ב.

קולות המאה ה-21 VOICES 21C -
המקהלה המגיעה מארה"ב מקדישה את עבודתה לשינוי חברתי ולהבנה גלובאלית. בזמנים קשים אלה של אגרסיביות ולאומניות, המקהלה מביאה קולות של חמלה, אהבה, ואי-אלימות. המוזיקאים במקהלה מביעים עצמם בדרכים אמנותיות רב תחומיות כמו "ספוקן וורד", שילוב תנועה, מוסיקה מערבית קלאסית, מוסיקת עולם ואימפרוביזציה. המקהלה הוקמה ב2016 ע"י הפרופסור אנדרה דה-קואדרוס מאוניברסיטת בוסטון. כמעט כל המוזיקאים במקהלה הם מורים למוסיקה, מנצחים או זמרים מקצועיים. באפריל 2017 הופיעה בקונצרט היסטורי של רפרטואר מוסיקה מוסלמית במרכז לתרבות יהודית בבוסטון.

פרופ' אנדרה דה קואדרוס  - André de Quadros
פרופסור למוסיקה, מנצח, מרצה ופעיל זכויות אדם ובנוסף הנו נשיא המחלקה לחינוך מוסיקלי באוניברסיטת בוסטון. במקביל להיותו המנהל המוסיקלי של מקהלת VOICES 21C, הוא מוביל גם את מקהלת  Manado State University Choir מאינדונזיה,  מקהלת Common Ground Voices מישראל, פלסטין ושוודיה, ואת פרוייקט Aswat מסרי לנקה. כמו כן דה קואדרוס מנהל את קורס הניצוח החדשני במרכז "אריק אריקסון" הבינלאומי לניצוח בשוודיה ונושא בשלל תארים נוספים. דה קואדרוס מוביל פרוייקטים שונים בכלא מסצ'וסטס, וכן בעולם הערבי ובישראל. הוא המנהל האומנותי של פסטיבל המוסיקה הבינלאומי בלונדון ושל CONDUCTING 21C במרכז אריק אריקסון בשוודיה. חייו המקצועיים הובילו אותו למגוון רחב ביותר של פעילויות ביותר מארבעים מדינות.

מפגש מקהלות –האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה בניצוחו של סטנלי ספרבר.
מקהלת 'קולות המאה ה-21' בניצוחו של אנדרה דה קואדרוס
אולם 231 בבניין האקדמיה שבגבעת רם, ירושלים.
יום א' 13.8.
18:15 – עבודה משותפת של המקהלות
20:00 – קונצרט משותף עם רפרטואר א-קפלה במגוון סגנונות מוסיקליים
ללא תשלום. לפרטים: www.jamd.ac.il

Choir Meet – The Jerusalem Academy of Music and Dance
The Jerusalem Academy Chamber choir, Prof. Stanley Sperber - Conductor
Voices 21C, Prof.
André de Quadros – Conductor
Auditorium 231, Academy's building, Giv'at Ram, Jerusalem.
Sunday, 13.8
18:15 – Open rehearsal of the two choirs.
20:00 – Concert of a cappella repertoire
Admission: Free. For more details:
www.jamd.ac.il
צילום יח"צ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה