יום שבת, 14 בינואר 2017

קניון רמת אביב שמח להציג בחודש ינואר 
את התערוכה של האמנית אורנה קלגרד:
"מסע"

בגלריית האמנים בקניון רמת אביב
אוצרת התערוכה : איילת אמוראי-בירן
מאת:רותה דנינו
קניון רמת אביב גאה להציג בגלריית האמנים 3 
את תערוכת הצילומים של אורנה קלגרד: "מסע"
על אורנה קלגרד: חיה ויוצרת במושב לכיש מ 1980. נשואה 
ליגאל . אם ל3 וסבתא ל4 נכדים , שגם הם חיים במושב. המושב 
על נופיו הפתוחים אל הנוף הוא עבור קלגרד מקור השראה ליצירה 
המחוברת לנשמה. 
למדה אמנות בויצו בתל אביב, בהמשך שנתיים באבני. במקביל עסקה בלימודי גוף נפש שתמיד השתלבו ביצירתה.
מלמדת רישום וציור בסטודיו שלה בלכיש.
"הצילום תמיד היה ב'תמונה', מהמצלמה הראשונה שקיבלתי לבת המצווה מדודה חנה. מהמתעדת המשפחתית, בבית ובטיולים, תמיד ידעתי שיש בזה יותר ומעבר. הרצון ללקט את הדברים הקטנים,
ה'מפגשים' הצורניים, הצבעוניים, הטקסטורות והמרקמים. האנשים, המבטים. לחכות לרגע הנכון, או לחטוף באקראי שבריר מציאות ולהקפיא אותו. כמה עוצמה יש בדבר הזה. זו התרגשות והתלהבות כל פעם מחדש - לצד חקירה ובדיקה ולמידה כל הזמן. אני מחוברת מאד למילה "פעימה". כך קראתי למקום שלי, שהינו מפגש של עבודת גוף נפש ויצירה. כי בעיני - פעימה הינה הרטט של החיים. היכולת להתפעם מהרגע. בין אם שאפתי עמוק או החסרתי פעימה - זוהי תמצית היצירה עבורי"

הציגה תערוכת יחיד בחברת אינטל בקרית גת, 2011 – "ויטאנם". 
"מסכות" ונציה  - ירושלים, מבשרת ציון, 2006. 
התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בתל אביב, גלריית האמנים,  על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"סופרפארם", איינשטיין 40 רמת אביב.

בין התאריכים 9.1-8.2.2017
אודות גלריית האמנים של קניון רמת אביב :
על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, ממוקמים 16 חלונות ראווה גדולים, ובהם מוצגת כל חודש תערוכת אמנות חדשה, של מיטב אמני ישראל. בחלל הייחודי הזה מציגים צלמים, ציירים, פסלים ומעצבים. הקהל העובר במהלך 24 שעות היממה מתחלף מאנשים הצועדים/רצים בשעות הבוקר, הורים המביאים את ילדיהם לגן, אמהות עם עגלות התינוקות, תלמידי בתי הספר החוזרים מלימודיהם, וכולם למעשה נחשפים לתערוכות מדהימות ואמנות איכותית ללא תשלום וללא מאמץ.

הויטרינות השקועות בקיר וסגורות בזכוכית מהוות מעין מסגרת גדולה של תמונה והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מיקצב אחיד אשר בינהם ניתן לראות את הויטרינות
 ולצפות באמנות.
צילום יחצ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה